Novi Peugeot 308, jedan od najiščekivanijih ovogodišnjih noviteta, imali smo priliku isprobati na jugu Francuske. Treća generacija francuskog kompakta stiže s vrlo atraktivnim dizajnom koji uživo izgleda još primamljivije nego na fotografijama. Predstavlja novi dizajnerski smjer Peugeota i stiže u osjetno većoj karoseriji u odnosu na dosadašnji model koji je 2014. bio europski i hrvatski auto godine. Novi 308 je 11 cm duži i s ukupnih 436 cm, uz međuosovinski razmak od 268 cm (+5,5 cm), smješta se među prostranije kompakte na tržištu. Odmah se pri ulasku u kabinu uočava veća prostranost. Najviše su profitirali putnici na stražnjoj klupi, ali i prtljažnik koji sada nudi 412 litara (do 1323 litre).
Karavanska SW inačica Peugeota 308 duža je za 27,6 centimetara (463,6 cm), a prtljažni joj je prostor zapremine 608 litara.
Za upravljačem nalazimo već dobro poznata Peugeotova rješenja, i-Cockpit u najnovijem izdanju koji podrazumijeva malo kolo upravljača, 10-inčnu digitalnu instrumentnu ploču od opreme Active te standardni 10-inčni središnji zaslon. Dizajn unutrašnjosti je fino pogođeni nastavak skulpturalne vanjštine. Od opreme Allure uvode se virtualni i-prekidači kojima se otvaraju postavke klima-uređaja, kontakti iz telefona, radiostanice, pokreću aplikacije... Sve je to u praksi funkcionalno i jednostavno za korištenje. Prednja svjetla izvedena su u LED tehnologiji već od prve razine opreme. Stanjena i pomno oblikovana svjetla ističu dinamičan izgled. U njihovu su produžetku dnevna svjetla u obliku kuke na prednjem odbojniku, kao što je to i na drugim novijim Peugeot modelima. U GT izvedbama full LED prednja svjetla još su tanja i opremljena su Matrix LED tehnologijom za veću učinkovitost i sigurnost u svakodnevnoj vožnji.
Novi 308 opremljen je sustavima za pomoć u vožnji najnovije generacije, a novost je daljnje poboljšanje poluautomatske vožnje što uključuje prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop & Go (automatski mjenjač EAT8) i sustav za održavanje vozila u voznom traku.
U vožnji 308-ica nudi odličan kompromis između dinamičnih svojstava i udobnosti, a ističe se jednostavnošću upravljanja.
Novost u motorizaciji su hibridi. Novi 308 nudi se uz dva plug-in hibrida: Hybrid 225 e-EAT8 i Hybrid 180 e-EAT8. Oba se baziraju na PureTech turbobenzincima sa 180 odnosno 150 KS i električnom motoru od 81 kW, povezanim s mjenjačem e-EAT8. Litij-ionska baterija kapaciteta 12,4 kWh omogućuje 55 km vožnje na struju. Isprobali smo snažniji hibrid s 225 KS koji puca od snage, ali u hibridnom modu vozi vrlo uglađeno i štedljivo.
Štedljiv je, dakako, i 1,5-litreni dizelski BlueHDi 130 kojeg smo isprobali sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem u karavanskoj SW varijanti, a nudi se i uz 8-brzinski automatik. Benzinska ponuda sastoji se od 1,2 PureTech motora sa 110 i 130 KS (i uz EAT8 automatik). U Hrvatsku novi 308 dolazi početkom iduće godine, a cijene još nisu poznate.•