hak-ov stručnjak

Razlozi zašto ne trebate vući električni automobil koji je u kvaru

Audi Q4 e-tron na električnoj punionici
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
1/2
13.02.2023.
u 10:19

HAK-ov tehnički savjetnik Marin Morava objašnjava da "čak i kada je električni automobil ugašen, sve dok se kotači automobila okreću, sustavu regeneracije stvara električnu energiju. Električna energija stvara se tijekom vuče, pogonski sklop nije aktivan, pa može doći do pregrijavanja električnog pogona".

Kad se automobil pokvari, normalno nam je da ga drugi automobil pomogne vuči. Međutim, je li to moguće i poželjno i s električnim automobilima? HAK-ov tehnički savjetnik Marin Morava objašnjava da nije jer "čak i kada je električni automobil ugašen, sve dok se kotači automobila okreću, sustavu regeneracije stvara električnu energiju. Električna energija stvara se tijekom vuče, pogonski sklop nije aktivan, pa može doći do pregrijavanja električnog pogona". 

Morava objašnjava da iako prijenosnik električnog automobila ima neutralni položaj, on je namijenjen samo otpuštanju kočnica da bi se automobil u slučaju kvara mogao pomaknuti nekoliko metara za prijevoz na kamionu pomoći na cesti. No to nisu svi razlozi zašto je vuča električnih automobila loša. "Nije dozvoljeno vući električna vozila jer servo mehanizam za kočnicu (brake booster) neće biti možda dostupan, odnosno papučica kočnice će biti možda tvrda kao kod klasičnih vozila kad ne radi benzinski ili dizelski motor", objašnjavaju iz HAK-a.

To znači da ako nas netko vuče užetom, možda nećemo moći zaustaviti vozilo. Još jedan problem su i novi električni servo upravljači bez struje koji su gotovo neupravljivi, nemoguće ih je okretati ako vozilo nema ispravnu električnu mrežu. 

VIDEO: Održana 40. jubilarna opatijska Balinjerada. Uzbudljivo natjecanje pratio velik broj posjetitelja

Komentara 2

IP
info_punkt
21:24 13.02.2023.

da li se električni automobil može upaliti na guranje?

DU
Deleted user
12:01 13.02.2023.

Ekološki aspekt električnog vozila je već odavno opovrgnut (tu mislim na proizvodnju struje i samih baterija). Uporabni aspekt u smislu svakodnevne upotrebe bez pomoći vozila sa unutrašnjim sagorijevanjem je vrlo slab zbog ograničenja baterija i njihovog punjenja. Cijena samih vozilaa je previsoka. Cijena punjenja ukoliko koristite punionice je daleko previsoka čak i ako ne uračunamo utrošeno vrijeme, a vrijeme se danas skupo plaća. Dugovječnost vozila je, odnosno biti će skoro duplo slabija zbog financijski neisplative zamjene baterija koje traju cca nekih 10 godina što također za posljedicu ima još više otpada i onečišćenja. Za sada nemaju nikakve prednosti u odnosu na automobile sa unutrašnjim izgaranjem.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije