U posljednjih nekoliko godina neki giganti autoindustrije počeli su nuditi 4G ugrađen u svojim vozilima. Audi je na ljeto 2013. godine postao prvi proizvođač koji je ponudio 4G u svojim automobilima, konkretno, kao opciju u modelu S3 Sportback, a lani je u igru ušao američki General Motors (GM) koji je ponudu proširio na niz svojih marki i modela. Analitičar Gartnera Thilo Koslowski očekuje da će do kraja 2020. godine do 80 posto svih novih vozila na prodaju imati mogućnost spajanja na internet.
Tvrtke se ne okreću 4G-u, odnosno četvrtoj generaciji mobilne telekomunikacijske tehnologije, samo zato da bi kupcima svojih proizvoda pružili užitak u internetu, već i kako bi dodatno zaradile. Pretpostavlja se da će kupci novih automobila koristiti ugrađenu tehnologiju za razne transakcije kao, na primjer, rezerviranje soba u hotelu, a svaki put kad to učine GM će od prodavača dobiti mali udio. Tijekom nedavne prezentacije za ulagače direktori GM-a iznijeli su i prognozu - očekuju da će im se tijekom iduće tri godine zbog ugrađivanja OnStar 4G-sustava u automobile profit povećati za najmanje 350 milijuna dolara.
Činjenica da će autokompanije okrenuti finu lovu, naravno, ne znači da od svega toga ne mogu profitirati vlasnici automobila i svi ostali koji ih koriste, jer im ova tehnologija donosi niz prednosti. Za početak, 4G nudi znatno veću pojasnu širinu i brzinu od 3G-a, što samo po sebi znači vrlo bolji rad svih povezanih uređaja u vozilu. To donosi veću pouzdanost, bez iritantnih prekidanja zbog male brzine ili loše pokrivenosti signalom, a omogućuje i spajanje s najnovijim i najzahtjevnijim aplikacijama.
4G vam omogućuje da svoj automobil pretvorite u jedan veliki pokretni hotspot na koji možete spojiti hrpu uređaja - pametne telefone, tablete, laptope... Naravno, kao hotspot možete koristiti i vlastiti uređaj, no antena koja se nalazi na krovu automobila ipak je puno veća i snažnija pa nudi i bolju uslugu. Time svojim putnicima omogućujete da tijekom vožnje uživaju u, na primjer, streamanim filmovima, što će im put učiniti ugodnijim.
4G nabolje mijenja i način na koji koristimo navigacijske sustave. Osim što rade pouzdanije, možemo dobiti i bolji i atraktivniji prikaz destinacije i puta, što uvelike olakšava vožnju. Prije nego što uopće krenete na put možete zumirati destinaciju iz različitih kuteva kako biste bili potpuno sigurni gdje morate skrenuti i kojim točno putem ići.
4G proizvođačima olakšava i nadograđivanje softvera u automobilima, za što inače trebaju povlačiti vozila na servis, što je vrlo skupo. Bolja veza proizvođačima omogućuje redovito apdejtanje sustava, što za vlasnike automobila znači bolji rad i pouzdanost.
Sve to, naravno, ima i svoju cijenu, jer internet u automobilu morate plaćati baš kao što plaćate internet u stanu ili na svom smartphoneu. Stoga se postavlja pitanje - koliko se to vozaču automobila i njegovim putnicima isplati? To oni moraju procijeniti sami. Prosječnom vozaču možda sve ove prednosti neće biti potrebne. S druge strane, ljubiteljima gadgeta koji često putuju 4G će sigurno itekako dobro doći.
@crobuksacro; dakle po tvojim znanstvenim studijama, bolje je imati 4G signal koji zrači iz džepa, nego iz nekof izvoda dalje od tijela ili čak izvan vozila? :D