Za predstavljanje svog prvog kompaktnog SUV-a ili crossovera, kako vam draže, švedski je Volvo u vlasništvu kineskog Gellyja umjesto frankfurtskog automobilskog sajma - koji je u nedjelju zatvorio svoja vrata - izabrao milanski tjedan mode. Vremena su se očito promijenila, pa proizvođači traže drugačije kanale promocije i u tome su vrlo maštoviti.
S novim modelom dugačkim 442,5 cm, što je gotovo identično BMW-u X1 i Mercedesu GLA, Volvo je ušao i u segment luksuznih kompaktnih SUV-ova i u samo dvije godine predstavio tri potpuno nova SUV-a: najveći XC90, srednji XC60 te najmanji i najnoviji XC40.
A XC40 izgleda upravo kao smanjena verzija perjanice XC90. Prvi je to Volvo razvijen na novoj modularnoj platformi CMA na kojoj će nastati svi nadolazeći automobili serije 40, uključujući i električna vozila. Razvijen je u suradnji s Geelyjem, pa će se platforma koristiti i za modele tog kineskog giganta. Šveđani tvrde da je XC40 najsigurniji u svom segmentu, a funkcije sigurnosti i asistencije vozaču na XC40 uključuju i Pilot Assist kao sustav poluautonomne vožnje, City Safety s automatskim kočenjem i detekcijom pješaka te sustav za sprječavanje slijetanja s ceste. Već početni model standardno dolazi s 12,3-inčnim TFT digitalnim kokpitom, dok središnjim dijelom dominira 9-inčni zaslon osjetljiv na dodir.
U Europi će biti dostupne tri benzinske i dvije dizelske izvedbe. Benzinski T3 sa 156 konja, T4 sa 190 KS i T5 s 247 KS te dizelski D3 sa 150 KS i D4 sa 190 KS. Bit će dostupan uz 6-brzinski ručni ili 8-brzinski automatski mjenjač te uz prednji ili 4x4 pogon. Hibridna i električna verzija stižu kasnije, baš kao i novi trocilindarski benzinac koji će premijeru imati u XC40. Proizvodnja počinje u studenom. Cijene za Hrvatsku još nisu poznate, a u Njemačkoj je objavljena početna cijena od 31.350 eura.
Kinezi sa Volvom su postali opaki igrači.