Od iduće godine pojeftinit će automobili gradske i kompaktne klase, koji čine više od 70 posto ukupnog tržišta novih automobila u Hrvatskoj. Kako je najavio ministar financija Slavko Linić, od 1. siječnja trošarine na automobile obračunavat će se prema vrijednosti automobila i emisiji ugljikova dioksida, a ne kao dosad samo po vrijednosti vozila, s time da će bitniju komponentu imati ispuštanje CO2. Konačni se prijedlog zakona i model obračuna trošarina trenutačno dovršava. Bit će vrlo sličan slovenskom modelu, a pojeftinit će manji automobili koji su jeftiniji i manji su onečišćivači.
Jeftinije i na plin
Zbog toga će profitirati najveći dio građanstva koji kupuje automobile poput volkswagen pola i golfa, opel corse i astre, peugeota 208, kije rio... Hibridni bi automobili također trebali pojeftiniti, ali ne znatno zbog njihove veće vrijednosti, koja je i dalje važna za obračun trošarina. Pojeftinit će i automobili na plin, a na električna vozila, kao i dosad, neće se plaćati trošarina.
Primjerice, na opel corsu s benzinskim motorom koja ispušta 121 g/km CO2 plaćat će se 1889 kuna manja trošarina. Na renault clio s dizelašem 1,5 dCi koji ispušta 106 g/km CO2 plaćat će se 4500 kuna manja trošarina. Kako se na ukupan iznos osnovne cijene i trošarine obračunava i PDV, i u tom će se pogledu cijena nešto smanjiti.
Ali pojeftinit će i veći automobili, poput, volkswagen passata 1,6 TDI ili volva S60 DRIVe koji ispuštaju 114 g/km CO2.
Luksuzni zagađivači
– Gotovo 60% svih emisije stakleničkih plinova dolazi iz prometa. Zato smo izradili prijedlog mjera kako bi se smanjile te emisije. Stimulirat će se kupnja automobila najtraženijih B i C segmenata, a destimulirati luksuzna vozila koja su ujedno i najveći onečišćivači – rekao je Hrvoje Dokoza, zamjenik ministra Zaštite okoliša.
Osim novih automobila, prema najavama ministra Linića, pojeftinit će i uvoz rabljenih automobila. Smanjit će se trošarine na rabljene automobile, koje su sada izrazito nepovoljne za uvoznike jer se na uvoz rabljenih automobila do 1600 ccm plaća trošarina kao za novi auto uvećana 50%, a s motorom jačim od 1600 ccm uvećana za čak 100%. Zbog toga će odahnuti brojni trgovci rabljenih auta, a ponovno će se isplatiti odlazak u Njemačku i Italiju po dobru rabljenu robu.
>>Pregled za kunu, popust do 30.000 kuna ili produženo jamstvo
I gdje je pobogu Nissan Leaf u cjeloj priči?