Istraživanje koje je Addiko banka provela u Hrvatskoj pokazalo je kako je polovica ispitanika doživjela neki oblik pokušaja financijske prijevare. „S razvojem tehnologije i pokušaji financijskih prijevara sve su češći i sofisticiraniji. 83% ispitanika navelo je da zna kako je prijavljivanje sumnjivih aktivnosti banci prvi korak zaštite. Ova statistika pokazuje nam uspješnost ulaganja u jedan od naših dugoročnih prioriteta, a to je da svaki naš korisnik prepoznaje zlouporabu i načine zaštite svojih financijskih podataka“, istaknuo je Ivan Cvitan, direktor Kontrole rizika, odgovoran i za odjel Operativni rizici i upravljanje prijevarama u Addiko banci. Anketa provedena među 902 ispitanika obuhvatila je i 621 njihovog klijenta. Rezultati su pokazali da je čak 53 posto ispitanika barem jednom kontaktirao netko nepoznat, s ciljem dobivanja osjetljivih podataka poput PIN-a ili CVV broja kartice, a gotovo trećina ispitanika je bila žrtva neke prijevare ili poznaje osobu koja je bila žrtva prijevare.
Oko 40 posto ispitanih korisnika smatra se vrlo informiranima o vrstama financijskih prijevara, dok ih je 52% upoznato samo s nekim oblicima. Čak 59% sudionika navodi kako uvijek provjerava detalje email adrese s koje su primili sumnjiv upit, dok tri četvrtine njih redovito prati svoje bankovne izvode – što je ključna praksa za prepoznavanje sumnjivih transakcija. Iako se o njima ne govori dovoljno često, financijske prijevare u digitalnom okruženju postaju sve raširenije i sve ih je teže otkriti, a pojavljuju se u raznim oblicima, poput phishinga, skimminga i spoofinga. Kako bi zaštitila građane u ovom izazovnom okruženju, Addiko banka, navode, kontinuirano ulaže u edukaciju i informiranje, čime aktivno doprinosi jačanju financijske i digitalne pismenosti hrvatskih građana.
- Najvažnija poruka korisnicima bankarskih usluga je da su lozinka i PIN isključivo njihovo vlasništvo i da ih nijedna banka nikada neće tražiti da te podatke pošalju putem e-maila, telefonski ili da ih ažuriraju preko posrednika. Zatim, da je internetskom bankarstvu potrebno pristupati isključivo putem službene stranice banaka te da ne otvaraju pozivnice koji dolaze od neprovjerenih izvora. Pozivam sve građane da korisne informacije i praktične savjete o zaštiti pronađu na našoj web stranici Informacijska sigurnost – Addiko Bank Hrvatska - savjetuje Cvitan.