VOZILI SMO

Probio je led: Provjerili smo što Qashqai može ponuditi u osvježenom, tehnološki naprednijem izdanju

Foto: Nissan
1/16
25.06.2024.
u 11:00

Nissanov pionir i predvodnik u segmentu kompaktnih crossovera u aktualnom se izdanju nametnuo i zahvaljujući jedinstvenoj pogonskoj tehnologiji e-Power. U prodaju bi trebao krenuti u rujnu, za kada se očekuje da će biti poznato i koliko će koštati

Nissanov Qashqai, pionir u segmentu kompaktnih crossovera, u novom, redizajniranom izdanju tri mjeseca prije dolaska na tržište imali smo priliku isprobati na cestama Algarvea u južnom Portugalu. U oči najprije upada osvježeni izgled, elegantan i dinamičan. Prednja maska potpuno je izmijenjena, sad je još upečatljivija, izvedena od nekoliko desetaka trodimenzionalnih, sjajno crnih umetaka. Nova su i prednja svjetla, oštrijeg dizajna. U njih su ugrađeni pokazivači smjera koji, prvi put u Qashqaiju, imaju tehnologiju sekvencijalnog uključivanja. Novi su i stražnji svjetlosni sklopovi, sada intenzivniji, preciznije izrađeni, s prozirnim lećama. Dodajmo tome da su novi 18-inčni aluminijski naplatci dijamantne obrade od sada serijski dostupni u srednjoj razini opreme. Kupcima viših inačica na raspolaganju su novi 19-inčni aluminijski naplatci te novi 20-inčni aluminijski naplatci dijamantne obrade. Ponuda upečatljivih naplataka za Qashqai jedna je od najopsežnijih u segmentu, njima se dodatno naglašava novi dizajn. Obogaćena je i paleta boja, na izbor su sada tri nove nijanse: bijela Pearl nježnog sjaja, snažnije pigmentirana crna boja i Deep Ocean koja se mijenja ovisno o osvjetljenju te se može svrstati između tamno plave i metalik plavo-zelene. Novo pojačanje u ponudi modela Qashqai je i inačica N-Design. Podnožje vrata i lukovi kotača te inačice izvedeni su u boji karoserije, a kombinaciju dopunjuju jedinstveni novi 20-inčni aluminijski naplatci.
Qashqai je dotjeran i iznutra. Armaturna ploča, umetci na vratima, nasloni za ruke u vratima, poklopac središnje konzole i oslonci za koljena viših inačica prevučeni su Alcantarom, čime je postignut dojam veće kvalitete. Posebno u tim višim razinama opreme, novi Qashqai - za kojeg proizvođač kaže da je najbolji dosad - ostavlja dojam premium automobila. Kako bi se istaknula posvećenost detaljima, svojstvena japanskom umijeću izrade, dijelovi središnje konzole oko birača stupnja prijenosa te ukrasni umetak između gornjeg dijela armaturne ploče i pretinca za rukavice obloženi su novim materijalima s uzorkom. Za naglašeno premium dojam, u trima višim inačicama dostupne su nove presvlake sjedala, a u inačicama N-Connecta, N-Design i višim razinama opreme moguće je odabrati ambijentalno osvjetljenje u 64 boje i tako dodatno poboljšati ugođaj u vozilu. 
Novi Around View Monitor proširen je 3D funkcijom koja širi pogled na vozilo: osim prikaza vozila iz ptičje perspektive, vozač sada može odabrati jednu od osam vanjskih kamera kako bi promotrio područje ispred i iza vozila, s bočnih strana i uglova karoserije te tako prepoznao moguće opasnosti. Nadalje, funkcija prikaza kroz poklopac motora omogućuje mu da provjeri položaj prednjih kotača kao da ih gleda odostraga, što mu omogućuje da precizno manevrira na uskim parkirališnim mjestima gdje betonski rubnjaci mogu oštetiti kotače. Također, tehnologija Around View Monitor pomaže vozačima da se na sigurniji način uključe na cestu koja nije dovoljno pregledna. Sustav upotrebljava širokokutnu prednju kameru koja na središnjem zaslonu u unutrašnjosti prikazuje područje ispred poklopca motora. Kao i u slučaju funkcije memoriranja lokacije parkirnog mjesta, u navigacijsku memoriju sustava moguće je pohraniti i nedovoljno pregledne lokacije kako bi se one automatski aktivirale kada se približite raskrižju. 

Osvježeni Qashqai prvo je vozilo u Nissanovoj ponudi za europsko tržište koje se isporučuje s ugrađenim Google uslugama u okviru multimedijskog sustava NissanConnect. U novom je Qashqaiju tako serijski dostupna usluga Google Maps: nakon što se prijavi sa svojim korisničkim podacima za Google, vozač može pristupiti omiljenim odredištima, što smanjuje ovisnost o mobilnom uređaju i mreži. Zahvaljujući bežičnom ažuriranju, karte uvijek sadržavaju najnovije podatke. Google Assistant, pak, omogućuje vozaču da, služeći se vlastitim glasom i bez upotrebe ruku, zatraži pomoć tijekom vožnje. Dovoljno je izgovoriti „Hej Google” kako bi upravljali sustavom prozračivanja, grijanim sjedalima, funkcijama vjetrobranskog stakla ili zatražili upute do odredišta, a vozači mogu telefonirati i slušati glasovne upute bez skretanja pogleda s ceste. Jednako tako mogu pristupiti aplikacijama dostupnim u internetskoj trgovini Google Play. Korisno je i što poboljšane usluge Nissan Connected Services nadziru Qashqai pa, primjerice, upozoravaju vozača ako zaboravi zaključati vozilo ili ako u roku od jedne minute od gašenja motora ne zatvori prozore ili u slučaju vuče vozila. U slučaju sumnje na krađu, vozilo je moguće imobilizirati u suradnji s Nissanovim pružateljem usluge treće strane. U motornoj gami promjena zasad nema. Tehnologija e-Power predstavljena je u rujnu 2022. godine, a Nissan je od tada prodao više od 100.000 Qashqaija opremljenih njome, što pokazuje da se vozačima sviđa osjećaj električne vožnje koju e-Power pruža. Taj je pogon jedinstven po tome što kotače pokreće isključivo električni motor, za razliku od tradicionalnih hibrida.

Foto: Nissan

VEZANI ČLANCI:

Budući da električni motor pokreće kotače, u automobil nije ugrađen tradicionalni mjenjač, odziv motora trenutačan je i linearan, a okretni moment visok. e-Power nudi autentičan užitak električne vožnje, bez potrebe za punjenjem, te je odlično rješenje za kupce koji žele promjenu, ali još uvijek nisu spremni kupiti 100% električni automobil. Visokovoltažna baterija ugrađena je ispod prednjih sjedala, što je omogućilo zadržavanje i punog kapaciteta prtljažnika i 55-litrenog spremnika goriva. Automobil ima i e–pedal, koji uvelike olakšava gradsku vožnju te regenerira maksimalnu količinu energije. Sve zajedno rezultiralo je dosegom većim od 1000 kilometara. Budući da Qashqaiju ovom priikom ni pogon ni ovjes nisu mijenjani, on je i dalje odličan vozački automobil kakvog ga i poznajemo – uglađen i tih, tvrd koliko treba da na zavojitoj cesti bude utegnut, istovremeno dovoljno udoban kako za gradske tako i za duge izvangradske rute. Napredni trocilindarski motor s turbopunjačem i tehnologijom varijabilnog kompresijskog omjera ovdje služi isključivo za proizvodnju električne energije koja se uz pomoć invertera prenosi električnom motoru snage 140 kW i/ili bateriji kapaciteta 1,8 kWh (ovisno o uvjetima vožnje). Motor nenametljivo osigurava energiju za bateriju i motor. Programiran je tako da isporuku električne energije prilagodi brzini vozila, pa je pozadinski zvuk njegova rada u skladu s ostvarenim ubrzanjem. Iz Nissans otkrivaju da plug-in hibridna verzija nije u planu, no da s idućim generacijom možemo očekivati i električni Qashqai. Osvježeni Qashqai proizvodi se u Sunderlandu u Ujedinjenoj Kraljevini, gdje je od predstavljanja originalnog modela 2007. izradeno više od četiri milijuna primjeraka. Cijene novog modela još se ne znaju. U prodaju bi trebao krenuti u rujnu, za kada se očekuje da će biti poznato i koliko će koštati.

 

Ključne riječi

Komentara 1

Avatar Moodleen
Moodleen
20:21 25.06.2024.

FuQashqai?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije