isprobali smo

Škoda Rapid - čvrsta, udobna, prostrana i povoljna

škoda rapid (1)
Foto: Škoda
1/4
31.07.2012.
u 18:17

Od veće sestre Octavije Rapid je manji samo devet centimetara, a prtljažnik je sa 550 litara rekorder u svojoj klasi

Škoda Rapid novi je predstavnik rastućeg segmenta pristupačnih kompaktnih limuzina, koje uzimaju sve veći dio tržišnog kolača. Automobil se veličinom smjestio između Fabije i Octavije, a glavni konkurenti će mu biti Chevrolet Cruze, Renault Fluence, Hyundai Elantra te modeli koji tek, poput Rapida, trebaju stići na tržište Peugeot 301 i Citroen C-Elysee. Pa koji su Rapidovi aduti za osvajanje kupaca?

Masa od samo 1135 kg

Prije svega to je prostranost. Rapid je sa 4,48 metara dužine samo 9 cm kraći od Octavije. Zbog toga nudi čak 550 litara prtljažnog prostora, daleko najviše u klasi. I ponuda prostora za putnike u unutrašnjosti je izdašna. Straga će dovoljno mjesta za noge imati i iznadprosječno visoki muškarci (1,85 m). To je posljedica velikog međuosovinskog razmaka od čak 2,60 metara. Da se radi o manjem automobilu od Octavije, više se osjeti u širini vozila (- 6 cm). Ipak, sa 1,71 m širine pruža zadovoljavajući komfor za vozača i suvozača, a na stražnju klupu se mogu smjestiti i tri osobe, dok dvije uživaju puni komfor.

Isprobali smo model s najjačim dizelskim agregatom, 1,6-litreni TDI sa 105 KS i 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. S njime je Rapid vrlo uvjerljiv, do stotke dolazi za 10,6 s, a a potrošnja je odlična – 4,4 l/100 km. Početni motor je 1,2-litreni trocilindraš sa 75 KS. Masa vozila je odlična, s početnim motorom Rapid ima samo 1135 kg. Plus je i nosivost od čak 535 kg. Ovjes (sprijeda McPherson osovina, a straga kruta osovina) omogućuje stabilno ponašanje u zavojima i omogućuje umjereno dinamičnu vožnju, ali Rapid se ipak najbolje ponaša na autocesti i ravnim dijelovima otvorene ceste.

Unutrašnjost je ugodna s tipičnim kokpitom iz VW grupe, dakle, sve je pregledno i jasno već pri prvom korištenju ali i predvidljivo. Od materijala u unutrašnjosti dominira plastika. Njezina kvaliteta nije na najvišoj razini, ali se čini robusnom i trajnom. Kao i glavni konkurenti iz klase kompaktnih limuzina koje nude izvrsni omjer uloženog i dobivenog, Rapid serijski dolazi sa elektronskim programom stabilnosti (ESP).

Pametni i korisni detalji

Prema Škodinom sloganu simply clever (jednostavno pametno), Rapid nudi niz inteligentnih i korisnih rješenja poput strugalice za led u poklopcu spremnika za gorivo, držač za reflektirajući prsluk ispod vozačkog sjedala, držač za mobitel na središnjoj konzoli kao i mnoštvo pretinaca i držača za čaše i boce. Rapid se proizvodi u Škodinoj tvornici Mlada Boleslav u Češkoj. Na tržište dolazi na jesen, a cijena još nije poznata. Početna cijena u Njemačkoj iznosi 13.990 eura.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije