Sigurna vožnja

U kritičnoj situaciji najbolje je stisnuti kvačilo

snijeg3_mas_pod_161210
Maja Šantoši /Pixsell
01.01.2011.
u 15:03

Ne smijete ni kočiti ni dodavati gas punom snagom, a ne smijete ni maksimalno zakretati upravljač

Korijen gotovo svakog problema na snijegom i ledom okovanim cestama leži u vozaču koji za zimske uvjete vožnje nije pripremio sebe ili automobil. Ili oboje. Kad prestanete vjerovati da ste savršen vozač, i kad shvatite gdje su vaše granice, a gdje su granice vašeg automobila, možete početi učiti. Ivo Markanović, trener sigurne vožnje u AMC Centru za sigurnu vožnju, upozorio je na osnovne radnje kojima se vozač može izvući iz neprilike.

Bolje gume straga

– Prije svega, kod većih oborina, naročito u zimskim uvjetima, morate imati kvalitetne zimske gume. One drže pri niskim temperaturama jer su napravljene od smjese prilagođene niskim temperaturama, a i strukturom su prilagođene vožnji pri kojoj ispod kotača treba istiskivati puno vode ili snijega. Čim temperature padnu ispod 7 Celzijevih stupnjeva, vrijeme je za zimske gume jer ljetne na niskim temperaturama ne drže, postaju tvrde – kaže Ivo Markanović.

Upozorio je na još jedan važan detalj. Kvalitetnije gume, naime, uvijek treba staviti na stražnju osovinu, bez obzira kakav je pogon na autu jer stražnja je osovina zadužena za stabilnost. Također, dobro se informirajte prije kupnje jer nije važno samo povoljno proći. Na tržištu je, kaže, i nekoliko tipova kineskih guma koje ne drže ni u kakvim uvjetima. Testiranja su pokazala – kada na mokrom asfaltu stanete s kvalitetnom gumom, s lošim gumama još imate brzinu 50 km/h.

Smirite automobil

– U svakoj kritičnoj situaciji najbolje je stisnuti kvačilo, odnosno ne dopustiti automobilu da vuče, jer on tek tada postaje stabilan. Potom lagano i malo okrenite upravljač na stranu suprotnu od one na koju automobil proklizava. Dopustite kotaču da se okrene. U panici mnogi reagiraju instinktivno, kad treba kočiti, oni koče maksimalnom silom. Razmišljajte o svojim radnjama – ne smijete ni kočiti ni dodavati gas punom snagom, a ne smijete ni maksimalno zakretati upravljač. Sve radite malo-pomalo, lagano i mirno.

Važno je prepoznati podlogu po kojoj vozite i važno je znati kako auto drži. Valja dobro poznavati svoj automobil. Pravilo je da zavoj morate proći takvom brzinom da na pola zavoja, bude li potrebno, možete stati – savjetuje I. Markanović.

Ključne riječi

Komentara 11

OB
-obrisani-
00:19 04.01.2011.

U kritičnoj situaciji najbolje je stisnuti kvačilo ____________________________________ hahahahahaha jos su trebali iza stavit i pomoliti se Bogu

CI
cickova
23:24 03.01.2011.

autorica ovog teksta bi trebala dobit otkaz. evidentno je da nikad nije sjela za volan!

EI
eightball
09:04 06.12.2011.

Da,da...auto klizi Bog zna kud,dignes nogu s gasa i auto sam usporava i taman da ce stat,ali onda ocijenis da je to ta\"kriticna situacija iz Vecernjaka\",stisnes kvacilo,auto tek onda poleti i hiti te pod sleper. Bravo za Sandru;)

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije