Tko bi rekao da je prošla već 21 godina od predstavljanja Porsche Cayennea, luksuznog SUV-a koji je promijenio imidž do tada njemačkog proizvođača isključivo sportskih automobila. U Hrvatsku je upravo stigla redizajnirana verzija treće generacije tog najprodavanijeg Porsche modela u povijesti po početnoj cijeni od 110.988 eura za hibridnu izvedbu.
Samo lani Cayenne, koji je ime dobio prema kajenskom papru odnosno čiliju, je proizveden u više od 90.000 primjeraka, a ukupno od 2022. ih je proizvedeno više od 1,1 milijuna.
Cayenne je temeljito osvježen odnosno možemo reći sljedeći njegovo ime fino začinjen, budući da je aktualna generacija već šest godina na tržištu, a sveobuhvatne promjene uključuju promjene pogona, voznog postolja, dizajna i opreme. Osvježene su obje verzije, klasični Cayenne SUV i Coupe SUV izvedba.
Novi prednji dio, u kombinaciji s dodatno zaobljenim blatobranima i novim poklopcem motora, kao i prednja svjetla futurističkog izgleda, naglašavaju širinu vozila. Stražnji dio novog modela karakteriziraju 3D stražnja svjetla. Proširena paleta s tri nove boje i opsežna ponuda kotača s opcijama od 20, 21 i 22 inča novi su aduti za individualnu i dinamičnu konfiguraciju. Prednja svjetla Matrix LED dio su serijske opreme, a novitet u ponudi su opcionalna prednja svjetla HD Matrix LED. Njihova inovativna tehnologija dolazi s dva modula visoke razlučivosti i više od 32.000 piksela po prednjem svjetlu.
Po prvi put, redizajnirani kokpit modela Cayenne uključuje potpuno digitalnu ploču s instrumentima od 12,6 inča sa zakrivljenim dizajnom i varijabilnim opcijama prikaza. Optimizirani head-up zaslon dostupan je kao dodatna opcija, a standardan je središnji 12,3- inčni zaslon. Novost je zaslon od 10,9 inča po prvi je put dostupan na strani suvozača s opcijom streaminga videosadržaja tijekom vožnje, dok posebna folija na površini osigurava da vozač ne vidi ovaj zaslon.
Osim toga, Porsche u novi Cayenne uvodi sustav za kvalitetu zraka. Vozilo serijski koristi prediktivne navigacijske podatke za prepoznavanje približavanja ulaza u tunel i automatski aktivira funkciju recirkulacije zraka.
Porsche model Cayenne tvornički oprema voznim postoljem s čeličnim oprugama uključujući sustav PASM. Novi amortizeri s tehnologijom s 2 ventila i odvojenim povratnim i kompresijskim stupnjem omogućuju optimizirane performanse u svim situacijama vožnje. Povrh svega, osjetno je poboljšana udobnost pri sporoj vožnji, rukovanje pri dinamičnom kretanju u zavojima i kontrola nagiba. Prilagodljivi zračni ovjes poboljšava preciznost vožnje i performanse te smanjuje pokrete karoserije u dinamičnim situacijama vožnje.
A baš pravih novosti ima i ispod haube, zasad su tri pogonske verzije. U modelu Cayenne S (144.921 €) umjesto dosadašnjeg V6 dolazi 4-litreni V8 biturbo s 474 KS i okretnim momentom od 600 Nm. I SUV i SUV Coupe od 0 do 100 km/h stižu za 4,7 s, a najveća brzina iznosi 273 km/h.
Model Cayenne (114.291 €) dolazi s optimiziranim trolitrenim V6 turbo motorom. Sada isporučuje 353 KS i 500 Nm. Osim toga, šestocilindrični motor čini osnovu za pogonski sklop modela Cayenne E-Hybrid. U kombinaciji s novim električnim motorom koji je pojačan za 30 kW na 130 kW (176 KS), njegova se snaga sustava povećava na 470 KS. Opremljen visokonaponskom baterijom s povećanim kapacitetom sa 17,9 kWh na 25,9 kWh u usporedbi s prethodnikom, sada je moguć čisto električni domet do 90 km. Njegova cijena je 110.988 €. Coupe verzije su skuplje od 3500 do 7300 eura.