Noćna mora prosječnog vozača automobila je paljenje signalne lampice na instrumentnoj ploči. Svi znaju za lampicu koja označava rezervu goriva, no istraživanja pokazuju da većina vozača nije upoznata što označavaju sve one brojne lampice koje se mogu upaliti ako nešto ne štima s automobilom.
Ako vozite dizelski automobil koji je proizveden nakon 2009. godine kada je uvedena norma Euro V i time su bitno postrožene ekološke norme ispusta dušikovih oksida i sitnih čestica čađe, u automobilu na instrumentnoj ploči vam može zasvijetliti simbol koji označava problem s filtrom krutih čestica (DPF filtar). Oznaka dolazi od engleskog naziva diesel particulate filter, a kod francuskih proizvođača Citroena i Peugeota automobila ćete naići i na naziv FAP filtar, koji označava Filter AntiPollution.
Ako se lampica upalila znači da je filtar pun čađe i krutih čestica. Znate li kako taj simbol izgleda i što trebate napraviti ako se upali ta lampica? Do začepljenja filtra većinom dolazi zbog kratkih relacija vožnje, pogotovo zbog kreni-stani gradskog režima vožnje. Zbog toga je preporučljivo svima koji se s dizelskim automobilima voze većinom u gradskim uvjetima, da nakon određenog vremena najmanje 20-ak minuta propušu automobil na autocesti vožnjom brzinom 120 km/h.
Kako bi spriječili začepljenje DPF filtra prije paljenja lampice osigurajte da svakih nekoliko stotina kilometara vozite konstantnom brzinom na otvorenoj cesti ili autocesti. Čak ni ne treba juriti, bitno je da se regeneracija koju sustav sam pokreće izvrši, a to neće uspjeti u gradskoj vožnji.
VEZANI ČLANCI:
I ako se lampica upalila, možete probati otići na autocestu i obilaznicu ispuhati filtar. A ako to ne uspije morat ćete u servis na čišćenje i regeneraciju DPF filtra. Nikako ne forsirajte dulju vožnju s upaljenom lampicom jer će se nakon određenog vremena motor prebaciti u sigurnosni način rada "safe mode"), a ako ćete se i dalje voziti može doći do daljnjih kvarova.
Čišćenje DPF filtra je mnogo jeftinije od cijene novog filtra i stoji od 70 do 130 eura, ovisno o začepljenosti filtra. Ako se može popraviti, svakako je to isplativija varijanta, jer zamjenski i reparirani filtri stoje oko 500 eura, dok su originalni dvostruko skuplji, a za neke automobile su skuplji i od 2000 eura. DPF filtri su skupi jer se za njihovu izradu koriste plemeniti materijali poput platine i paladija koji su rijetki i skupi.
Jake li ekologije, moraš se otići voziti bez veze kako bi propuhao filter.