Goodyear u Ženevi

Svi novi projekti su za električne aute i hibride

Goodyear
Foto: Mladen Milčić
1/2
11.03.2019.
u 22:27

Goodyearove gume koriste se u razvoju autonomnog autobusa Olli, a Goodyearov europski potpredsjednik Henry Dumortier takva vozila na cesti očekuje u skoroj budućnosti

Goodyear, jedan od najvećih proizvođača guma na svijetu, na svom je štandu u Ženevi predstavio povijest, sadašnjost i budućnost autoindustrije. Što se tiče prošlosti, iz domicilnog SAD-a u Švicarsku je stigao legendarni automobil Golden Sahara II iz 1950-ih godina kao prvo autonomno vozilo na svijetu s upravljačkim sustavom iz zrakoplova i sustavom automatskog kočenja koji je bio platforma za razvoj novih elektroničkih sustava. Goodyear je ponovno za ženevski salon za taj automobil izradio četiri futurističke sjajne prozirne gume.

Pod sadašnjosti, osim tri nove sportske gume s trkaćim karakteristikama Eagle F1 SuperSport, SuperSport R i SuperSport RS, podrazumijeva se i autonomni autobus Olli za osam putnika koji se s Goodyearovim gumama na kotačima trenutačno testira u američkom Michiganu i tako pomaže Goodyearovim stručnjacima u razvoju pneumatika za autonomna vozila koja se očekuju na cestama vrlo brzo. Budućnost je, pak, rezervirana za konceptnu gumu Goodyear Aero, pneumatik namijenjen autonomnim letećim automobilima budućnosti. Koliko smo daleko od korištenja letećih automobila, pitali smo Henryja Dumortiera, potpredsjednika europskog Goodyeara.

- Točan odgovor ne znamo, to može biti za 10, 30 ili 50 godina, ali će se sigurno dogoditi i mi želimo pokazati da smo spremni za to. Pa evo, i na ovom sajmu se već predstavljaju prilično ozbiljni koncepti koji osim vožnje cestom imaju intenciju letjeti. Inovacije su oduvijek bile glavna strategija Goodyeara i veselimo se stvarati nove proizvode. A mi u proizvodnji već imamo gume za leteća vozila, jer su Goodyearove gume već bile i na Mjesecu – kaže Henry Dumortier.

Ipak, bliža budućnost su autonomna i električna vozila.

– Trenutačno su nam svi novi projekti vezani za električne automobile i hibride. Primjerice, naše gume su na Audi e-tronu, a izabrali su nas zbog našeg iskustva u razvoju guma za aute na struju, koje zbog veće mase tih vozila nisu iste kao za konvencionalne aute. Kroz testiranja, primjerice, autonomnog autobusa Olli pripremamo se i za dolazak autonomnih vozila na ceste, što očekujemo vrlo brzo, kroz idućih nekoliko godina – rekao nam je Henry Dumortier.

Pogledajte video razgovora s Matom Rimcem u Ženevi:

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije