Kamiq je nova zvijezda na Škodinu nebu. Od novog gradskog SUV-a koji u Hrvatskoj u pretprodaju kreće sredinom rujna, dok se prvi primjerci u salonima očekuju krajem listopada češki proizvođač s pravom puno očekuje. Jer, u Europi, pa tako i u Hrvatskoj najtraženiji su upravo mali SUV-ovi. Nadalje, dva veća člana iste obitelji na našem su tržištu odlično prihvaćena, pa je logično očekivati da će tražen biti i model dugačak 424,1 cm, koji se na veću braću naslanja i dizajnom i pametnim rješenjima. Opremom je, pak, jednak Scali, pa već serijski ima, primjerice, klima-uređaj, radio uređaj, Bluetooth, putno računalo, Lane Assist, Front Assist, LED i glavna i stražnja svjetla, el. podesive retrovizore, el. podizače prednjih prozora, kožom presvučeno kolo upravljača.
U odnosu na Scalu, Kamiq je 4000 kn skuplji. Stoji od 121.187 kn za Kamiq 1,0 TSI s 95 konjskih snaga, ručnim 5-stupanjskim mjenjačem i Active opremom. Očekuje se da će najprodavaniji biti Kamiq 1,0 TSI od 115 KS sa srednjom Ambition razinom opreme, a takav stoji 137.790 kn.
U ponudi su tri TSI benzinska motora i jedan TDI dizelaš. Benzinci nude 95 i 115 konja, ako je riječ o jednolitrenom agregatu, odnosno 150 KS kod 1,5 TSI stroja. Dizelski 1,6 TDI razvija 115 konja. Najslabiji je uparen s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, a kod ostalih se može birati između 6-stupanjskog ručnog mjenjača i 7-brzinskog DSG automatika.
Iako kompaktnih dimenzija, uz 263,9 cm međuosovinskog razmaka i veće odstojanje od tla, Kamiq nudi za taj segment sasvim pristranu kabinu kojoj se lako pristupa. Sjedala su široka, udobna, dobar položaj za upravljačem lako je naći. Sjedi se povišeno, Kamiq je pregledan i njime je lako manevrirati u gradskim prometnim uvjetima. U vožnji je ugodan i agilan. Kamiq je dostupan isključivo s pogonom na prednje kotače. U prtljažnik prima 400 do 1395 litara, a u pretince u kabini stane još 26 litara.
Kamiq donosi najsuvremenije sustave potpore i infotainment sustave, kao i brojne Simply Clever ideje. Primjerice, u pretincima vrata ugrađen je koš za smeće, u vratima je skriveni kišobran, vrata imaju zaštitu od udaranja, u prtljažniku je LED džepna svjetiljka, ali i 12V utičnica, dvostruka podnica i dvostrana podna prostirka.
Ima zakretnu kuku za vuču s električnim mehanizmom za otključavanje, električni poklopac prtljažnika s funkcijom zatvaranja na dodir, integrirani lijevak u poklopcu spremnika tekućine za pranje stakla, strugalicu za led u čepu spremnika za gorivo s mjeračem dubine profila guma, dva USB-C priključka sprijeda i straga, preklopivi naslon suvozačevog sjedala, preklopive stoliće na poleđini naslona prednjih sjedala... Upravo se po tim Simply Clever idejama Škodini modeli izdvajaju od ostalih, kao i po prostranosti u kabini - uvijek za nijansu većoj od segmenta kojem automobil pripada.
Rugoba sa kikiriki motorcicem i ukradenim zadnjim krajem od Fiat Tipa!