Svako vozilo ima mrtvi kut, a on predstavlja jednu od najvećih prijetnji svim vozačima. Mrtvi kutovi vozila su, kako pojašnjava Revija HAK, oni u kojima se nalaze drugi sudionici u prometu, a da ih vozači ne mogu vizualno otkriti u vidnom polju ili pomoću retrovizora. Vid je neophodan u vožnji s obzirom na to da preko njega dolazi 90% informacija iz okoline. Iako retrovizori pomažu, neminovno postoje područja nad kojima ne postoji maksimalni pregled. Primarno je riječ o bočnim i stražnjim dijelovima vozila.
Kako bi se izbjegli sudari s drugim sudionicima u prometu, važno je znati gdje se mrtvi kutovi nalaze. Osim mrtvih kutova koji nisu vidljivi služeći se retrovizorima, tu su i područja smanjene vidljivosti iza A nosača, odnosno prednjih stupova na vozilima s lijeva i desne strane. Također, nerijetko i unutarnji retrovizor zaklanja vidljivost sprijeda. Revija HAK podijelila je sljedeće savjete za bolju kontrolu mrtvih kutova:
- Prvo pravilo prije nego što krenete u vožnju je dobro namjestiti sjedalo i retrovizore.
- Bočni retrovizori smanjuju mrtve kutove pa pri njihovom podešavanju provjerite vidite li samo kraj vašeg vozila (minimum za prostornu referencu). Što manji dio svog vozila vidite, to je veće vidno polje.
- Prije izvođenja bilo kakvog manevra, unaprijed upozorite ostale korisnike signalizirajući to žmigavcima. Posebnu pozornost obratite prilikom vožnje kroz kružna raskrižja te prilikom pretjecanja ili mijenjanja traka jer je tamo najveća opasnost od sudara zbog mrtvog kuta.
- Jednostavna gesta poput blagog okretanja glave pomoći će vam da budete sigurni da nema vozila koje vozi paralelno i da možete sigurno skrenuti u drugi prometni trak. Važno je ove geste izvesti brzo i bez promjene smjera vozila.
- Dobar vozač mora znati gdje su mrtvi kutovi pojedinih vozila (poput kamiona), stoga je najbolji savjet da se izbjegavate nalaziti na tim točkama, osobito motociklisti i mopedi, jer zbog manjeg volumena lako mogu proći nezapaženo