'VIZIJA 2020'

Sigurnost na prvom mjestu: Volvo će u novim automobilima ograničiti brzinu

Volvo V60
Foto: Mladen Milčić
05.03.2019.
u 06:50

Povrh ograničenja brzine, Volvo planira primijeniti tehnologiju koja bi se koristila kamerama s pomoću kojih bi se nadziralo stanje vozača i njegova pozornost

Švedski proizvođač automobila Volvo najavio je ugradnju ograničivača brzine u svim novim vozilima na 180 kilometara na sat u sklopu zacrtanog plana o suzbijanju slučajeva smrtnog stradanja putnika u njihovim vozilima do 2020. godine.

Time je Volvo, čije ključno vozilo SUV XC90 postiže brzinu i do 212 kilometara na sat, učinio iskorak na putu k zacrtanom cilju u takozvanoj “Viziji 2020.” o suzbijanju smrtnog ishoda ili ozbiljnih ozljeda putnika u vozilima. Međutim, izvršni direktor Hakan Samuelsson rekao je da vjerojatno neće postići taj cilj bez dodatnih mjera koje bi se pozabavile pitanjima ponašanja vozača.

“Shvatili smo da se više moramo fokusirati na ljudski faktor da bismo dostigli taj cilj", rekao je Samuelsson za Reuters. Premda iz Volva nisu ulazili u pojedinosti vezane uz podatke, napominju da je njihov broj smrtnih stradanja putnika već bio ispod prosjeka industrije prije nego što je takav cilj bio najavljen 2007. godine.

Povrh ograničenja brzine, Volvo planira primijeniti tehnologiju koja bi se koristila kamerama s pomoću kojih bi se nadziralo stanje vozača i njegova pozornost kako bi se spriječilo da ljudi upravljaju vozilima kad su odsutni ili pod utjecajem alkohola ili drugih opojnih sredstava, što su druga dva čimbenika zbog kojih dolazi do nesreća, kazao je Samuelsson.

Švedska kompanija razmišlja i o opcijama za usporavanje kretanja vozila u blizini osjetljivih pješačkih zona poput škola. Također planira pokrenuti razgovore između proizvođača automobila i regulatora u vezi s mogućim korištenjem tehnologije radi povećanja sigurnosti.

Volvo, u vlasništvu kineskog Geelyja, objavio je novu politiku ograničenja brzine uoči početka Sajma automobila u Ženevi.

Kupci Volva obično odabiru taj brend zbog sigurnosti pa bi, prema riječima Samuelssona, ograničenje brzine moglo odbiti neke na tržištima poput Njemačke gdje vozači svakodnevno putuju brzinom od najmanje 200 kilometara na sat na autocestama bez ograničenja brzine.

“Premda ne možemo svima udovoljiti, vjerujemo da ćemo privući nove klijente. Mislim da će kupci Volva u Njemačkoj cijeniti da činimo nešto po pitanju sigurnosti", poručio je čelnik švedskog proizvođača automobila.

Komentara 15

BA
BakaMraz
09:24 05.03.2019.

Vozim bar dva puta mjesecno kroz Bayern i Baden Würtenberg, kad vozim 160 km/h imam osjecaj kao da stojim parkiran, auta me prolaze tolikom brzinom da vecem broju niti tablice ne uspijem primjetiti. Pohvalno sto Kinezi zele unistiti prodaju svoje najjace marke na najjacem auto trzistu u Europi!

Avatar 1HGZ.
1HGZ.
07:15 05.03.2019.

tko ce vam ga kupit, a i sa 80 kh se ubijes, a sa 180 nema te, tako da je to cista glupost...

DU
Deleted user
10:14 05.03.2019.

Njemci su napravili studiju da se manje nesreća dešava na djelovima autocesta gdje nema ograničenja brzine nego tamo gdje ograničenja postoje. Današnji auti su na otvorenoj autocesti sigurniji na brzinama od 200 KM/h nego što su bili autio prije 20 godina pri brzinama do 130 km/h. Neznam na kojim se to parametrima temelji ograničavanje brzine na 130 km/h na svim dionicama autocesta kod nas? Zbog čega bi recimo ograničenje od 160 km/h bilo opasno?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije