Odavno je Porsche postao i obiteljski automobil. Još 2002. pojavio se prvi SUV Cayenne, pa 2009. limuzina Panamera, u međuvremenu i manji SUV Macan, dok je svojevrsna karavanska izvedba Panamere Gran Turismo predstavljena 2017. godine. Upravo smo blago redizajniranu verziju Panamere Sport Turismo u 4S imali priliku isprobati u jednodnevnoj vožnji.
Radi se o prostranom petmetarskom četverosjedu koji za četiri odrasle osobe ili još bolje za četveročlanu obitelj s dvoje djece, nudi odličan komfor. Prtljažnik od 515 litara (do 1384 l) zbog kupeovskih linija nije dubok ali nudi dobru prostranost za dulja putovanja, što i mora biti vrlina Gran Turismo automobila. Novi zaslon osjetljiv na dodir na središnjoj konzoli stražnje klupe koji sadrži funkcije multimedije i podešavanja klima-uređaja razveselit će putnike na stražnjim sjedalima.
Prostranost straga je odlična i zaista je komforno, no u Porscheu za razliku od konkurenata gdje nije neobično da vlasnik sjedi straga, to bi bilo u najmanju ruku čudno. Bez obzira što se ne radi o 911 ili Caymanu koji su ipak najzabavniji, najljepše mjesto u bilo kojem Porscheu, pa tako i u Panameri je vozačko.
Multimedija se sastoji od digitalne instrumentne ploče koja nudi i pogled na navigaciju te 12,3-inčnog središnjeg displeja full HD rezolucije koja uz google earth navigaciju pruža “katastarski pregled” rute i položaja. Sve funkcije su jasne i lagane za uporabu, a za još manje ometanje vozača tu je i head-up displej.Ispod poklopca motora je 3-litreni V6 bi-turbo benzinac sa 440 KS uz 550 Nm okretnog momenta dostupnog od 2000 o/min. Snaga se na sva četiri kotača prenosi putem Porsche Traction Management (PTM), odnosno aktivno se elektronski regulira s obzirom na uvjete na cesti, a prenosi se putem 8-stupanjskog PDK mjenjača s dvostrukom spojkom.
Vozač može birati između četiri načina vožnje: normal, sport, sport plus i indivudual. Dakako, za svakodnevnu vožnju je normalan način najkomforniji, a ako želite bolji odziv i krući ovjes tu su sport i sport plus. Tu je i adaptivni ovjes koji se na zahtjev može spuštati i dizati. Masa od 1940 kg u vožnji se ne osjeti, baš kao ni dužina od 5049 mm jer je Panamera vrlo upravljiv automobil koji se najbolje snalazi u gutanju kilometara na autocesti, ali će pružiti vozačko zadovoljstvo i u zavojima. Dapače, Sport Turismo je, bez obzira na obiteljske značajke, pravi Porsche.
Zapravo, u svakom vozačkom okruženju nudi pravi užitak. Do stotke stiže za 3,9 s, a s mjesta do 200 km/h za 16,6 s. Krajnja brzina od 289 km/h rezervirana je za njemačke autoceste na kojima nema ograničenja. Potrošnja? Deklariranu od 9,2 l/100 km nismo uspjeli postići, ali ispod 15 l/100 km se može držati.
Uz mnoštvo serijske i dodatne opreme testna Panamera 4S Gran Turismo stoji 1.643.658,72 kuna.
Izgleda odlicno, rado bih ga provozao ako budu imali u autorentu.