Korejski SUV-ovi

Odlično opremljen Tivoli za 22.990 eura, novi električni Torres EVX s jamstvom na bateriju od milijun kilometara

Foto: KGM SSANGYONG
1/8
09.10.2024.
u 14:11

Korejski SSangYong od Nove godine mijenja ime u KGM, a na hrvatsko tržište je stigao redizajnirani B-SUV model Tivoli i potpuno novi veliki SUV Torres

Korejski proizvođač automobila SsangYong poznat prvenstveno po terenskim vozilima preuzela je korejska tvrtka KG, a od Nove godine mijenja ime u KG Mobility, odnosno skraćeno KGM. Dobro poznati modeli Tivoli, Korando, Musso Grand, Rexton zadržavaju svoja imena, a na naše tržište je stigao i jedan potpuno novi model Torres u električnoj EVX varijanti. Upravo smo električni Torres i redizajnirani najmanji model u ponudi Tivoli imali priliku isprobati na prezentaciji hrvatskog zastupnika KMAG-a.
Tivoli je vrlo prostrani mali SUV B+ segmenta dugačak 422,5 cm uz međuosovinski razmak 260 cm. Od tla je udaljen 17,8 cm, a krug okretanja od 10,6 m  uz kompaktne dimenzije jamči odlično snalaženje u gradskom prometu. Tivoli u Hrvatskoj dolazi samo uz prednji pogon (4X4 postoji ali nije u ponudi) i samo uz vrlo bogatu opremu Fresh. Masa vozila je od 1375 kg, a može vuči kočenu prikolicu od 1000 kg ili nekočenu od 500 kg. Sprijeda se pruža uzvišen pogled na cestu ispred, a budući da je najširi u svojoj klasi, pruža dovoljno prostora za tri odrasle osobe straga s dovoljno prostora za noge svih putnika. 
 



Njegov prtljažni prostor od 427 litara među najvećima je u klasi što čini Tivoli iznimno svestranim. Modernizirano je sučelje dvozonske klime koje sada ima ergonomske touchscreen prekidače, a tu je i vrhunski radio sustav s 9" HD zaslonom osjetljivim na dodir i instrumentna ploča dijagonale 10,25" s LCD zaslonom visoke rezolucije. Inotainment standardno nudi DAB+ za kristalno čist zvuk, uz Apple CarPlay, Google Android Auto i Bluetooth tehnologiju za olakšavanje povezivanja s mobilnim telefonom i slušanje glazbe.


Tivoli dolazi uz četiricilindrični 1,5 GDi-T turbobenzinski motor sa 163 KS pri 5500 okr/min i maksimalnim okretnim momentom od 280 Nm između 1500 i 4000 okr/min. Dodatno, implementiran je dvostruki sustav ventila za sprječavanje nakupljanja ugljika kako bi se povećala pouzdanost. Tivoli nudi izbor između dva moderna i učinkovita mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa - ručnog i automatskog.
Automatik je treća generacija renomiranog proizvođača Aisin, koja je prilagođena najnovijem Tivoliju i doplaćuje se 2500 eura. Postiže najveću brzinu od 193 km/h., a deklarirana potrošnja jest 7,0 l/100 km za model s ručnim mjenjačem i 7,7 l/100 km za automatik. U vožnji je vrlo ugodan, pravi praktičan gradski SUV, koji zbog svoje prostranosti u kabini i prtljažniku može biti i obiteljski automobil. Vozi glatko i uz dosta snage u svim režimima vožnje.
Cijena je s obzirom na opremu, koja između ostalog uključuje 16-inčne naplatke, automatsku klimu, multimedijski ekran i digitalnu intrumentnu ploču, vrhunsku povezivost i cijeli niz aktivnih siguirnosnih sustava, vrlo konkurentna - 22.999 eura.


