Udar na džep

S novom cijenom autoplin više nije isplativ

autoplin
Robert Anić/Pixsell
07.12.2010.
u 08:22

Zbog kontinuiranog poskupljivanja autoplina već je izgubljeno 1500 radnih mjesta. Što se vozača tiče, jedino vozila s već ugrađenim plinom od ovakve cijene i dalje imaju koristi

Poskupljenje plina za automobile učinit će to gorivo neisplativim u odnosu na ostale pogone, pogotovo u odnosu na dizelski pogon. Naime, uzmemo li za referentne vrijednosti obujmom i snagom slične motore s unutrašnjim izgaranjem na istom modelu, u ovom slučaju na novoj Opelovoj Astri, izračuni po novoj cijeni plina od 5,90 kuna dovode plin pod znak pitanja.

Znamo li da je cijena ugradnje na benzinski motor obujma 1,6 litara oko 8000 kuna, prvo što ćemo pogledati jest cijena adekvatnog dizelaša, u ovom slučaju 1,7-litrenog. Benzinac u startu stoji 125.685 kuna, s ugrađenim plinom automobil stoji 133.685 kuna, a dizelska Astra 147.480 kuna. Ugrađeni sustav za plin treba, dakle, opravdati razliku od 8000 kuna. Litra Eurosupera na Ininim benzinskim postajama stoji 8,82 kn, Eurodiesel 8,05 kn. Deklarirana potrošnja benzinske Astre je 6,4 l/100 km, iskustva govore da će isti motor potrošiti dvije litre plina više, dok dizelaš troši 4,7 litara u mješovitoj vožnji. Ako prosječnu prijeđenu kilometražu hrvatskog vozača podijelimo u tri kategorije, lako možemo vidjeti i u kolikoj mjeri plin pokriva početnu razliku u cijeni. Za prijeđenih 10.000 km godišnje, koliko prelazi većina hrvatskih vozača, potrošit ćemo ukupno 5.644,8 kuna u benzinskoj varijanti, 3783,5 kuna u dizelskoj, a 4452 u vožnji na plin. U slučaju prijeđenih 20.000 vrijednost se logično podvostručuje. Dakle, razlika u odnosu na početno uložen novac brzo će se istopiti.

 Da vožnja na plin postaje vrlo upitnom potvrđuje i vozač takvog automobila, Krešimir Rebesco:

 - Tko je poput mene instalirao plin 2005. sada je negdje na nuli, odnosno čak na gubitku – kaže Krešimir. – Tada sam kupio Lanciu Libru sa 1,6-benzinskim motorom, četiri godine staru i još isplativiju od sličnog dizelaša. Plin je u ono doba stajao 2,34 kn za litru. Automobil s ovakvom instalacijom bit će teško i prodati, a zbog krize je teško razmišljati o promjeni vozila. Vlasnici automobila na plin nemaju nikakve pogodnosti od države, iako su ti auti puno čistiji od klasičnih agregata, čak ćete platiti 500 kn više pri registraciji, jer se u cijeni plina ne naplaćuje cestarina kao kod ostalih goriva.

Ključne riječi

Komentara 41

EU
EUfan
15:41 07.12.2010.

Ja imam terenca i sa njim sam napravio 230.000 km na plin. Tko kaže da je plin promašena investicija je obična neznalica.

HE
hellbani
08:51 07.12.2010.

pa naravno.. odkad je plin poskupio., vise mi niti ne pada na pamet ga ici registrirat... samo imam dodatne gubitke ( cestarina + 500kn itd )..vlada propada i krade., pa se sjetila i tu umocit prste...

UJ
ujkohr
10:30 07.12.2010.

@ yzlo demontaža - bojim se da se to ne isplati. Ili vozi ili prodaj. Meni uskoro ističe atest na bocu (10 g) i mislim da ću kupiti drugu jer produžavanja nema (zasad).

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije