Registracija većine osobnih vozila u Hrvatskoj uskoro bi mogla poskupjeti zbog povećanja cijene naknade za okoliš koju predlaže Ministarstvo zaštite okoliša i prirode. Ovisno o tome koliko vozilo godišnje prijeđe kilometara, to poskupljenje će prosječno iznositi 15, 30 ili 40 kuna.
Tako će za osobna vozila koja prijeđu godišnje od 10.000 do 20.000 kilometara njihovi vlasnici plaćati za naknadu za okoliš prosječno 15 kuna više nego dosad, vozila koja u godinu dana prijeđu između 20.000 i 30.000 kilometara ta naknada prosječno će stajati 30 kuna više
Za osobna vozila koji godišnje prijeđu više od 30.000 kilometara naknada za okoliš će prosječno poskupjeti 40 kuna. No za osobne autmobile koji u godinu dana prijeđu manje od 10.000 kilometara naknada za okoliš neće poskupjeti.
U Ministarstvu zaštite okoliša ističu da iznos naknade za okoliš ovisi osim o broju prijeđenih kilometara i o tehničkim karakteristikama vozila, emisiji CO₂... pa prosječni iznosi poskupljenja znače da će neki plaćati i manje od tog iznosa, a neki više.
A glavna intencija izmjena u obračunu naknade za okoliš, navode u Ministarstvu, pravedniji je model – da oni koji više zagađuju okoliš više i plaćaju. U Hrvatskoj inače 75 posto osobnih vozila prijeđe godišnje manje od 20.000 kilometara.
Prosječno vozač u Hrvatskoj prijeđe 12.000 kilometara. A do tog poskupljenja naknade za okoliš doći će ako Vlada usvoji Prijedlog uredbe o izmjenama Uredbe o jediničnim naknadama, korektivnim koeficijentima i pobližim kriterijima i mjerilima za utvrđivanje posebne naknade za okoliš za vozila na motorni pogon, a za što je Ministarstvo ovih dana pokrenulo javno savjetovanje.
U Ministarstvu navode da je tu uredbu, donesenu 2014. godine, potrebno ažurirati glede osobnih i lakih dostavnih vozila. Što se tiče osobnih vozila, u Ministarstvu kažu da se promjene odnose na vrijednosti korektivnog koeficijenta za vozila proizvedena nakon 1. siječnja 2010.
Kažu da se taj koeficijent određuje na temelju podatka o emisiji CO₂ za pojedino vozilo, a predložene promjene vezane su uz činjenicu da je automobilska industrija razvojem tehnike napredovala u smanjivanju emisije CO₂. Kao posljedica okolišnih politika EU, na tržištu je danas značajan broj vozila s nižim razinama emisije CO₂.
– S ciljem smanjenja emisije ugljikova dioksida i povećanja broja vozila s manje od 90 ili 100 g CO₂/km, koja su do prije koju godinu bila izuzetak, a danas su pravilo, predložena je izmjena korektivnog koeficijenta koji se temelji na podacima o emisiji CO₂ vozila – navode u Ministarstvu.
Što se pak tiče lakih dostavnih vozila, Ministarstvo predlaže da se za njih naknada za okoliš uskladi s obračunom koji se primjenjuje za osobna vozila. Dosadašnjim modelom, zbog gospodarske krize, laka dostavna vozila bila su u povlaštenom položaju u odnosu na osobna vozila, iako zbog konstrukcijskih značajki i načina uporabe ta vozila imaju bitno veću potrošnju goriva i veću emisiju CO₂
>> Otkrivamo nakon koliko prevezenih kilometara se počinje isplaćivati ugradnja plina u automobil
"Pravedniji je model " a svi ce placati vise. Kakve li samo bisere moramo slusati od nasih politicara. Nije im dovoljno sto svako malo smisle neki nacin da nas opeljusaju vec nas ocito drze i za maloumnike. Najvise zagadjuju upravo politicari sa svojim gadostima i oni bi trebali platiti za to