Cyber Conference

Rosandić: Glavni problem portala je plagiranje sadržaja

twitter
Reuters
19.05.2011.
u 17:57

Sudionici Cyber Conference raspravljali su o povijesnom razvoju internetskih portala koji je počeo pionirski, a sada se bore za opstanak među velikom konkurencijom

- Publika je navikla dobivati sve sadržaje besplatno i većina pokušaja naplaćivanja na internetu će propasti jer se sve može dobiti preko copy/paste modela - rekao je Miroslav Rosandić, urednik časopisa Bug, na prvoj konferenciji o novim medijima održanoj na Fakultetu političkih znanosti.

Sudionici Cyber Conference raspravljali su o povijesnom razvoju internetskih portala koji je počeo pionirski, a sada se bore za opstanak među velikom konkurencijom. Kao glavni problem portala navodi se plagiranje sadržaja, koje se jedino može spriječiti dobrom zakonskom regulativom ili naplaćivanjem sadržaja. Ističe se povećana komercijalizacija portala zbog koje oni počinju naginjati žutilu, "a zbog malog budžeta ne može se ni puno ulagati u kvalitetu sadržaja", rekao je Goran Šikić, urednik internetskog portala Monitor.hr. Iako portali otvaraju mnoga radna mjesta, njihov problem je u maloj plaći zbog malih prihoda, primijetio je Nenad Prelog, predavač na FPZ-u.

Domagoj Bebić, voditelj smjera novih medija i mentor studentima koji su organizirali konferenciju, komentirao je afere koje su potresale medijski svijet. Po njemu, afera Wikileaks dogodila se "jer je bila moguća", tj. sva se diplomatska korespondencija odvija u cyberprostoru i može se objaviti.

- Wikileaks je nepovratno utjecao na našu civilizaciju i sada sve može biti transparentno. Smatram da će nova generacija pisati nova pravila i sve će puno bolje funkcionirati - dodao je Bebić.

Razvoj novih medija doveo je do razvoja društvenih mreža, koje postaju sve popularnije, a najpoznatije među njima su Facebook i Twitter.

- Hrvatska je regionalni lider u korištenju interneta, čak 30 posto ukupne populacije je na Facebooku - rekao je D. Bebić. Facebook i Twitter su omogućili stvaranje novog zanimanja, a to je community menadžment čija je svrha predstavljanje tvrtki na društvenim mrežama i vođenje njihova PR-a u novim medijima.

Community menadžer Nebojša Grbačić osvrnuo se na stanje blogovske scene:

- Blog je u počecima bio jako popularan i utjecajan, ali ta scena malo se smanjila, ponajprije zbog Twittera i Facebooka. Ljudi više nemaju vremena za bloganje, objasnio je Grbačić.

Sudionici smatraju da unatoč svemu blogovi imaju budućnost, jer "dobar blog će uvijek imati svoju publiku", rekao je Goran Šikić.

- Zanimljivije je i složenije raditi na novim medijima, ali oni donose i mnoge probleme s kojima ćemo se morati nositi u budućnosti - zaključio je Miroslav Rosandić.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije