Baš se poklopilo da ove godine, kada francuski automobilski gigant Citroen slavi 100. godišnjicu, Hrvatska bude domaćin 23. svjetskog susreta Spačeka, vjerojatno najprepoznatljivijeg Citroenova modela u njihovoj bogatoj povijesti. U Samobor će se tako od 30. srpnja do 4. kolovoza sliti oko 3500 Spačeka i očekuje se oko 12.000 ljubitelja modela 2CV.
Prijave su za svjetski susret stigle iz svih krajeva svijeta, od Novog Zelanda, Brazila, Australije, Obale Bjelokosti, Čilea, Argentine, Maroka, a sve posjetitelje čeka bogat zabavni program koji je, dakako, namijenjen i znatiželjnicima koji nisu vlasnici automobila koji je izvukao Citroen nakon II. svjetskog rata te je postao istinska ikona koja se proizvodila od 1948. do 1989. godine. Desetljećima se sklapao i u Cimosovoj tvornici u slovenskom Kopru.
Izdržljiv i jednostavan
– To je poseban automobil, vrlo jednostavan i lagan za popravljanje. S njim se može i na makadam, a s toliko entuzijasta koji ga obnavljaju i voze i 30 godina nakon prestanka proizvodnje prešao je u legendu. Biti spačekist danas je lifestyle i na okupljanjima je uvijek dobro raspoloženje, ljudi su pristupačni i miroljubivi te se zaista dobro zabavljamo. Na organizaciji Svjetskog susreta radimo već četiri godine i ponosni smo što ćemo ugostiti prijatelje koje godinama susrećemo na susretima u inozemstvu. Većina će njih i ostati u Hrvatskoj na odmoru prije ili poslije susreta, a vjerojatno će se i vratiti – rekao nam je predsjednik hrvatskog 2CV Citroen kluba Goran Skrbin.
Spaček, Ami 6, Mehari...
Osim legendarnog Spačeka, na proslavi 100. rođendana marke Citroen koju je organizirao hrvatski zastupnik ove marke, mogli smo vidjeti i provozati brojne modele koji su obilježili Citroenovu bogatu povijest. Zaista raritetni modeli poput luksuznog Traction Avanta koji je bio predstavljen daleke 1934. godine, Spačekov veći brat Ami 6 koji se proizvodio od 1961. do 1978., kultno vozilo za slobodno vrijeme Mehari premijerno proizedeno 1969., zatim isto tako legendarni povijesni kombi Tip H iz 1947., pa brojne verzije Spačeka i Diane poput dostavnog Daka, koji se proizvodio samo u Kopru... Svi su oni, u vlasništvu članova hrvatskog Citroen kluba, bili ponuđeni za vožnju, što svakom ljubitelju oldtimera mora razvući velik osmijeh na licu.
Citroenova je priča počela 1919. godine, kad je osnivač Andre Citroen nakon boravka u SAD-u preuzeo koncept proizvodnje Forda T i ponudio prvi Citroenov model Tip A. Citroen se vrlo brzo profilirao kao tehnološki napredan, dizajnerski poseban i ‘otkačen’ proizvođač. Te ga osobine krase i danas, nakon 100 godina proizvodnje automobila.
Kištra! Još neka samo neko s divljenjem priča o r4, 126 p, trabantu i zaporošcu, slobodno ga pošaljite u nježnik. Vozio r4 12 g. kupljen novi, a bolji je svakako bio od spačeka, kad sam prvi puta 1989. provozao hondu civic, to je bilo kao kad prijeđeš sa dc-3 na concorde.