Poskupljenje plina za automobile učinit će to gorivo neisplativim u odnosu na ostale pogone, pogotovo u odnosu na dizelski pogon. Naime, uzmemo li za referentne vrijednosti obujmom i snagom slične motore s unutrašnjim izgaranjem na istom modelu, u ovom slučaju na novoj Opelovoj Astri, izračuni po novoj cijeni plina od 5,90 kuna dovode plin pod znak pitanja.
Znamo li da je cijena ugradnje na benzinski motor obujma 1,6 litara oko 8000 kuna, prvo što ćemo pogledati jest cijena adekvatnog dizelaša, u ovom slučaju 1,7-litrenog. Benzinac u startu stoji 125.685 kuna, s ugrađenim plinom automobil stoji 133.685 kuna, a dizelska Astra 147.480 kuna. Ugrađeni sustav za plin treba, dakle, opravdati razliku od 8000 kuna. Litra Eurosupera na Ininim benzinskim postajama stoji 8,82 kn, Eurodiesel 8,05 kn. Deklarirana potrošnja benzinske Astre je 6,4 l/100 km, iskustva govore da će isti motor potrošiti dvije litre plina više, dok dizelaš troši 4,7 litara u mješovitoj vožnji. Ako prosječnu prijeđenu kilometražu hrvatskog vozača podijelimo u tri kategorije, lako možemo vidjeti i u kolikoj mjeri plin pokriva početnu razliku u cijeni. Za prijeđenih 10.000 km godišnje, koliko prelazi većina hrvatskih vozača, potrošit ćemo ukupno 5.644,8 kuna u benzinskoj varijanti, 3783,5 kuna u dizelskoj, a 4452 u vožnji na plin. U slučaju prijeđenih 20.000 vrijednost se logično podvostručuje. Dakle, razlika u odnosu na početno uložen novac brzo će se istopiti.
Da vožnja na plin postaje vrlo upitnom potvrđuje i vozač takvog automobila, Krešimir Rebesco:
- Tko je poput mene instalirao plin 2005. sada je negdje na nuli, odnosno čak na gubitku – kaže Krešimir. – Tada sam kupio Lanciu Libru sa 1,6-benzinskim motorom, četiri godine staru i još isplativiju od sličnog dizelaša. Plin je u ono doba stajao 2,34 kn za litru. Automobil s ovakvom instalacijom bit će teško i prodati, a zbog krize je teško razmišljati o promjeni vozila. Vlasnici automobila na plin nemaju nikakve pogodnosti od države, iako su ti auti puno čistiji od klasičnih agregata, čak ćete platiti 500 kn više pri registraciji, jer se u cijeni plina ne naplaćuje cestarina kao kod ostalih goriva.
Ja imam terenca i sa njim sam napravio 230.000 km na plin. Tko kaže da je plin promašena investicija je obična neznalica.