VOZILI SMO

Novi 408 dizajnerska je poslastica s naglašenim tehnološkim adutima

Foto: Peugeot
1/14
29.11.2022.
u 13:52

Peugeotov novi fastback C-segmenta u Hrvatskoj se očekuje početkom 2023. godine. Najavljena je cijena od 255.000 kuna, a najprije dolazi kao plug-in hibrid i benzinac

Pogled sprijeda nepogrešivo otkriva pripadnost novoj Peugeotovoj gami, a daje naslutiti i da je novi model 408 crossover. Gledajući bočno, svrstali bismo ga među coupe SUV automobile. Pogled na stražnji dio, na robusne zaštite podvozja, ali i 18,8 cm odignutosti od tla skreće na SUV stranu. Dimenzije ovog francuskog noviteta i osjećaj u vožnji, pak, najbliži su onima limuzine C-segmenta, a upravo tako i Peugeot opisuje 408-icu. Neobičan i zanimljiv, novitet fastback siluete privući će prvenstveno vozače koji se žele izdvojiti iz mase, svoju osobnost naglasiti i dizajnom automobila, a pritom traže i novim tehnologijama krcat model, prostran i udoban, koji se može i dinamično voziti. Kako bi svemu tome udovoljio, Peugeot je morao posegnuti duboko u kreativnost svojih dizajnera i inženjera. Nakon prvih vožnji u okolici Barcelone, rezultat nas nije razočarao. Naprotiv! Peugeot 408 izgleda odlično. Kombinacija prepoznatljivih elemenata ovog proizvođača i novih, dinamičnih linija privlači pažnju. Položaj za upravljačem i užitak vožnje na razini su kakve (bolje) kompaktne limuzine. Odlična, profilirana sjedala nisko su postavljena, unatoč većoj odignutosti vozila od tla. Razumljivo, jer 408-ica je visoka 148 cm. Novi Peugeot 408 dugačak je 469 cm, a veliki međuosovinski razmak (279 cm) zaslužan je za izdašnu količinu prostora u drugom redu sjedala. Prtljažnik prima odličnih 536 litara, uz mogućnost povećanja na 1611 litara kad se preklope (djeljiva) stražnja sjedala. 

Najnovija generacija kokpita Peugeot i-Cockpit i ovdje obuhvaća već prepoznatljiv kompaktni upravljač, kao i prilagodljivu 3D instrumentnu ploču. Upravljač je direktan, iza njega su polugice za ručno mijenjanje brzina 8-stupanjskog EAT8 automatskog mjenjača. Naglasak je na kontroli i povezivosti, dio komandi (za multimedijski sustav i neke sustave pomoći u vožnji) grupiran je na volanu, preostale vozač lako dohvaća preko visoko pozicioniranog 10-inčnog centralnog dodirnog ekrana, opremljenog i i-toggle tipkama koje se također mogu individualno konfigurirati. Svaka i-toggle tipka osjetljiva je na dodir i predstavlja prečac do postavki klima-uređaja, telefonskih kontakata, radijske postaje ili aplikacija... Moderno okruženje ergonomski je organizirano, jednostavno i intuitivno za korištenje, tako da vozač nije pod pritiskom spoznaje o brojnim sustavima koji rade u pozadini. Naime, 408-ica donosi sustave za pomoć u vožnji opremljene sa šest kamera i devet radara. Uključuju, među ostalim, prilagodljivi regulator brzine s funkcijom Stop&Go, tehnologiju Night Vision koja upozorava na životinje, pješake ili bicikliste prije no što ih osvijetle duga svjetla, sustav za nadzor mrtvog kuta dugog dometa (75 metara), upozorenje na promet iza vozila.

Paket Drive Assist 2.0 još je jedan korak prema poluautonomoj vožnji koja će biti dostupna kasnije, u prvom kvartalu 2023. godine. Paket uključuje prilagodljivi regulator brzine s funkcijom Stop & Go i sustav za održavanje vozila u prometnom traku.
Dodaje dvije nove značajke koje su već dostupne na brzim cestama. Poluautomatska promjena traka omogućuje vozaču da pretekne vozilo ispred i vrati se u svoj trak, pri brzinama od 70 km/h do 180 km/h. Preporučivanje brzine predlaže vozaču da prilagodi svoju brzinu (ubrza ili uspori) u skladu s prometnim ograničenjima.
Ponuda motora koji pokreću Peugeot 408 uključuje plug-in hibridni agregat s dvjema opcijama snage (180 i 225 KS) i benzinsku inačicu sa 130 KS - sva tri u kombinaciji s 8-stupanjskim automatikom. Za nekoliko mjeseci trebala bi stići i potpuno električna inačica. Litij-ionska baterija u obje plug-in hibridne inačice ima kapacitet od 12,4 kWh i snagu od 102 kW. Dostupne su dvije vrste ugrađenih punjača: jednofazni punjač snage 3,7 kW u serijskoj opremi i opcijski jednofazni punjač snage 7,4 kW.

Mi smo na mješovitoj ruti od oko 300 km isprobali snažniji plug-in hibrid. Više od 50 posto vremena uspijevali smo se voziti samo na struju, dok se baterija nije ispraznila pa je u prvi plan 'iskočio' benzinac. Prosječno smo trošili 5,6 l/100 km, bez da smo se trudili voziti štedljivo. Više smo se usmjerili na dinamiku vožnje, koja zaslužuje palac gore i u hibridnom modu, dok je vozačima željnima utegnutijeg automobila na raspolaganju sport mod vožnje. Uz uobičajene modove (Electric, Eco, Hybrid, Normal i Sport), kod hibridnih motora način vožnje Brake (B) aktivira regenerativno kočenje kojim se dopunjava baterija. Novi Peugeot 408 u Hrvatskoj se očekuje početkom 2023. godine, po cijeni od 255.000 kuna.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije