NA TESTU

Isprobali smo osmu generaciju legendarnog Golfa: Evo koje su pohvale, a koji prigovori

Foto: Sandra Mikulčić
1/9
12.05.2020.
u 11:15

Pod kožom VW Golfa osme generacije sve je novo: inovativne tehnologije, sigurnosni sustavi, moderni pogoni... Klasični prekidači zamijenjeni su digitalnim otocima na kojima dodirom ili klizanjem prstima upravljamo pojedinim sustavima

Najnovija, osma generacija Volkswagen Golfa na hrvatsko je tržište zakoračila u ožujku, otprilike u isto vrijeme kad su zatvoreni svi prodajni saloni. Njemački adut tako je na tržište stigao na mala vrata, bez pompe, no nakon što smo ga isprobali, ponovno možemo potvrditi da i dalje ''pali i žari'' u velikom stilu. Vječni prigovori vozača koji ne dišu uz Volkswagen i ovdje mogu naći podlogu. Vanjski dizajn nov je, ali nije radikalno mijenjan. Također, cijenom se ne ubraja među povoljnije modele. Početna mu je cijena 164.987 kuna.

Međutim, vanjski dizajn dovoljno je promijenjen da su baš svi promatrači koje smo tijekom našeg testa susreli nepogrešivo znali da je to novi Golf, što potvrđuje da promjena ipak ima puno i da čak ni laicima nisu neprimjetne. Novih, markantnih linija i savršenih proporcija, novi Golf serijski donosi LED svjetla – moderna, prodorna i upečatljiva – kao i novi logo marke. Većina njegovih posebnosti ipak je ispod kože, unutar karoserije. Putnička kabina je poput škrinje s gusarskim blagom, s time da su naši ''gusari'' tehnološki jako dobro potkovani.

Osnovne crte interijera dobro su nam poznate iz ranijeg Golfa, ali opet je u osmoj generaciji sve novo. Iako nam je sve poznato, pa time i blisko, sve je drukčije, inovativno i zanimljivo. Klasične tipke i prekidači gotovo su potpuno izbačeni. Umjesto njih ugrađeni su digitalni otoci, površine na kojima dodirom ili klizanjem prstima upravljamo pojedinim sustavima. Jedan je takav otok lijevo od volana, za upravljanje svjetlima. Drugi je ispod centralnog ekrana, gdje se može direktno pristupiti postavkama audiosustava. Za promjenu glasnoće audiosustava dovoljno je prstom kliznuti po površini ispod centralnog ekrana. Treći je digitalni otok u stropu, uz gornji dio vjetrobrana, i dovoljno ga je samo dotaknuti kako biste upalili svjetla u kabini. Dakle, svi su na dohvat ruke, logično raspoređeni i intuitivni. Korištenje je jako jednostavno.

Novi Golf neprestano je umrežen. Ovisno o razini opreme, reagira na naredbe izgovorene prirodnim jezikom, bez potrebe da se pamte konkretne fraze. Sustav „Alexa“ također je integriran u Golf, pa „Alexu“ možete zamoliti da reproducira glazbu, upravlja kompatibilnim uređajima u Smart Homeu ili da poziva informacije poput vijesti i vremenske prognoze. Golf je prvi model svog cjenovnog razreda sa serijskim potpuno digitalnim kokpitom. Donosi, naime, Innovision Cockpit. Novi instrumenti i online infotainment sustavi stapaju se u jedan digitalni kokpit, dopunjen već spomenutim otocima s dodirnim tipkama i dodirnim klizačima preko kojih se upravlja svim bitnim funkcijama. Sjedala su također nova, komforna, čvrsta i udobna. Prednja imaju podesivu potporu za kralježnicu. Dovoljno je prostora i na stražnjoj klupi, a izdašan je i prtljažnik.

I u osmoj, tehnološki ušminkanoj generaciji Golf je tradicionalno vozački čvrst te ulijeva povjerenje i omogućava dinamičnu vožnju. Podešenje ovjesa pruža pravu mjeru između udobnosti i agilnosti. Isprobani 2,0-litreni dizelski stroj raspolaže sa 115 konjskih snaga te je uparen s preciznim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Motor je uglađen, tih, u višim okretajima odličnog odziva. Golf 2,0 TDI pokazao se savršenim u gradskom prometu, brzih reakcija, direktnog upravljača. Također, prostranost i udobnost čine ga dobrim izborom i za međugradske rute. U prosjeku nam je trošio 5,8 litara goriva na stotinu prevaljenih kilometara (deklarirano 3,4 l/100 km).

Serijska oprema Golfa s novom je generacijom znatno proširena. Već osnovna verzija – isprobana Life razina - ima potporu zadržavanja vozila u voznom traku, sustav nadzora okoline Front Assist sa City funkcijom kočenja u nuždi i sustavom prepoznavanja pješaka, potporu za skretanje, tehnologiju Car2X, digitalni kokpit s 10-inčnim TFT ekranom, online infotainment sustav s 8,25“ dodirnim zaslonom, višenamjensko kolo upravljača, LED prednja i stražnja svjetla, automatsko održavanje razmaka. Dio serijske opreme je i automatski klima-uređaj, mogućnost bežičnog punjenja mobitela, pomoć pri parkiranju sprijeda i straga. Testnom je primjerku na Life razinu dodana samo posebna boja i navigacija, pa stoji 194.873 kn.

Ključne riječi

Komentara 15

DU
Deleted user
14:24 12.05.2020.

Da nema WV rekao bi neki istočnjak, nisu se baš iskazali u dizajnu:) predvidljivo i dosadno i daleko pre skupo:), no ko voli nek izvoli:)

TK
Ten-kre
17:49 12.05.2020.

Cjepanica bio, cjepanica ostao.

DU
Deleted user
14:54 12.05.2020.

jadno

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije