RAZVIJANJE VJEŠTINA

Škola budućnosti: Uz chatbot do umjetne inteligencije

Učenici u razvojnim timovima
Foto: Stemi
1/4
11.12.2020.
u 22:15

“Vizija projekta je transformirati mlade iz konzumenata tehnologije u tehnološke stvaratelje. Želimo da posve razumiju tehnologiju kojom su okruženi te da kroz nju kreiraju i inoviraju”.

Škola budućnosti naziv je zajedničkog projekta STEMI-ja i Infobipa kojemu je glavni cilj otvoriti učenicima osnovnih škola prozor u tehnološku budućnost. Stručnjaci iz jedne od domaćih najjačih tehnokompanija Infobip i tvrtke u usponu STEMI, koji se bavi izradom industrijskih STEM programa, dok je njihov hexapod-robot svijetu već jako dobro poznat proizvod, žele potaknuti osnovnoškolce i srednjoškolce da razvijaju vještine i znanja u znanosti, tehnologiji, matematici, ali i umjetnosti (STEAM).

Žele im, kako kažu, kroz praktičan rad približiti svijet umjetne inteligencije te osnažiti vezu između IT sektora i obrazovanja kako bi Hrvatsku smjestili među predvodnike u učenju umjetne inteligencije kod mladih te ih istovremeno potaknuli na inovativnost i poduzetništvo.

– Vizija nam je transformirati mlade iz konzumenata tehnologije u tehnološke stvaratelje. Želimo da posve razumiju tehnologiju kojom su okruženi te da kroz nju kreiraju i inoviraju. Naša je tvrtka usmjerena da učenicima već u osnovnoj i srednjoj školi pruži vrhunsko industrijsko STEAM iskustvo rada na tehnološkim projektima. Zato smo udružili snage s vodnjanskom IT tvrtkom Infobip kako bismo mladima omogućili izravan doticaj kroz praktični rad s najboljima iz industrije – ističe Marin Trošelj, direktor tvrtke STEMI. A Infobip i STEMI, kako nam pojašnjava Marin Trošelj, jednostavno su se i brzo prepoznali.

– Infobip nas je jednom prilikom pozvao da održimo predavanje njihovim zaposlenicima o tome kako je nastao STEMI. Na prvu smo kliknuli i počeli razgovarati kako bismo sve mogli surađivati. Mi smo bili očarani kampusom u Vodnjanu i energijom kojom Infobipova ekipa jednostavno zrači. Nakon predavanja ostali smo u kontaktu. Tijekom ljeta iskristalizirali smo da će sljedeći STEMI proizvod biti program umjetne inteligencije i počeli smo istraživati razne tehnologije i razmišljati koju domenu strojnog učenja pokriti da učenicima bude zanimljiva i izazovna – kaže nam Marin.

Učenici u razvojnim timovima

Tako su osmislili koji izazov će staviti pred školarce. Učenici će, naime, u sklopu projekta u svojim školama formirati razvojne timove, a pri prvom koraku istražit će UN-ove ciljeve održivosti. Zatim će odabrati jedan od ciljeva i detektirati problem koji mogu riješiti izradom chatbota. Inženjeri tvrtki STEMI i Infobip za učenike će razviti edukacijske materijale i programersko okruženje kroz koje će prenijeti vlastito industrijsko iskustvo i znanje po pitanju razvijanja tehnoloških radova. Razvojni timovi će na kraju projekta predstaviti i podijeliti svoja chatbot rješenja sa širom javnosti, a radovi će se moći i isprobati.

– U razgovorima s Infobipom rodila se ideja da pred učenike stavimo izazov u izradi chatbotova baziranih na umjetnoj inteligenciji. Infobip je prirodni partner jer imaju ekspertizu u domeni chatbotova koja je nama u tom trenutku nedostajala. Također, kao što mladi nogometaši sanjaju postati Luka Modrić i Cristiano Ronaldo, mislimo da je jako dobra udica i motivator našim učenicima da pokušaju napraviti bolje rješenje nego što je to napravio Infobip – jedna od naših najuspješnijih tvrtki koja ima više od 2400 zaposlenika u 65 ureda na 6 kontinenata. Mladima treba u fokus staviti priče o uspjehu i pokazati da se može, a Infobip je definitivno jedna takva priča i mislimo da naši učitelji i učenici zaslužuju biti u doticaju s onim najboljim što naša IT industrija ima za ponuditi – objašnjava Marin. Ono što je STEMI-ju i Infobipu zajedničko jest da, iako trenutačno većinu svojih prihoda ostvaruju izvozom svojih proizvoda i usluga, ne žele zaboraviti odakle dolaze i žele vratiti stečene vrijednosti u društvo, kaže nam Marin.

– Kako je obrazovanje temelj našeg društva, smatramo da je od iznimne važnosti da se svi povezujemo, surađujemo i dajemo svoj doprinos da društvo ide naprijed – naglašava Marin Trošelj.

– Kvalitetan prijenos znanja na najmlađe generacije, a tu je Infobip našao sjajnog partnera u STEMI-ju, od velike je važnosti ako želimo dugoročni društveni napredak. Umjetna inteligencija je jedan od glavnih tehnoloških smjerova u Infobipu i jako nam je važno da najmlađe generacije već od malih nogu uče o tehnologiji budućnosti. Upravo se među njima kriju novi lideri i inovatori koji će možda s pomoću svojih rješenja zasnovanih na AI-ju našu svakodnevicu učiniti još lakšom i kvalitetnijom – poručuje Izabel Jelenić, tehnički direktor Infobipa. Uz mentorstvo Infobipovih inženjera i stručnjaka odabrane škole u sklopu projekta prikupit će najnaprednija znanja i vještine na polju umjetne inteligencije, nakon čega će ih moći prenijeti na najmlađe. Stručnjake iz STEMI-ja i Infobipa, pojašnjava Marin Trošelj, “digitalizirat” će i “isporučiti” putem STEMI online platforme za učenje u obliku digitalnih edukacijskih materijala.

– Učenici će kao uvodni dio upoznavanja s chatbotovima raditi unutar Infobipove platforme koja omogućava da se bot izradi vizualnim “drag and drop” sučeljem. Nakon toga će zasukati rukave i implementirati vlastitog bota u Pythonu kako bi razumjeli mehanizme kako bot funkcionira ispod haube. Programirat će u našem cloudu u razvojnom okruženju unutar STEMI platforme koju razvijamo za potrebe ovog programa. Točan broj stručnjaka još nismo definirali jer projektu pristupamo iznimno agilno, no aktivno ćemo pratiti rad škola i pružiti im podršku kada god im bude trebalo. Ideja je da učenici formiraju razvojne timove i da kao prvi korak prouče UN-ove ciljeve održivosti, odaberu jedan od ciljeva i istraže koji problem mogu riješiti AI chatbotom unutar tog cilja. „Digitalizacija transformira društvo i poslovanje, a u posljednje vrijeme je nezaobilazna okosnica svake industrije.

Zbog toga je potrebno djecu učiti naprednim vještinama kako bi od rane dobi bili aktivni pripadnici digitalne generacije, spremni na nove poslove koji ih čekaju u budućnosti“, izjavio je Jiri Dvorjančansky, predsjednik uprave A1 Hrvatska, glavnog partnera projekta.

Prijave su otvorene

Također, smatramo da škole trebaju biti i mjesta na kojima se zamišlja i stvara budućnost. Zato ćemo učenicima dati zadatak da zamisle kako će svijet izgledati za 10-20 godina kada će umjetna inteligencija biti svuda oko nas, dodaje Marin Trošelj. Večernji list medijski je partner projekta, stoga ćemo vas o njemu redovito izvještavati.

Prijave za projekt otvorene su do kraja siječnja iduće godine. Zainteresirane škole mogu se prijaviti za sudjelovanje u projektu Škola budućnosti na internetskoj stranici www.skolabuducnosti.stemi.education do 31. siječnja 2021. Škola budućnosti krenut će s radom krajem veljače iduće godine, a projekt su, osim glavnog partnera A1 Hrvatska, podržali još Croatia osiguranje, Zagrebačka banka, Bosch i Score Alarm. Zahvaljujući podršci navedenih kompanija, projekt Škola budućnosti implementirat će se u više od 40 škola diljem Hrvatske. Završetak projekta očekuje se u svibnju 2021.

Komentara 1

Avatar Posjetio Titov muzej-tko sam?
Posjetio Titov muzej-tko sam?
22:18 18.12.2020.

Samo vi zanemarujte i društvene znanosti pa ćemo dobiti generaciju moralno neinteligentnih fah-idiota.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije