NAJJEFTINIJA

U Hrvatsku stigao novi najpovoljniji automobil VW grupacije, nova Fabia

Foto: Sandra Mikulčić
1/12
18.02.2022.
u 19:23

Iako je dizajnerski i tehnološki posve nova, od prethodnice duža, sigurnija i opremljenija, od konkurencije izdašnija, nova Škoda Fabia stoji 108.360 kuna i na nju se najkraće čeka

Nova, četvrta generacija Škode Fabije jedan je od modela koje smo s velikim zanimanjem čekali. Vozili smo novu Fabiju još lani, u Gdanjsku, i već smo se tada uvjerili u robusnost, čvrstoću, agilnost najnovijeg izdanja drugog najprodavanijeg modela češke marke, no do njezina dolaska u Hrvatsku nismo mogli znati hoće li se Škoda držati najavljenog iznosa od 108.000 kuna. Jer, cijene rastu... Škoda je, međutim, ostala na prvobitno izrečenom. Nova Fabia starta s cijenom od 108.360 kuna, za izvedbu pokretanu 1,0 MPI benzincem od 65 konjskih snaga, uparenim s preciznim 5-stupanjskim ručnim mjenjačem te u početnoj Active razini opreme. Time je novi najjeftiniji model čitave Volkswagen grupacije, ujedno i njihov model na koji treba najkraće čekati - u ovom trenutku pet do šest mjeseci.

Iako početna, Active oprema nije siromašna. Dapače. Fabia Active, primjerice, ima LED svjetla, el. podesive i grijane retrovizore, el. podizanje prednjih stakala, pomoć u zadržavanju prometne trake, Front Assist sa sustavom zaštite pješaka i biciklista, Driver Alert, Swing infotainment sustav s 6,5-inčnim dodirnim ekranom u boji, Bluetooth, dva USB-C ulaza, klima-uređaj, limitator brzine. Sve Fabije su online, a mnogim će vozačima biti zanimljiva aplikacija Škoda Connect preko koje se može, među ostalim, provjeriti lokaciju automobila, zaključati ga i otključati, podesiti navigaciju. Nadalje, Fabia ima šest zračnih jastuka, a može se doplatiti još i za dva stražnja bočna zračna jastuka te za zračni jastuk za vozačeva koljena. Ukupno devet - najviše u segmentu. Doplatiti se prvi put u Fabiji može i za deset litara veći spremnik goriva, kome uobičajenih 40 litara nije dovoljno. U početnoj je opremi kombinirana instrumentna ploča, a dostupan je i virtualni kokpit s pet različitih opcija prikaza. Fabia je u novoj generaciji narasla, duljinom je prva koja je premašila četiri metra. Duga 410,7 cm - 11 cm više od prethodne Fabije - u prtljažnik prima 380 litara. 

Poput svake druge Škode, i Fabia obiluje pametnim detaljima. Ima više od 40 Simply Clever elemenata. Fabia je prigrlila mnoge elemente koje u ovom modelu ranije nismo mogli naći. Što serijski, što uz doplatu, u Fabiji su na raspolaganju najnoviji sustavi potpore vozaču, poput pomoći pri izlasku iz parkirnog mjesta ili automatske regulacije razmaka pri brzini do 210 km/h te bežično punjenje mobitela. Ponuda pokriva paletu benzinaca od 65, 80 (od 112.003 kn), 95 (1,0 TSI; od 118.974 kn), 110 (od 121.279 kn) i 150 konjskih snaga. Najsnažniji je, naravno, 1,5 TSI stroj koji uz Ambition opremu i DSG 7-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom stoji 152.287 kn. Mnogi ga s nestrpljenjem očekuju i u sportskom Monte Carlo izdanju. Bit će, ubrzo. Ono što nije u planu električna je, a zasad ni elektrificirana inačica. Takve planove Škoda ima za SUV A0 segmenta, ne i za Fabiju. Za razdoblje do 2025. godine Škoda je najavila deset novih elektrificiranih modela.

Komentara 6

DU
Deleted user
20:47 18.02.2022.

108.000 kn za 65 konja, eto dokle su nas zeleni fašisti i briselski birokrati doveli... 😂😂😂

KA
kažemja
20:14 18.02.2022.

65 konjskih snaga???

HA
hacker
18:19 19.02.2022.

Nevjerojatno ali istinito, aktualna faceliftana Seat Ibiza model 2022 s opremom FR ili Xcellence ima najpremium unutrašnjost od trojca A1/Polo/Fabia. Kod Ibize instrument tabla od mekanih materijala, paneli od vrata presvučeni od umjetne kože ili tekstila dok je kod Pola ili Fabie čista plastika čak i u višim paketima opreme, kod nove Fabie npr. instrument tabla od šuplje tvrde plastike. Analogni instrumenti kod Ibize su gotovo indentični kao na Audiju A3 kao i izrazito sličan dizajn panela vratiju ili vanjskih retrovizora što nije slučajno jer šef Seata je čovjek koji je došao iz Audija. I priče da je Polo tiši od npr.Ibize su također samo priče, naime zvučna izolacija kod sva tri auta je indentična, niti jedan npr. nema duple brtve tj. vanjske brtve na vratima kao npr. kod japanskih auta. Jedino Fabia može imati nešto manju buku jer ima bolju aerodinamiku. I sada dali kupiti novu Ibizu s 95 ks za 113000 kuna ili Fabiu s 65 ks za 108000 kuna ili možda ipak Polo s 95 ks za 136000 kuna a radi se sve redom ispod karoserije o gotovo istim automobilima je prava dilema za razmišljanje? I da cijene novih auta su ovih dana brutalno visoke.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije