Trošarine

Usporedba s Hrvatskom: U Sloveniji je Golf jeftiniji 8000 kuna, a u Danskoj dvostruko skuplji

VW Golf
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
1/3
21.11.2016.
u 07:04

U Hrvatskoj VW-ov Golf 1,6 TDI sa 110 KS i opremom Trendline stoji 150.408, u Sloveniji 142.605, u Njemačkoj 166.125, a u Danskoj 297.812 kuna

Zbog čega najprodavaniji automobil u Hrvatskoj, Volkswagenov Golf 1,6 TDI sa 110 KS i početnom opremom Trendline u Hrvatskoj stoji 150.408 kuna, a u Sloveniji 19.014 eura (142.605 kuna)? A slično je i u drugim susjednim zemljama preračunato u kune: u Slovačkoj 139.650 kuna, Češkoj 139.251 kunu, Poljskoj 137.439 kuna, Bugarskoj 144.768 kuna, a u BiH 141.496 kuna. Odgovor je vrlo jednostavan – država Hrvatima uzima više poreza pri kupnji automobila.

U Njemačkoj veće zarade

Da se ne namjerava odreći ni ozbiljnog proračunskog prihoda (samo u prvih 9 mjeseci ove godine od trošarina na aute država je ubrala 740.865.122 kune), dokazuje i novi zakon o posebnom porezu na motorna vozila koji će poskupjeti mnoge automobile. U Slovačkoj, Češkoj i Poljskoj nema trošarina na automobile, a u Sloveniji se plaća samo na osnovi ispusta CO2 prema manjim stopama nego kod nas i za navedeni automobil iznosi 1% od cijene auta, odnosno 1412 kuna. U Hrvatskoj se trošarina plaća na osnovnu vrijednost auta (2877,5 kuna) i prema ispustu CO2 (3599,3 kune). Dok je PDV u Hrvatskoj 25%, u spomenutim državama je manji – u Sloveniji iznosi 22%, u Slovačkoj 20%, u Češkoj 21%, u Poljskoj 23%, a u BiH 17%.

U Njemačkoj takav automobil stoji 22.150 eura (166.125 kuna), od čega je 168 eura trošarina, a 3500 eura PDV (19%). Razlog zbog čega je cijena spomenutog Golfa u Njemačkoj veća nego u Hrvatskoj jest što je Volkswagenova osnovna cijena prije oporezivanja u odnosu na Hrvatsku, ali i Sloveniju, Slovačku, Češku i Poljsku za 3050 eura (22.900 kuna) veća.

Dakle, VW i dileri u Njemačkoj zarađuju 3000 eura više na tom automobilu nego u Hrvatskoj.

Još su veće razlike u cijeni, primjerice kod Renaultova Meganea 1,5 dCi sa 110 KS i opremom Zen koji u RH stoji 138.900 kuna, dok u Sloveniji preračunato u kune stoji 122.175 kuna, u Slovačkoj 125.175 kuna te u Češkoj 123.302 kune. Posebni porez na motorna vozila (trošarine) na automobile, članice EU određuju samostalno, pa se u nekim zemljama plaća prema više kriterija, a tu pripada i RH. Stoga automobili mogu znatno poskupjeti.

Ipak se ne isplati u Sloveniju

Europski rekorder prema visini trošarina jest Danska. Trošarine su paprene, imaju dvije porezne stope u odnosu na cijenu vozila od 105% za aute do 84.600 danskih kruna i 150% za aute iznad tog iznosa (umanjuje se ili uvećava ovisno o potrošnji goriva). Stoga Golf iz našeg primjera, kada se još obračuna njihov PDV od 25%, do registracije tamo stoji visokih 297.812 kuna. Ako ste pomislili da ćete jeftinije proći kupite li novi auto primjerice u Sloveniji, varate se. Da biste ga registrirali u RH, kod nas morate platiti PDV i trošarinu i tako ćete doći na cijenu po kojoj se prodaje u nas.

>> Novcem od trošarina za ceste žele krpati državni proračun

Komentara 27

ST
stefj
07:45 21.11.2016.

Još jedan primjer gdje se jako dobro vidi koliko je naša država skupa. I po trošarinama i po PDV-a, a i po ostalom... Kada čovjek plaća toliki porez, očekivao bi održavane ceste, izgrađenu infrastrukturu, uslužnu i efikasnu birokraciju, kvalitetno školstvo i zdravstvo, ukratko, državu po mjeri čovjeka... Ha, ha, očekivao bi... A kad ono, sva ta silna lova ide za prehranu gomile uhljeba koja paratizira na državnom proračunu, sve je podređeno tome, ništa razvoju države i društva...

MA
medjimurec_at
09:07 21.11.2016.

A da tome uracunate i godisnji porez na CMV koji postoji samo u HR , da tome dodate opet godisnja davanja kod tehnickog pregleda ( u Austriji ga moram radit nakon 3 godine a i to kod mog izabranog mehanicaracara ) da uracunate i disel koji je u HR opet skuplji naravno zbog poreznih davanja gdje smo onda?

Avatar NenadNikolicZagreb
NenadNikolicZagreb
08:34 21.11.2016.

Cijena Golfa u Njemačkoj u odnosu na istočnu Europu je možda veća jer je i VW golf u Njemačkoj nešto drugačiji za njemačko tržište u odnosu na ono što prodaju u istočnoj Europi. Cijena ne golfa već svih automobila u Danskoj je drastično veća jer je danska država uvela posebne i visoke poreze na vozila koja koriste neobnovljiva fosilna goriva. To Danskoj daje uštede na uvozu nafte i derivata, zatim smanjuje probleme zagađivanja i smanjuje troškove zdravstvenih usluga nastale kao posljedice zagađivanja. Posebno su dodatno skupi najveći automobili koji troše veliku količinu fosilnih goriva i koji prema danskim poreznim uvjetima predstavljaju i dodatni luksuz. U Danskoj se porezno preferiraju električni automobili i Danska je izgradnjom niza vjetroelektrana u priobalju i na otocima u mnogočemu supstituirala uvozne fosilne energente. Izvrsno je organiziran željeznički promet kao i gradski lokalni promet a izgrađena je ogromna mreža gradskih i međugradskih biciklističkih staza. Danska je posebna država čijem uređenju i ponašanju bi trebali težiti.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije