Pouzdanost automobila jedna je od najvažnijih karakteristika koje traže kupci pri odabiru modela koji će voziti. Zbog toga vam donosimo utvrđenu poudanost hrvatskog voznog parka osobnih automobila na tehničkom pregledu u 2014. godini.
Prema podacima Centra za vozila Hrvatske naš je vozni park još stariji, u 2014. godini je na tehnički pregled pristupilo 1.444.480 osobnih automobila, a prosječna je starost 12,14 godina.
Među automobilima starim do 5 godina (ukupno 13,3 % našeg voznog parka) najpouzdaniji su se pokazali Audiji, kojih je na tehničkom pregledu palo samo 2,99 posto. Slijedi Mazda sa 3,57 posto neispravnih automobila, pa VW sa 3,72 %, Nissan (3,73 posto, Mercedes, Seat, Toyota, BMW..
Na začelju sa najviše neispravnih do 5 godina starosti su Fiat sa 9,9 % neispravnih, Chevrolet sa 7,6 posto, Citroen sa 7,3 posto, Dacia sa 6,9 posto, Kia, Peugeot, Renault...
Kod automobila od 5 do 10 godina starosti (345.915 automobila odnosno 23,95 posto ukupnog voznog parka) najpouzdaniji se pokazao BMW sa 7,3 posto neispravnih automobila, a slijedi Honda sa 7,4 %, Audi sa 8,4 %, Mazda sa 9,2 %, pa Mercedes, Suzuki, Volvo, Nissan... Na začelju je u ovoj kategoriji Dacia sa 20,4 % neispravnih, a slijedi Chevrolet sa 18,2 %, Škoda sa 17,6 %, Fiat sa 17,5 %, Seat sa 16,7 %, pa Citroen, Peugeot, Opel, Renault...
U najbrojnijoj kategoriji osobnih automobila u Hrvatskoj starijih od 10 godina, koja čini čak 62,7 % našeg voznog parka (905.662 automobila) najpouzdanija je Toyota sa 21,3 posto neispravnih. Slijedi Mercedes sa 25,6 % pa Mazda sa 25,9 % i BMW sa 25,9 %, pa Volvo, Nissan, Peugeot, Hyundai, Citroen... Najnepouzdaniji među starijima od deset godina su očekivano Zastava, koja ima i najstariji vozni park sa 49,3 posto neispravnih, pa Lada sa 41,5 posto, zatim Kia sa 37,6 posto, Fiat sa 36,5 %, Rover sa 35,68 %, a slijede Ford, Suzuki, VW, Opel, Daewoo, Seat.
>> TÜV: Toyote se najmanje kvare, Prius najpouzdaniji
>> Usprkos savjetima starih majstora, ne treba ulje mijenjati češće od propisanog intervala
Kad imaš audi par puta si godišnje na servisu pa nije problem zagetnuti i ručnu kad je auto već na grabi... Isto kao i folcika.