Eos je grčka božica zore. Volkswagenu je Eos, pak, novi model - coupe
cabriolet koji će se u četvrtak početi prodavati u Hrvatskoj. Početna
je cijena 187.859 kuna, za model pokretan 1,6 FSI agregatom. Taj
benzinac razvija 115 KS, a dolazi sa 6-stupanjskim ručnim
mjenjačem. U ponudi je još i DSG mjenjač, koji kombinira dinamiku
ručnog mjenjača s komforom automatskog. Nude se ukupno četiri benzinca
- spomenuti od 115 KS, dvolitreni od 150 KS, FSI turbak od 200 KS i
kruna ponude: 3,2 V6 sa 250 KS. Dvolitreni dizelaš donosi 140 KS.
Eos je prvi coupe cabriolet na svijetu s petodijelnim CSC krovnim
sustavom s integriranim staklenim pomičnim i podiznim krovom. Dakle,
može biti zatvoren coupe, coupe sa šiberom ili kabriolet. Otvaranje
odnosno zatvaranje krova - koji se elegantno sklapa u jedan dio
prtljažnog prostora - traje 25 sekundi. Od vozača se pritom traži samo
- pritisak prstom. Mjesta u vozilu ima za četiri osobe, a kad su u Eosu
samo dvije, vožnja bez krova ugodnija je jer se tada iza vozača i
suvozača može postaviti dodatna zaštita od vjetra. Od vjetra štiti i
mehanizam u vrhu vjetrobrana, i to prilično djelotvorno.
Dizajnerski gledano, Eos djeluje muževno, mišićavo. To je zapravo jedan
od rijetkih coupe cabrioleta koji vozačima stoji jednako dobro kao i
vozačicama. Izrađen je kompaktno, čvrsto te prevladavaju kvaltetni
materijali. Očita je pripadnost Volkswagen obitelji. No, tek se u
vožnji razotkrio dokraja - Eos savršeno leži na cesti i užitak ga je
voziti.
Kruta karoserija i bogata sigurnosna oprema ulijevaju osjećaj
sigurnosti. Zapravo, jedino na što ovdje odmahujemo glavom jest cijena,
no - budimo realni - ovo i nije automobil koji se fura na masovnost.
Eos je ipak pitanje posebnosti.
NOVO U HRVATSKOJ VW u četvrtak počinje prodaju svoga noviteta