REDIZAJN

RAV4 - prvi Toyotin hibridni SUV

Toyota RAV4
Foto: Toyota
1/4
28.01.2016.
u 18:00

Vrlo dobro poznati Toyotin hibridni HSD sustav jako se dobro nosi sa 1650 kg mase

Redizajn popularne “ravice” donosi osvježenja u vidu vanjskog dizajna, znatne dorade u kabini te nove tehnologije i više sigurnosne opreme, ali glavna novost je zapravo premijera hibridne verzije Toyote RAV4. Nakon što je ta marka prodala milijun hibrida u Europi i više od 8 milijuna u svijetu, sada smo imali priliku isprobati njezin prvi SUV hibrid. Pokreće ga isti sustav kao u Lexusu NX300h, znači kombinacija 4-cilindričnog 2,5-litrenog benzinca koji radi na principu Atkinsonovog ciklusa (efikasnost i iskoristivost goriva je veća nego kod Otto ciklusa) i dva elektromotora (zasebno na prednjoj i stražnjoj osovini pa verzija s pogonom na sve kotače ne treba središnje pogonsko vratilo), koji ukupno razvija 197 KS. Maksimalni okretni moment benzinskog motora je 206 Nm, a elektromotora čak 270 Nm, što se itekako osjeti prilikom ubrzanja do stotke za uvjerljive 8,3 sekunde.

Masa od 1650 kg

Hibridni pogon konstantno kombinira snagu benzinskog motora i elektromotora kako bi maksimizirao učinkovitost oba pogonska stroja i postigao optimalni balans između performansi i učinkovitosti.

Tijekom usporavanja i kočenja, elektromotor djeluje kao visokonaponski generator koji iskorištava energiju kočenja i pretvara je u električnu energiju – koja se preko invertera šalje u bateriju.

Prijenos snage vrši automatski kontinuirani mjenjač (E-CVT), kojem je dodana opcija sekvencijalnog Shiftmatic mjenjača koji simulira promjene stupnjeva prijenosa te sportski režim vožnje.

Sve u svemu, vrlo dobro poznati Toyotin hibridni HSD sustav, snažan i učinkovit koji se jako dobro nosi sa 1650 kg mase RAV4. Ubrzanja su linearna i vrlo brza, pogotovo u sportskom modu.

Ali, ono što je ovdje najznačajnije je mala potrošnja goriva. Na zahtjevnoj 200 km dugoj brdovitoj ruti uz dionice na autocesti bez velike štedljivosti u vožnji imali smo potrošnju od 7,4 l/100 km. Ako se, pak, jako pazi trošiti se može i manje od 5,5 litara. Kod verzije s pogonom na sve kotače treba računati na litru višu potrošnju. RAV4 Hybrid može se voziti vrlo dinamično, ali ipak se osjeti masa od 1,65 tona pa se pri naglim promjenama smjera zna zaljuljati. Ono što impresionira jest mirnoća i glatkoća u vožnji čemu pridonosi cjelokupni hibridni sustav.

Početni dizel 209.900 kuna

Električni pogon na sva 4 kotača nudi još veću sigurnost i stabilnost tijekom vožnje na klizavim i mokrim podlogama, te omogućuje vuču prikolice mase do 1650 kg. Jednostavna i sigurna vuča moguća je zahvaljujući naprednom sustavu kontrole zanošenja prikolice (TSC - Trailer Sway Control system).

Dosadašnja sigurnosna oprema na modelu RAV4 bogatija je za novi Toyota Safety Sense sustav aktivne sigurnosti. Kao dodatak sustavu upozorenja na mogući sudar, sustavu upozorenja na napuštanje prometne trake, sustavu automatskog uključivanja dugog snopa svjetala i sustavu očitavanja prometnih znakova donosi i prilagodljivi tempomat (Adaptive Cruise Control) i sustav upozorenja na mogući sudar (Pre-Collision System) s dva značajna poboljšanja. Vrlo pouzdano radi i adaptivni tempomat pa se za upravljačem moguće opustiti.

Početna cijena hibridnog RAV4 je 259.900 kuna, što izgleda vrlo solidno s obzirom na snagu i mjenjač te početnu odličnu opremu. Za AWD pogon treba doplatiti 30.000 kuna. Početni RAV4 sa 2,0 D-4D dizelašem od 143 KS stoji 209.900 kuna, dok benzinski koji dolazi samo s AWD pogonom stoji od 245.900 kuna.

 

>> Potrošnja 3 litre, ispust CO2 samo 70 g/km

>> Tesla Motors lansirali novi 'veganski' auto

Komentara 1

Avatar Olujni
Olujni
01:08 30.01.2016.

Halo Bing! Kako brat? Opljačkala ga starica? Nikad od njega pravi lopov. Nego Bing imam Toyotu Rav za prodati. Cijena? Prava sitnica! Pa ovi u Toyoti nisu normalni, razbacuju se cijenama preko 30.000 Eura kao da prodaju u najmanju ruku premium vozila visoke klase!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije