Petmetarska krstarica

Porsche Panamera Sport Turismo - prostrana obiteljska sportska krstarica koja do stotke stiže za 3,9 s

Foto: Mladen Milčić
1/14
15.02.2021.
u 13:29

Za obiteljske ljude koji se ne žele odreći sportskog užitka i imaju dovoljno novca da si prekrasni kupe-karavan mogu priušiti

Odavno je Porsche postao i obiteljski automobil. Još 2002. pojavio se prvi SUV Cayenne, pa 2009. limuzina Panamera, u međuvremenu i manji SUV Macan, dok je svojevrsna karavanska izvedba Panamere Gran Turismo predstavljena 2017. godine. Upravo smo blago redizajniranu verziju Panamere Sport Turismo u 4S imali priliku isprobati u jednodnevnoj vožnji.

Radi se o prostranom petmetarskom četverosjedu koji za četiri odrasle osobe ili još bolje za četveročlanu obitelj s dvoje djece, nudi odličan komfor. Prtljažnik od 515 litara (do 1384 l) zbog kupeovskih linija nije dubok ali nudi dobru prostranost za dulja putovanja, što i mora biti vrlina Gran Turismo automobila. Novi zaslon osjetljiv na dodir na središnjoj konzoli stražnje klupe koji sadrži funkcije multimedije i podešavanja klima-uređaja razveselit će putnike na stražnjim sjedalima.

Prostranost straga je odlična i zaista je komforno, no u Porscheu za razliku od konkurenata gdje nije neobično da vlasnik sjedi straga, to bi bilo u najmanju ruku čudno. Bez obzira što se ne radi o 911 ili Caymanu koji su ipak najzabavniji, najljepše mjesto u bilo kojem Porscheu, pa tako i u Panameri je vozačko.

Multimedija se sastoji od digitalne instrumentne ploče koja nudi i pogled na navigaciju te 12,3-inčnog središnjeg displeja full HD rezolucije koja uz google earth navigaciju pruža “katastarski pregled” rute i položaja. Sve funkcije su jasne i lagane za uporabu, a za još manje ometanje vozača tu je i head-up displej.Ispod poklopca motora je 3-litreni V6 bi-turbo benzinac sa 440 KS uz 550 Nm okretnog momenta dostupnog od 2000 o/min. Snaga se na sva četiri kotača prenosi putem Porsche Traction Management (PTM), odnosno aktivno se elektronski regulira s obzirom na uvjete na cesti, a prenosi se putem 8-stupanjskog PDK mjenjača s dvostrukom spojkom.

Vozač može birati između četiri načina vožnje: normal, sport, sport plus i indivudual. Dakako, za svakodnevnu vožnju je normalan način najkomforniji, a ako želite bolji odziv i krući ovjes tu su sport i sport plus. Tu je i adaptivni ovjes koji se na zahtjev može spuštati i dizati. Masa od 1940 kg u vožnji se ne osjeti, baš kao ni dužina od 5049 mm jer je Panamera vrlo upravljiv automobil koji se najbolje snalazi u gutanju kilometara na autocesti, ali će pružiti vozačko zadovoljstvo i u zavojima. Dapače, Sport Turismo je, bez obzira na obiteljske značajke, pravi Porsche.

Zapravo, u svakom vozačkom okruženju nudi pravi užitak. Do stotke stiže za 3,9 s, a s mjesta do 200 km/h za 16,6 s. Krajnja brzina od 289 km/h rezervirana je za njemačke autoceste na kojima nema ograničenja. Potrošnja? Deklariranu od 9,2 l/100 km nismo uspjeli postići, ali ispod 15 l/100 km se može držati.

Uz mnoštvo serijske i dodatne opreme testna Panamera 4S Gran Turismo stoji 1.643.658,72 kuna.

Ključne riječi

Komentara 1

IN
invazijaleptira
12:26 17.02.2021.

Izgleda odlicno, rado bih ga provozao ako budu imali u autorentu.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije