Pa stvarno je isti Cactus! – čuli smo više puta komentare tijekom našeg testiranja nove treće generacije Citroënova najprodavanijeg modela C3, koja je upravo stigla na naše tržište, po početnoj cijeni od 82.900 kuna.
Štedljivi dizelaš troši oko 5 l
I zaista, Citroënovi su dizajneri iskoristili pozitivan eho neobičnog dizajna crossover modela C4 Cactus s karakterističnim air-bumperima na vratima. Iskoristili su Francuzi i pravu SUVomaniju, pa je novi C3 izduženiji i povišeniji te podsjeća na mali SUV. Dužinom od 399 cm i prtljažnikom koji prima 300 litara C3 je u prosjeku svog B segmenta. C3 je simpatičan i oku vrlo zanimljiv, pogotovo u testnoj dvobojnoj karoseriji i s airbumpovima koja serijski dolaze u najraskošnijoj opremi Shine. Novi je i trokraki upravljač za koji bi voljeli da je izravniji i da s ceste šalje više informacija, dok je ručica i sam 5-stupanjski mjenjač preuzet iz Peugeota 208 mrvicu predugih hodova.
Testni je C3 pokretao 1,6 HDi sa 75 KS i 233 Nm okretnog momenta, koji je prije svih namijenjen onima koji žele voziti što štedljivije, jer tvornička potrošnja od 3,6 l/100 km, odnosno realna od oko 5 l/100 km to nesumnjivo omogućuju. Krajnja brzina od 169 km/h je korektna, dok će ubrzanje do stotke od 15,5 s zadovoljiti manje zahtjevne, a za ostale je u ponudi dizelaš sa 100 KS. C3 nije auto koji će vas poticati da s njim jurite kroz zavoje, već je vrlo ugodan za svakodnevnu vožnju gradom gdje nećete imati problema ni s rubnjacima, a parkiranje je olakšano zbog preglednosti i kompaktnosti. Ali, ugodno se, doduše uz malo veću buku, može putovati i na duljim rutama.
Četiri motora u ponudi
Osim dva dizelaša (75 i 100 KS) i početnog 1-litrenog benzinca sa 68 KS, u ponudi je i 1,2 benzinac s 82 KS, koji u najopremljenijoj verziji Shine, dakle dvobojnoj s airbumpovima, automatskom klimom i 7-inčnim (17,8 cm) tabletom, stoji 102.900 kn. Isto opremljeni testni model s dizelašem od 75 KS stoji 115.900 kuna, a uz doplate čak 135.882 kn.
>> Svaki četvrti europski i svaki peti hrvatski kupac bira SUV vozilo