Nijemci su predstavili devetu generaciju svog popularnog modela, no samo u karavanskoj Variant izvedbi, jer limuzinsku su, prema najavama, eliminirali iz svoje ponude. Tako će ime Passat i nakon 50 godina i više od 30 milijuna proizvedenih primjeraka ostati u ponudi Volkswagena, ali samo kao karavan koji dijeli platformu sa Škodom Superb i koji će se proizvoditi u istoj tvornici u Bratislavi.
Limuzinski Passat bi trebao zamijeniti nova električna Volkswagenova limuzina ID.7, koja će uskoro stići na tržište, a tu je i kupeovska limuzina Arteon.
Passat Variant dizajnerski nije iznenadio, izgledom je to evolucija VW modela s time da se prednji dio najviše naslanja na Golf u gornjem dijelu, dok je u donjem veliki usisnik zraka, no ima tu i određene sličnosti s ID obitelji. Tu su i nova LED glavna svjetla s dva modula koja daju karakterističan izgled u kombinaciji s uskim LED dnevnim svjetlima iznad njih. Ta dva elementa dnevnih svjetala međusobno su povezana horizontalnom LED trakom u rešetki hladnjaka. Osim toga Volkswagen će Passat Variant ponuditi s novom generacijom IQ.LIGHT LED matrix glavnih svjetala u dodatnoj opremi.
Novi Passat Variant osjetno je veći od još uvijek aktualnog modela. S povećanjem dužine od 14 cm došao je na 491 centimetar, a time se za 5 centimetara povećao prostor za noge. Kapacitet prtljažnika također je povećan za 40 litara i iznosi 690 l (odnosno za 140 l i iznosi 1920 litara kada su stražnja sjedala preklopljena). Osim na bolju prostranost, naglasak je stavljen na veću udobnost. Ona se, između ostalog, postiže duljim međuosovinskim razmakom i novom adaptivnom regulacijom voznog postroja s amortizerima s dva ventila. Osim toga, udobnost u kabini je poboljšana zahvaljujući visokokvalitetnim materijalima i učinkovitoj zvučnoj izolaciji.
Opcijski će biti dostupna ergoActive prednja sjedala. Ona imaju električno namještanje u do 14 položaja, ovisno o modelu i opremi, te različito konfigurirane funkcije masaže i klimatizacijske funkcije.
Passat Variant dolazi i s novorazvijenim kokpitom i novim infotainment sustavom. Veličina novog standardnog infotainment zaslona iznosi 32 cm (12,9 inča). Varijanta od 38 cm (15 inča) bit će dostupna opcijski ili ovisno o opremi. Opcijski će se nuditi i novi head-up zaslon koji projicira informacije na vjetrobransko staklo, a time i u virtualni prostor ispred vozila. Za poboljšanje pogonskog sustava povećana je krutost nagiba i poboljšano je upravljanje poprečnom silom stražnje osovine s četiri spone, novi je elektromehanički sustav upravljanja, izmijenjeni su poprečni stabilizatori i amortizeri te izvršene prilagodbe za različite naplatke kotača.
Volkswagen će uz Passat Variant ponuditi sedam različitih vrsta pogona: verzija s djelomično hibridnim benzinskim motorom (eTSI) koja je nova za Passat, dva nova plug-in hibridna pogona (eHybrid), tri verzije dizelskog motora s turbopunjačem (TDI) i dvije benzinske verzije motora s turbopunjačem (TSI).
Svi pogoni serijski se kombiniraju s mjenjačem s dvije spojke (DSG). Vlagi hibrid eTSI (1.5 TSI evo) isporučuje snagu od 150 KS. Dvije TSI verzije dolaze s 204 i 265 KS. Tri TDI verzije dolaze sa 122 KS, 150 KS i 193 KS. Najsnažniji turbobenzinac i turbodizelaš dolaze uvijek sa 4MOTION pogonom na sve kotače.
Potpuno su nova dva eHybrid hibridna modela nude izlaznu snagu sustava od 204 KS i 272 KS.). Više se ne temelje na 1,4 TSI već na 1,5 TSI motorima, dok nova baterija ima kapacitet od 19,7 kWh (prije 10,6 kWh). Passat Variant eHybrid imat će doseg s električnim pogonom od oko 100 kilometara, a uz puni benzinski spremnik ukupnu autonomiju veću od 1000 km.
Na tržište stiže u prvom tromjesječju 2024., a cijene još nisu poznate. Početna cijena u Njemačkoj iznosi 39.995 eura.
Novi Passat samo u karavanskoj izvedbi dolazi jer su u Njemačkoj već zadnjih dvadeset godina gotovo 85% sviih prodanih Passata karavani. No, tko limuzinu voli, nek izvoli, jer sestrinski Škoda Superb također stiže uskoro u novoj izvedbi kao karavan i limuzina.