Potpuno novi model KGM-a jest Torres, koji smo isprobali s pogonom na struju koji će zasad jedino biti u ponudi u Hrvatskoj. Inače, dolazi i uz 1,5 TGDi sa 163 KS, istovjetan onom iz Tivolija.
Torres je veliki SUV dugačak 470 cm uz međuosovinski razmak od 268 cm, a zbog svoje robusne pojave (visine od 1,71 m i širine od 1,89 cm) u kabini djeluje zaista prostrano, kao u još većem vozilu. KGM ga svrstava u C-SUV segment, no prema dimenzijama i još više po osjećaju u vozilu, Torres je bliži D-SUV segmentu. Visina od podloge kod električnog EVX-a je 16,9 cm, a krug okretanja 10,8 m. 
Električna EVX verzija je vrlo robusna pa se izdvaja od električnih SUV konkurenata koji većinom imaju crossoverski nastup, iako zasad dolazi samo uz 2WD prednji pogon, no 4WD se očekuje uskoro. Nudi dovoljno prostora za sjedenje u drugom redu zahvaljujući velikodušnoj unutarnjoj visini i širini s 1047 mm prostora za glavu i 916 mm prostora za noge, dok se sjedala također mogu nagnuti od 27,5 do 32,5°, pružajući optimalnu udobnost na dugim putovanjima. Uz to, kapacitet prtljažnika od 703 do 839 l (uključujući sav skriveni prostor) zadovoljit i najzahtjevnije. Masa vozila je 1979 kg, a može vuči kočenu prikolicu od 1500 kg ili nekočenu od 500 kg. Veličina kotača je 18 ili 20 cola. Torres se može personalizirati izborom od 12 vanjskih boja, sedam jednotonskih i pet dvobojnih boja usklađenih s crnim krovom. Unutrašnjost je moderna i također se može prilagođavati uz razne opcije boja. Paleta boja unutrašnjosti uključuje ugljeno crnu (jednotonska), Rawhide Brown smeđa (jednotonska) i Teal Gray siva & Greige White bijela (dvobojna), za stil koji odgovara vašem osobnom ukusu.
Korisno je to što postoji priključak V2L (vehicle-to-load) što znači da se mogu koristiti vanjski kućanski aparati kada su izvan mreže kako biste uživali u slobodnim aktivnostima u divljini.
Kako bi se pojednostavilo upravljanje vozilom smanjivanjem broja fizičkih gumba i kontrola, novi Torres EVX ima ergonomski dizajniranu kontrolnu ploču s futurističkim digitalnim sučeljem od 12,3 inča. Vozački zaslon od 12,3 inča s brojnim podatcima također vozaču daje sveobuhvatan raspon korisnih informacija kao što su uvjeti vožnje, status vozila i četiri načina vožnje (komfort, sport, eko i zima) za sigurnost u svakom trenutku.
 

Torres EVX koristi litij željezo fosfat (LifeP04 ili LFP) 'Blade' bateriju (koja dolazi od kinesekog proizvođača automobila BYD) za sigurnost, izdržljivost, kako bi se izbjegao rizik od požara i zaštitio od većeg vanjskog udara. Njezin kapacitet je 73,4 kWh, a nazivni napon 350 V. Nova tehnologija na ovoj bateriji sljedeće generacije poznata kao 'Cell to Pack' montira ćelije pravokutnog oblika izravno u baterijski paket kako bi se postigla veća energetska učinkovitost i povećana sigurnost, dok sustav toplinske pumpe smanjuje negativan učinak niskih zimskih temperatura na domet. Elektromotor razvija 207 KS i 339 Nm okretnog momenta za učinkovitu i stabilnu vožnju. Torres EVX ima ubrzanje od 0-100 km/h za 8,1 s, dok mu je krajnja brzina ograničena na 175 km/h. Prosječna potrošnja struje u kombiniranim uvjetima je 18,65 kWh/100 km. U vožnji djeluje glatko i ugodno te vrlo živahno za SUV od skoro dvije tone. Domet prema WLTP-u u kombiniranom ciklusu je vrlo solidnih 462 km. Za 28 minuta puni bateriju od 10 do 80 posto na DC punjaču od 350 kW, 37 minuta od 20 do 80 posto na DC punjaču od 100 kW, a za 9 sati od 10 do 100 posto na AC punjaču od 11 kW.
KGM je ponudio zaista nesvakidašnju garanciju za bateriju od čak milijun kilemetara! Proizvođač jamči da će nakon 10 godina ili milijun kilometara baterija imati najmanje 70 posto kapaciteta. Pored toga, na vozilo daje opčenito jamstvo od 7 godina ili 150.000 km.
I cijena je s obzirom na električne konkurente odlična, Torres EVX uz Explore bogatu opremu stoji 37.799 eura.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije