Korijen gotovo svakog problema na snijegom i ledom okovanim cestama leži u vozaču koji za zimske uvjete vožnje nije pripremio sebe ili automobil. Ili oboje. Kad prestanete vjerovati da ste savršen vozač, i kad shvatite gdje su vaše granice, a gdje su granice vašeg automobila, možete početi učiti. Ivo Markanović, trener sigurne vožnje u AMC Centru za sigurnu vožnju, upozorio je na osnovne radnje kojima se vozač može izvući iz neprilike.
Bolje gume straga
– Prije svega, kod većih oborina, naročito u zimskim uvjetima, morate imati kvalitetne zimske gume. One drže pri niskim temperaturama jer su napravljene od smjese prilagođene niskim temperaturama, a i strukturom su prilagođene vožnji pri kojoj ispod kotača treba istiskivati puno vode ili snijega. Čim temperature padnu ispod 7 Celzijevih stupnjeva, vrijeme je za zimske gume jer ljetne na niskim temperaturama ne drže, postaju tvrde – kaže Ivo Markanović.
Upozorio je na još jedan važan detalj. Kvalitetnije gume, naime, uvijek treba staviti na stražnju osovinu, bez obzira kakav je pogon na autu jer stražnja je osovina zadužena za stabilnost. Također, dobro se informirajte prije kupnje jer nije važno samo povoljno proći. Na tržištu je, kaže, i nekoliko tipova kineskih guma koje ne drže ni u kakvim uvjetima. Testiranja su pokazala – kada na mokrom asfaltu stanete s kvalitetnom gumom, s lošim gumama još imate brzinu 50 km/h.
Smirite automobil
– U svakoj kritičnoj situaciji najbolje je stisnuti kvačilo, odnosno ne dopustiti automobilu da vuče, jer on tek tada postaje stabilan. Potom lagano i malo okrenite upravljač na stranu suprotnu od one na koju automobil proklizava. Dopustite kotaču da se okrene. U panici mnogi reagiraju instinktivno, kad treba kočiti, oni koče maksimalnom silom. Razmišljajte o svojim radnjama – ne smijete ni kočiti ni dodavati gas punom snagom, a ne smijete ni maksimalno zakretati upravljač. Sve radite malo-pomalo, lagano i mirno.
Važno je prepoznati podlogu po kojoj vozite i važno je znati kako auto drži. Valja dobro poznavati svoj automobil. Pravilo je da zavoj morate proći takvom brzinom da na pola zavoja, bude li potrebno, možete stati – savjetuje I. Markanović.
U kritičnoj situaciji najbolje je stisnuti kvačilo ____________________________________ hahahahahaha jos su trebali iza stavit i pomoliti se Bogu