Nova Mazda3 izgleda zaista atraktivno. Dizelski model vozili smo u ozbiljnijoj tamno plavoj metalik boji koja nije toliko uočljiva kao popularnija crvena boja. Ali, baš je u tome bit, za one koji ne žele biti toliko zamjetni. Dimenzije i prostranost u kabini te prtljažnik (dužina 446 cm, 358 litara prtljažnika) ostale su vrlo slične prošloj generaciji Mazde3.
Vanjštinu krase čiste linije, a dizajneri su sličnu filozofiju primjenili u unutrašnjosti. Sve su nebitne elemente i gumbe uklonili pa je kokpit pročišćen i elegantan, s digitalnom instrumentnom pločom i središnjim 8,8-inčnim ekranom sa serijskom navigacijom, kojim se upravlja pomoću kontrola kod mjenjača, što je sigurnije od tipkanja po ekranu. Tu je i jasno vidljiv standardan head-up displej, a sva ta luksuzna oprema koja dolazi već u početnom modelu, uz fine materijale, donosi premium osjećaj. Zbog toga je i cijena porasla pa početna Mazda3 stoji 162.640 kuna, a s dizelskim motorom 179.200 kuna.
Ispod poklopca motora novi je Mazdin dizelaš, 1,8-litreni četiricilindarski agregat sa 116 KS i 270 Nm okretnog momenta. Tih i miran rad dizelaša u kabini je gotovo nečujan, a Mazdi3 osigurava vrlo dobre performanse – 10,3 s do stotke i 194 km/h najveće brzine. Prosječna nam je potrošnja bila 5,7 l/100 lkm, dok se u gradskoj vožnji kreće oko 7 l/100 km. Vozna svojstva su tradicionalno Mazdina jaka strana, pa je “trojka” i dalje jedan od najboljih vozačkih automobila u segmentu s izrazito izravnim upravljačem i odlično podešenim ovjesom s kompromisom sportskih voznih karakteristika i iznimne udobnosti. Cijena testnog modela od 194.257 kuna nije mala, ali valja uzeti u obzir opremljenost i premium osjećaj za volanom, zbog čega je neminovna usporedba s još uvijek najtraženijim kompaktom VW Golfom.
bolji auto od golfa ali ipak preskup, realna cijena bi bila oko 170000