Pravi luksuzan i raskošan Audijev gran turismo A7 Sportback u njegovoj drugoj generaciji isprobali smo u veljači u Cape Townu na samom jugu Afrike, a sada je napokon ovaj zaista poseban automobil stigao u Hrvatsku.
Koliko je poseban i kakav je mamac za poglede, osjetili smo već u prvoj vožnji gradom, kada je A7 Sportback, iako u nenametljivoj tamnosivoj boji, izazvao veliko zanimanje vozača i pješaka. Veliki petmetarski peterovratni Audijev kupe i u prvoj je generaciji bio zavodnik, a u drugoj generaciji je, možemo slobodno reći, postao pravi Casanova. Prije svih A7 Sportback namijenjen je za poslovnjake koji rade velike ture, jer je najdojmljiviji na autocesti, ali poželjan je i za svakog tko si, naravno, takav ekskluzivan peterovratni kupe može priuštiti.
Testirali smo ga u očekivano najtraženijoj varijanti 50 TDI Quattro s 3,0-litrenim turbodizelskim V6 motorom od 286 KS i 620 Nm okretnog momenta uparenim sa 8-stupanjskim tiptronic automatikom. Snažan je to i moćan stroj i da nismo imali prilike prije nekoliko mjeseci isprobati benzinca (55 TFSI s 3-litrenim V6 turbobenzincem s 340 KS i 500 Nm), rekli bismo i savršeno tih i uglađen. Očekivano, benzinac je dojmljiviji, tiši i uglađeniji, ali nije daleko ni 286 KS snažan dizelaš. A njegov je najveći adut ipak osjetno niža potrošnja, što je europskim kupcima, pa tako i našim, dakako, jedan od glavnih kriterija pri kupnji. To znači da možete računati s prosječnom kombiniranom potrošnjom ispod 8 l/100 km (službeno 5,5 l/100 km). A performanse su sjajne – do stotke stiže za 5,6 s, a elektronički je blokiran na 250 km/h.
A7 opremljen je i mekim hibridnim sustavom, odnosno 48-voltnom baterijom koja rekuperacijom može generirati do 12 kW, a pri brzinama od 55 do 160 km/h, radi štednje, motor se isključuje i do 40 sekundi petmetarski velikan krstari sam, jednostavno se kotrlja.
Osim na autocesti, užitak je A7 Sportback voziti i u zavojima, pogotovo kad se naviknete na upravljanje sa sva četiri kotača. Isprva je malo čudno, jer se osjeti zakretanje stražnjih kotača koji se iznad 60 km/h okreću u smjeru prednjih za 5 stupnjeva, ali kad osjetite stabilnost i da se zavoj prolazi “kao po šinama”, jasno je da sustav itekako ima smisla. Obratno, pri malim brzinama stražnji se kotači okreću suprotno od smjera okretanja prednjih kotača za lakše manevriranje u gradu i parkiranje, što je zaista praktično u gradskoj vožnji gdje na uskim parkiralištima nije lako s tako velikim automobilom.
U unutrašnjosti vlada pravi luksuz uz tehnološki najnapredniju opremu. Armatura je čvrsta kao da je salivena iz jednog komada i obložena premium materijalima. Kokpit je u potpunosti digitaliziran, ispred vozača je 12,3-inčni virtualni kokpit, a u sredini dva displeja – gornji, veći 10,1-inčni na kojem su navigacija i audiofunkcije te donji, 8,6-inčni zaslon koji je zadužen za pristup klimatizacijskom uređaju i funkcijama udobnosti.
Upravljanje funkcijama, bez obzira na to što je u automobilu svega nekoliko najbitnijih fizičkih tipki, vrlo je jednostavno. Audi je digitalne tipke približio osjetu fizičkih zbog toga što ih je učinio haptičkim, pa kad prstom prijeđete na željenu tipku, osjetite da ste je pritisnuli. Kad se naviknete, to je zbilja dobar osjećaj. Impresivno, sve funkcionira i što je najbitnije – nije komplicirano.
Na prednjim je sjedalima stvarno raskošno, a dovoljno mjesta za noge i za glavu ima i na stražnjoj klupi. Straga se sjedi dosta nisko, ipak je ovo kupeovska limuzina koja je namijenjena vozački nastrojenim kupcima. Oni koji se žele voziti na stražnjem sjedalu, na izbor imaju modele A6 i A8.
Cijena Audija A7 Sportback 50 TDI quattro tiptronic iznosi 629.186 kuna, a uz isti pogonski paket, ali Dynamic opremu stoji 692.995 kuna.
Pogledajte video koliko vrijede vozačke dozvole: