Broj rapidno raste

Evo koliko rabljenih auta ćemo uvesti ove godine i koliko su stara vozila u Hrvatskoj

Ivan Halar i Goran Pejić
Foto: VL
1/2
16.11.2018.
u 13:43

Goran Pejić, pomoćnik uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske otkrio nam je u emisiji do kojih su saznanja stigli u velikim istraživanjem.

Tema sigurnosti u prometu i tehničke ispravnosti vozila u posljednjih godinu dana sve više dobivaju na važnosti. Iz tog razloga u studiju Večernji TV-a ugostili smo Gorana Pejića, pomoćnika uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske.

Sigurnost u cestovnom prometu iznimno je važna za širu zajednicu i izravno se ubraja u opće potrebe. Tehnička ispravnost i pouzdanost autobusa, teretnih automobila i priključnih vozila najveće dopuštene mase veće od 7.500 kg od velikog je značaja jer je riječ o gospodarskim vozilima koja su praktički stalno prisutna na prometnicama s glavnim ciljem da prevezu što je moguće više osoba i tereta. S druge strane, ukoliko su pri tome tehnički neispravna, predstavljaju iznimno veliku opasnost po ostale sudionike u prometu, a ukoliko dođe do nesreće, ljudske žrtve i materijalne štete u pravilu su znatno veće nego u slučaju nesreća u kojima sudjeluju brojnija osobna vozila.

Video - Goran Pejić o tehničkoj ispravnosti autobusa i teretnih vozila na cestama

Fakultet strojarstva i brodogradnje, Fakultet prometnih znanosti i Centar za vozila Hrvatske stoga su proveli veliko istraživanje o tehničkoj ispravnosti gospodarskih vozila.

Goran Pejić u emisiji nam je otkrio do kojih su saznanja stigli tim istraživanjem, a ti podaci bit će prezentirani i na okruglom stolu kojeg  Centar za vozila Hrvatske organizira 21. studenoga.

- Nedostaci koji su utvrđeni na gospodarskim vozilima nisu bili banalni pa da bi se moglo reći da je 27 posto vozila palo na tehničkom pregledu zbog hrđavog blatobrana. U zabilježenim nedostacima kod pedeset posto vozila koja nisu prošla pregled uočili smo teškoće na kočionom sustavu, a to je nešto što ima izravan utjecaj na sigurnost na cestama. Zatim velik broj imao je nedostatke na ovjesu ili pneumaticima - obrazložio je Pejić i dodao kako bolja situacija nije niti kad je riječ o autobusima.

- Otprilike 24 posto autobusa nije prošlo tehnički pregled - dodao je, a potom se osvrnuo na uvoz rabljenih vozila.

- Članstvo u EU imalo je veliki utjecaj na uvoz vozila u Hrvatsku. Stalno bilježimo rast broja uvezenih vozila. Prošlu godinu smo završili sa 62 tisuće unesenih vozila, a u ovoj je dosad stiglo 66.500. Do kraja godine očekujemo više od 70 tisuća

Goran Pejić još je otkrio koliko je star vozni park u Hrvatskoj, kada se provodi izvanredni tehnički pregled, ima li razlike u tehničkoj ispravnosti između autobusa koji prevoze djecu i onih koji prevoze putnike na udaljena putovanja... Cijeli razgovor pogledajte u videu.

Komentara 2

FR
freeshooter
13:23 17.11.2018.

Zato smo i ušli u EU, da budemo deponija smeća.

MA
maximinimax
07:07 18.11.2018.

Eto da nema naše dične vlasti bilo bi još gore, živjela Hrvatska

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije