Prava cestovna ekološka raketa, snažna poput lokomotive, uz mnoštvo najmodernije tehnologije novi je Rimac Concept_Two, koji su jučer u Ženevi predstavili Rimac automobili.
Hrvatski automobil, potpuno nastao u Svetoj Nedelji pokraj Zagreba, zaista je jedna od najvećih zvijezda 88. ženevskog salona, najvažnije svjetske izložbe automobila.
U satu stvara 6 GB podataka
A zašto? U vremenima kad se autoindustrija sve brže odriče termalnih dizelskih i benzinskih motora i okreće prema alternativnim pogonima, prvenstveno struji, hrvatski je proizvođač izradio najbrži cestovni automobil na svijetu s nevjerojatnom snagom od 1914 KS i okretnim momentom od 2300 Nm. Zbog toga Rimac C_Two, bez obzira na masu od 1950 kg, do stotke “sprinta” za 1.97 sekundi, a ubrzanje od 0-60 milja na sat jest 1.85 s. A još je impozantnije ubrzanje do 300 km/h za gotovo nestvarnih 11.8 sekundi.
Nitko još nikada nije predstavio po ubrzanju brži cestovni automobil, a ne govorimo samo o električnim automobilima, gdje je Rimcu najveći konkurent Tesla, već ukupno svih automobila. Najveća brzina C_Two je 412 km/h, čime se svrstao u usko društvo najbržih, uz bok Bugatti Chironu i Koenigsegg Ageri RS. Pa iako se radi o izrazito skupom automobilu, Rimčeva tehnologija, koja je tvrtki postala osnovni biznis, nalazi se u još najmanje četiri automobila na ženevskom salonu, ali to veliki proizvođači kriju jer se radi o bitnim sustavima za koje ne žele da javnost zna da ih oni sami nisu proizveli. Pa i uz to, performanse im nisu ni blizu Rimčevu Conceptu_Two.
Ni Ferrariju, Lamborghiniju, Aston-Martinu... Uz još veći paket baterija kapaciteta 120 kWh, domet s jednim punjenjem baterija mu je, prema NEDC ciklusu, 650 km, a 80 posto baterije na brzom punjaču može se napuniti za 30 minuta.
Cijena? Oko dva milijuna eura, a točna ovisi o izabranoj opremi. Planirana produkcija je 150 automobila, a automobil će biti homologiran za sva svjetska tržišta, uključujući i SAD, u kojem sigurnosni testovi koštaju najviše.
Lijepo je bilo i na samom predstavljanju na krcatom izložbenom prostoru Rimac automobila. Kao iznenađenje uoči premijere nastupili su svjetski poznati hrvatski violončelisti 2Cellos.
– Concept_Two razvijali smo iz nule, ništa nije preuzeto iz Concepta_One. Pogonski sustav razvijen je posebno za ovaj auto. Znači, baterijski sustav, šasija, motori, inverteri, getribe... Preuzeta je samo inicijalna ideja električnog superautomobila. Njime smo željeli napraviti sve što je danas moguće u automobilu, ići do krajnjih granica – rekao nam je Mate Rimac. Opremljen je i hardver sustavom koji omogućava autonomnu vožnju četvrte razine, kad ona bude legalna na cestama, što znači da se bez vozača može odvesti od točke A do točke B, samostalno parkirati...
Osim toga krcat je sustavima pomoći vozaču i potpuno se njemu može prilagoditi pa je trenutačno najpametniji i najpovezaniji automobil na svijetu. Opremljen je s osam kamera, šest radara, 12 ultrasoničnih senzora i dva lidara kao u zrakoplovima, koji prate što se događa više od kilometra daleko od automobila.
Sveukupno, računalni procesori u automobilu imaju računalnu snagu kao 22 laptopa, a svaki sat vožnje u automobilu stvara 6 GB podataka. Posebno zanimljivo je što za ulazak i pokretanje auta nije potreban ključ, već je opremljen sustavom prepoznavanja lica i kad vlasnika prepozna, otvore se atraktivna leptir-vrata te kasnije i pokreće motor. Štoviše, kamere u automobilu mogu prepoznati vozačevo raspoloženje. Kao jedan od šest modova vožnje izdvaja se mod “vozački trener”, koji pomoću senzora i raznih sustava pomaže vlasniku da postane bolji vozač i još više uživa u vožnji.
Ima četiri elektromotora
A da bi se tolika snaga od 1914 KS i 2300 Nm prenijela na kotače zaslužan je Rimac All-Wheel Torque Vectoring, zapravo mozak pogonskog sustava koji kontrolira prijenos snage s četiri elektromotora na kotače i vožnju čini sigurnijom. Poseban sustav vodenog hlađenja baterija osigurava dva puna kruga na kultnom Nürburgringu pod punim opterećenjem, za kočenje se brinu keramičke kočnice Brembo, a gume je posebno za ovakve brzine izradio Pirelli.
O atraktivnosti ovog automobila najbolje govore fotografije, a čovjek koji je zaslužan za njegov dizajn je Adriano Mudri, čovjek koji je dizajnirao i njegova prethodnika Concept_One.
– Inspiracija mi je, naravno, bio naš prvi auto, a prilagodili smo dizajn novim proporcijama. Željeli smo da automobil izgleda što je više moguće bezvremenski i da ne zastarijeva. Zadržali smo naš zaštitni znak, “kravatu” na boku vozila – rekao nam je dizajner automobila Adriano Mudri.
Bravo Mate. Pratim te još od zelene "kockice". Naj gore po tebe od svega je što si naš. Jer da si tuđi ovdje bi te više cjenili. Ovako, što god napravio, uvijek si pun nekih mana. Jer puna je država "majstora" koji su uspješniji od tebe i sve znaju bolje. Pogotovo u svojim branšama u kojima svoj rad i znanje prodavaju za par tisuća kuna.