XCeed

Testirali smo Kijin crossover - najpoželjnija kupnja u gami

Kia XCeed
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
1/9
02.12.2019.
u 11:00

Sjajno pogođena boja koja je na jačoj svjetlosti žuta, a pri slabijoj zlatna XCeedu stoji odlično, kao i SUV elementi poput plastičnih obloga

Kia je definitivno pogodila dizajnom XCeeda, jer iskustva su s našeg testa i više nego dobra. U zanimljivoj Quantum žutoj boji koja se prilično mijenja u odnosu na osvjetljenje vrlo je atraktivan pa su mnogi gledali i raspitivali se o još jednoj izvedenici Kijinog kompakta Ceeda. SUV i crossover modeli trenutačno su najpopularniji na tržištu, a Kia je odlučila ponuditi XCeed koji je zapravo pravi crossover, na pola puta između kompakta i SUV-a. Iako, ima sasvim SUV-ovsku odignutost od tla od 18,4 cm, ali to je najvećim dijelom postignuto podizanjem podnice pa je ona u XCeedu gotovo u potpunosti ravna.

Pogona na sva četiri kotača neće biti, a kao najsličniji konkurenti na tržištu se izdvajaju Ford Focus Active ili u premium segmentu Mercedes GLA.

Kia XCeed
1/9

Može biti i zabavan u vožnji

Dužinom od 439,5 cm smješta se između 5-vratnog Ceeda od kojeg je duži 8,5 cm i SUV modela Sportage od kojeg je devet cm kraći. Međuosovinski mu je razmak 265 cm, a prtljažnik je s 426 litara prostraniji nego u hatchbacku, ali je minus viši utovarni prag.

Dinamika u vožnji je na zavidnoj razini. Kijini su inženjeri u odnosu na Ceed dodatno očvrsnuli ovjes pa je unatoč višem težištu XCeed vozački zabavan automobil, vrlo jednostavan za upravljanje i manevriranje u gradskim sredinama, a oni koji povišene automobile ne biraju samo zbog izgleda već zbog lakšeg ulaska i izlaska iz vozila te boljeg pregleda prometa, također će s Kijom XCeed biti zadovoljni.

Ide dobro, troši razumno

Ispod poklopca motora početni je moderni turbobenzinac s tri cilindra i najvećom snagom od 120 KS i 172 Nm okretnog momenta. Usporediv je sa svim modernim motorima istog obujma koji se nude u većini konkurentskih vozila. To u praksi znači maksimalnu brzinu od 186 km/h i realnu putnu brzinu od oko 130 km/h bez prevelike buke u dopuštenim granicama ograničenja na našim autocestama i uglađenu i relativno štedljivu vožnju u gradskim uvjetima. Prosjek potrošnje izmjerili smo na 7,6 l/100 km. Za prosječnog kupca koji nije previše zahtjevan to će biti sasvim dovoljno, a za one koji žele više tu je 1,4 T-GDI sa 140 KS (oko 14.000 kn skuplji), a nude se i dizelaši sa 115 i 136 KS. Početna cijena s popustom iznosi 151.990 kuna, a testni model XCeed 1,0 T-GDI M/T s opremom EX Way stoji 172.080 kuna.

Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:

Ključne riječi
Kia

Komentara 1

HA
hacker
13:15 02.12.2019.

Nema sumnje da je Kia XCeed odličan auto i dizajnerski veoma privlačan no papreno je skup, recimo za daleko manje novaca od početnog modela XCeed-a može se kupiti crossover Citroen C4 Cactus s dizelskim motorom od 120 ks i automatskim menjačem.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije