Njemački političari, šefovi njemačkih proizvođača automobila i predstavnici sindikata okupili su se jučer u Berlinu na tzv. dizel summitu, koji je organizirala njemačka savezna vlada odnosno ministrica za okoliš Barbara Hendricks (SPD) i ministar prometa Alexander Dobrindt (CSU). Sastanak bi trebao odgovoriti na pitanje budućnosti automobila s dizelskim pogonom, a sudionici dogovoriti model odnosa prema dizelskim motorima kojima zbog prevelike količine štetnih dušikovih oksida koje emitiraju u atmosferu prijeti zabrana prometovanja u mnogim njemačkim gradovima.
Upravo je prošli tjedan Upravni sud u Stuttgartu prihvatio tužbu ekološke udruge i odlučio da se po zdravlje štetne količine dušikovih oksida, izmjerene u tom gradu mogu smanjiti jedino zabranom prometa vozilima s dizelskim motorima. Slične zabrane za dizelaše starijih godišta već imaju neki njemački gradovi, a zabranu dizelaša najavio je i München. A problem dizelaša postao je i važna predizborna tema rujanskih parlamentarnih izbora.
Jedan od prijedloga rješavanja problema jest da se u novije dizelske automobile koji ispunjavaju norme Euro 5 i Euro 6 ugrade preinake koje bi omogućavale čišći ispuh i manje emisije dušikovih oksida, dok bi stariji dizelski motori kojih se Njemačka ionako što prije želi riješiti bili potpuno zabranjeni u velikim gradovima.
– Troškove takvih preinaka mora snositi automobilska industrija, a za kupce ne smije biti dodatnih troškova – rekao je uoči summita ministar prometa Alexander Dobrindt.
U Njemačkoj svaki treći registrirani automobil od ukupno 46 milijuna vozila ima dizelski pogon odnosno trenutno se na dizel vozi više od 15 milijuna vozača.
Nakon toga, što se zabrani vožnja automoila na dizel gorivo, treba se posjedniku tog dizel vozila, pri kupnji novog vozila, smanjiti cijena benzinskog vozila za sumu, koju bi se dobilo za dizel vozilo prodajom da nema te nove odredbe.