Nove kineske marke automobila jedna po jedna kapaju u Hrvatsku. Nakon što smo protekog mjeseca među novoregistriranim primjercima automobila uočili Lynk, sada imamo i jedan BYD. To je kineska multinacionalna kompanija koje se pribojavaju mnogi europski proizvođači automobila, jer bi im itekako mogla poremetiti planove. Proizvodi automobile, električne autobuse i kamione, električne sklopove, ali i baterije za električne automobile. Dakle, sami proizvode sve vitalne sklopove električnih i plug-in hibridnih vozila. BYD ima ambiciozne planove za Europu. Ovaj kineski proizvođač automobila želi 5-postotni udjel europskog tržišta električnih vozila čak i prije nego što pokrene proizvodnju u svojoj novoj tvornici u Mađarskoj. Temeljeno na prodajnim podacima za 2023. godinu, to bi značilo prodaju 70.000 BYD električnih automobila. Globalno, BYD je jedna od prvih kompanija koja je uspjela prodati milijun električnih automobila, a i model s kojim je kročila u Hrvatsku je električni – Dolphin.
Dolphin je jedan od 219 'strujića' novoregistriranih u Hrvatskoj u proteklom mjesecu, jedan od 6258 ukupno pridošlih novih primjeraka vozila u ožujku, bez obzira na pogon. Prodaja iz ožujka tako je za samo 16 primjeraka, odnosno za 0,26 posto slabija od one iz istog mjeseca prošle godine, kazuju podaci Promocije Plus. Na prvo mjesto po prodaji iz ožujka izbio je Renault sa 706 prodana automobila. U ožujku je druga bila Škoda, a treći Volkswagen. No, ukupno je u prvom tromjesečju 2024. godine na čelu prodajne ljestvice i dalje uvjerljivo Škoda s 1933 novoregistrirana primjerka (12,71 posto tržišta). Na drugom ukupnom mjestu nalazi se Volkswagen s 1402 prodana auta (9,22% tržišta), dok je treći Renault (1222 prodana vozila, 8,04% tržišta). Na četvrtom je mjestu Suzuki s 1190 prodanih automobila (7,83% tržišta). Znamo li da Suzukiju ubrzo stiže novi Swift i da je potražnja za njihovim vozilima već sada veća od raspoloživih količina, lako je zaključiti da se očekuje zanimljiv nastavak godine. Dalje na prodajnoj ljestvici slijede Toyota, Dacia, Kia, Hyundai, Audi, Opel. Audi je jedina premium marka u top 10, budući da je BMW na 11. mjestu. Audija je ove godine u Hrvatskoj ukupno prodano 658, od toga 295 u ožujku. Za novim BMW-om u ožujku je posegnulo 230 Hrvata (548 od početka godine). Mercedes je na 16. mjestu sa 363 prodana primjerka, odnosno 146 u ožujku.
VEZANI ČLANCI:
U top 25 ugurala se i Tesla, što je zanimljivo budući da se radi o proizvođaču isključivo električnih automobila. Tesla je u ovoj godini u Hrvatskoj zabilježila 67 novoregistriranih primjeraka, od čega 32 u ožujku. Proteklog nam je mjeseca stigao i prvi ovogodišnji Ferrari, model 296. Pogledamo li kineske marke od ranije prisutne u Hrvatskoj, MG je ove godine prodao 153 vozila (69 u ožujku), Geely 45 (16 u ožujku), Forthing 24 (5 u ožujku). Od početka ove godine u Hrvatskoj je prodano ukupno 15.205 novih automobila, dok ih je lani u istom razdoblju bilo 13.247. Dakle, prodaja je za 1958 automobila, odnosno za 14,78 posto bolja nego lani. Pogledamo li potražnju po modelima, kupci novih automobila najzainteresiraniji su bili za Škodu Octaviju, kako u ožujku tako i ukupno od početka 2024. Octavia bilježi 423 novoregistrirana primjerka u ožujku, 959 od početka godine. Slijede Suzuki Vitara (254 u ožujku, 617 ukupno), Renault Clio (379 u ožujku, 593 ukupno), Toyota Yaris Cross, Dacia Duster, Opel Corsa, Suzuki SX4, Renault Captur, Volkswagen T-Cross, Dacia Sandero. Po pogonskim agregatima, benzinci i dalje vladaju – drže 45,7 posto tržišta, lani su imali 51,8%. Dizelaša je 18,3 posto, isto kao i lani. Kupci električnih modela u niskom startu očekuju raspisivanje javnog poziva za dodjelu državnih poticaja. U ožujku je novoregistrirano samo 65 električnih automobila, od početka godine ukupno 219, što znači mizeran tržišni udio, samo 1,4 posto. Usporedbe radi, lani je u prvom kvartalu bilo novoregistrirano 889 auta na struju (4,2%). Od ‘električara’ su i dalje bolji i modeli opremljeni plinskim instalacijama (3%). Hibridi, pak, rastu i to jako – s 22,6 posto skočili su na 31,5%.
To možda kupim ako baterija bude lako zamjenjiva, a sve ostalo napravljeno da baš traje. Šta za kineze i europljane nije za virovat..