U poplavama stradavaju i automobili, a istražili smo koje opasnosti vrebaju

Već i lokva duboka 25 cm može biti opasnost za brojna vozila

metković
Ivo Čagalj/Pixsell
21.01.2010.
u 10:00

Za svaki slučaj, vodu dublju od 25 cm trebalo bi izbjegavati, a ako to nije moguće, kroz takvu vodu ne preporučuje se juriti; Terenski auti imaju daleko manje problema tijkom prolaska kroz vodu

Bez vode nema života, ali ako je ima previše, ona taj isti život može i te kako zagorčati. Pitajte stanovnike Dubrovnika koji zaplivaju gotovo sa svakom jačom kišom. I stanovnici Metkovića i delte Neretve mogli bi reći mnogo toga o tome. No, i kad je mnogo vode, živjeti se mora, a potreba za autom postoji i tada. Koji auti mogu kroz vodu, i kroz koliko vode?

Može kroz manju vodu
Tko gleda relije, zna da je tamo prolazak kroz neki potok posebna poslastica za gledatelje: voda pršti na sve strane, fotografi imaju priliku za sjajne fotografije. No, tko je (bio) vlasnik nekog od starijih automobila, posebice onih iz Kragujevca, zna da je svaka lokva bila opasnost da će auto zastati u njoj. Najbolji prijatelj bio mu je WD40 koji bi riješio problem vlage u razvodnoj kapi.

Danas su automobili mnogo otporniji na takve probleme i tijekom razvoja svaki osobni auto mora podnijeti i prolazak kroz bazen dubok 30-ak centimetara. Za svaki slučaj, dubine veće od 25 cm trebalo bi izbjegavati, a ako to nije moguće, kroz takvu vodu ne treba juriti. Ne samo da će se zaliti cijeli motor (opasnost od kratkog spoja na električnim instalacijama), nego će doći i do akvaplaninga i prijeti sudar.

S druge strane, vlasnici terenaca i velikih SUV-a nemaju takvih briga jer oni s ozbiljnijim terenskim ambicijama mogu pregaziti vodu dublju od pola metra. Kako je to moguće? Voda je najveći neprijatelj električnih instalacija pa ako dođe do kratkog spoja, moguć je kvar elektronike i gašenje motora. Auti koji su predviđeni za prolazak kroz vodu imaju te sklopove posebno zaštićene od prodora vode.

Paziti na ispuh
Ako auto dugo stoji u relativno dubokoj vodi ugašenog motora, u ispušni sustav ući će voda. Preporučuje se da ne pokrećete motor dok je u vodi ispušni sustav (i voda u njemu). No, nakon što se voda povuče, odradite jednu dulju vožnju, po mogućnosti po autocesti kako bi se sva voda izbacila iz ispuha i kako bi se on dobro osušio iznutra. Ipak, pripremite se na promjenu lambda sonde koja je vrlo osjetljiv mjerni instrument, ali srećom nije preskupa. U najgorem slučaju bit će potrebna zamjena katalizatora.

Ključne riječi

Komentara 2

OV
over
10:54 21.01.2010.

nagli ulazak autom u \"bazen\" izaziva i piganje ventila... a to je kvar prema kojem je katalizator mala beba

PK
ptica.kos
00:40 22.01.2010.

ja ga držim na parkingu. auto daciju.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije