Iako su iz Alfa Romea još potkraj prošle godine kazivali da se potpuno odriču motora s unutarnjim izgaranjem, da će plug-in hibridni Tonale biti njihov posljednji model s benzinskim motorom - a valja znati i da još uvijek svim silama podržavaju europsku skoru zabranu ICE modela - s ovogodišnjeg Pariz Motor Showa, jučer zatvorenog, ostat će upamćena rečenica koja kazuje drukčije. “Zadržat ćemo i benzinske motore”, prostrujao je pariškim halama odgovor čelnog čovjeka Stellantisa, Carlosa Tavaresa, na novinarsko pitanje. Dakle, predomislili su se. Zašto? Da bi opstali. Tržište (još) nije spremno za potpuno električne aute. Mada, tu se ne uklapa druga Tavaresova rečenica, također izgovorena u Parizu, da po pitanju CO2 žele biti ‘s prave strane povijesti’. Čini se kao sa im treba još malo vremena za promišljanje… No, djela govore puno, a Alfa Romeo na međunarodnom salonu automobila predstavio se najavom automobila kakve smo nekada voljeli, s idejom da ih volimo i dalje. Glavna svjetla pozornice bila su usmjerena na 136 KS snažan kompaktni sportski model Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale. Glavnu ulogu igra benzinski motor, podršku mu pruža elektromotor od 21 kW, uz litij-ionsku bateriju od 48 volti.
U talijanski stil upakirao je većinu naprednih tehnoloških sustava kako bi potencirao komfor, povezivost i voznu dinamiku. Dvostruki ispuh je neizostavan, kao i 18” alu naplatci, te sportska sjedala presvučena alcantarom, a izvana pažnju plijeni nova “Legend” prednja rešetka. Za ovaj vrhunac ponude modela Junior ovo je bila svjetska premijera. Raspoloživ je i s elektromotorom, sa 156 konjskih snaga. Uz Alfu Junior Ibridu, u Parizu je bio pokazan i Junior 280 Veloce, no počasno mjesto ipak je pripalo ikoni - modelu 33 Stradale koji će se proizvesti u samo 33 primjerka. Osmišljen po svakom kupcu ponaosob, prije samo dvije godine bio je tek san. Sad je stvaran automobil čije isporuke kreću u prosincu. U Parizu je bio izložen i Tonale modelske godine 2025., zanimljivo, sa 160 konja jakim benzincem uparenim sa 7-stupanjskim automatikom s dvostrukom spojkom te s 48-voltnim 15 kW elektromotorom. Dakle, blagi hibrid temeljen na benzincu. Inače, raspoložive pogonske opcije bit će 1,6 turbodizelaš od 130 konja, 160 KS jak 1,5 hibrid i plug-in hibrid Q4 od 280 konja. Inače, Stellantis se još u nečemu predomislio. Nakon što su se spojili Fiat Chrysler Automobiles i PSA Grupa, te je nastao Stellantis, Tavares je 2021. obećao da će grupacija deset godina ulagati u sve marke, bez obzira na financijske rezultate. Sada je rekao da će se o budućnosti pojedinih brendova grupacije odlučivati za najviše tri godine. Nakon objave o privremenoj obustavi proizvodnje Fiat Pande, prije toga o obustavi proizvodnje električnog Fiata 500, naziru li se iza ove najnovije izjave problemi i za Alfa Romeo, Lanciu, francuski DS, Chrysler, Dodge…, ukratko, za sve marke koje ne donose dobit u Stellantisovu blagajnu? Zasad se pouzdano zna samo da se gašenja marke ne moraju bojati Fiat, Opel, Citroën i Peugeot. Vjerojatno ni Maserati – on nije profitabilan, ali važan je za ugled grupacije.