Tisuće automobila niza proizvođača godinama su bile u opasnosti od elektroničke krađe, stoji u istraživanju čiju je objavu Volkswagen dvije godine pokušao spriječiti na sudovima, piše Bloomberg. Nedostatak na vozilima otkriven je 2012. godine, ali su proizvođači pokušali spriječiti autore da objave istraživanje. Taj dokument prošli je tjedan predstavljen na sigurnosnoj konferenciji USENIX u Washingtonu.
Autori u radu navode kako zlonamjerni hakeri iskorištavaju slabost kriptografskog i autorizacijskog protokola u transponderima Megamos kako bi ukrali luksuzna vozila. Transponderi se nalaze u ključevima i omogućuju pokretanje automobila. Kad se ključ stavi u bravu i okrene, autoračunalo transponderu šalje radijski signal, a ako transponder ne "odgovori" odgovarajućim kodom, imobilizator neće dopustiti pokretanje automobila. Megamos je jedan od najraširenijih transpondera, koji se nalaze u ključu i omogućuju, a koriste ga Volkswagenove luksuzne marke kao što su Audi, Porsche, Bentley i Lamborghini, kao i neki modeli Fiata, Honde, Volva i Maseratija.
- Volkswagen tehnološki osvježava elektroničke i mehaničke sigurnosne mjere i također nudi inovativne tehnologije u tom sektoru - rekao je glasnogovornik VW-a. Dodao je da je zaštita od krađe osigurana čak i kod starijih modela jer kriminalci moraju imati pristup signalu iz ključa kako bi hakirali imobilizator.
- Sadašnji modeli, uključujući Passat i Golf, uopće ne dopuštaju ovu vrstu napada - rekao je.
>> Čak 87,5 posto ukradenih auta starije je od pet godina
ajme koja zbrčka od članka - tu nije baš ništa jasno... kako su to ljudi iz wv godinam mogli spriječavati novinare da objave te podatke? u čemu je uopće problem sa sigurnošću? kako to popraviti? - ukratko - članka je totalno bez veze...