TEST: CLIO R.S.

Sportaš za svakodnevnu vožnju i jurnjavu stazom

Renault Clio R.S.
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
1/3
10.08.2014.
u 10:00

Prosječna potrošnja u svakodnevnoj vožnji nam je bila 9,2 l/100 km, a u sportskom modu stotku hvata za 6,7 sekundi

Dvobojna bijelo-crna karoserija, difuzor, atraktivni crni naplaci i stražnji spojler te broj 100 na pragovima označavaju da se radi o posebnoj limitiranoj verziji Monaco GP koja dolazi u samo 750 primjeraka, a posvećena je Renaultovim uspjesima na naslavnijoj utrci formule 1. Tradicionalni ljubitelji RenaultSporta negoduju što Clio R.S. sada dolazi s turbo motorom (1,6 benzinac s izravnim ubrizgavanjem) te posebno zbog automatskog EDC sekvencijalnog mjenjača s dvije spojke. Možda je zbog toga izgubio nešto od svoje karizme koju su imali prethodnici, ali daleko od toga da današnji Clio R.S. sa 200 KS i 240 Nm okretnog momenta nije pravi sportaš. Nude se tri moda rada. Mod “normal” namijenjen je svakodnevno uporabi, pa mjenjač sporije šalta brzine, ali zbog toga je i potrošnja u ovom režimu vožnje znatno manja.

Glasna buka od vjetra

Vozač uvijek može prebaciti na ručno mijenjanje brzina pomoću polugica iza upravljača. Srednji mod “sport” već nudi sportskije performanse, dok se u režimu “race” Clio pretvara u pravu zvijer spremnu za jurnjavu trkaćom stazom. U tom je programu odziv na gas i pomicanje upravljača najbrži. Clio doslovno kopa asfalt, a do stotke pomoću “launch controla”, posebne funkcije za ubrzavanje, stotku hvata za strelovitih 6,7 sekundi, uz najveću brzinu od 230 km/h.

Za brzu jurnjavu zavojima i strelovito ubrzanje tu je tvrđi ovjes Cup (doplata 6680 kuna) koji dolazi uz niskoprofilne gume 205/40 na 18-colnim felgama. Koliko je ovjes dobar za sportsku vožnju, toliko udobnost pati zbog naših loših cesta. Zvuk je pri ubrzanju dubok, ali ipak ne toliko moćan kao kod atmosferskog motora. Pri visokim okretajima, već od 4000 o/min, buka od vjetra je vrlo visoka i u potpunosti nadglasava zvuk motora.

Praktičnih pet vrata

Turbo tehnologija je nesumnjivo pomogla smanjenju potrošnje, pa smo u 200 KS snažnom automobilu prosječno trošili 9,2 l/100 km, što je jako dobar rezultat. Clio R.S. sada je prilagođeniji svakodnevnoj vožnji. Zbog para stražnjih vratiju mnogo je praktičniji, iako zna pokazati i svoju brutalnu stranu. Cijena osnovnog modela je 197.400 kuna, dok s doplatama testni primjerak stoji 218.013 kuna.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije