Toyota je otkrila pomno čuvanu tajnu, pokazala je četvrtu generaciju Yarisa. Japanski gradski model koji se na hrvatskom tržištu očekuje u jesen 2020. godine na svjetskoj premijeri u Amsterdamu mogli smo vidjeti, zasad ne i voziti. Također, podaci još nisu svi otkriveni. Konkretno, zna se da je motornu gamu pojačao 3-cilindarski 1,5-litreni visokoučinkoviti benzinac s Atkinsonovim ciklusom rada, ali ne zna se koliko konjskih snaga on ima i koliki mu je okretni moment, jer još uvjek traje postupak homologacije. Ovaj trocilindraš dio je novog hibridnog sistema, optimiziranog i težinom i dimenzijama. Razvijen je posebno za Yaris, a kao predložak su poslužili veći 2,0 i 2,5-litreni hibridni sustavi koji se ugrađuju u nove modele Corolla, RAV4 i Camry. S trocilindarskim benzincem u hibridu surađuje mali elektromotor od 59 kw i 141 Nm pri 17.000 okretaja. Kombinaciju upotpunjuje litij-ionska baterija 27 posto lakša od prethodne verzije. Proizvođač otkriva da je Yaris Hybrid 20 posto učinkovitiji i 15 posto snažniji od prethodnika, te se diči boljim linearnim ubrzanjem. Sve to u vožnji bi trebalo rezultirati još dinamičnijim dojmom.
Četvrtu generaciju svog hibridnog sustava Toyota je testirala u velikim europskim gradovima. Pokazalo se da Yaris Hybrid u gradskim uvjetima gotovo 80 posto vremena vozi u režimu nultih CO2 emisija, odnosno samo na struju. Tim zanimljivije znamo li da u Europi 75 posto populacije živi u gradskom okruženju. U novoj generaciji Yaris benzinski motor može izgasiti te se voziti samo na struju do brzine od 120 km/h. Hibridi su Toyotini najsnažniji aduti - globalno ih je dosad prodala 14 milijuna, od čega 2,5 milijuna u Europi. Na pojedinim tržištima Yaris će se nuditi i s 1,5 i 1,0-litrenim trocilindarskim benzinskim motorima.
Novi Yaris prvi je kompaktni model nastao na Toyotinoj novoj platformi (TNGA - Toyota New Global Architecture). Uz premijerno uvođenje već spomenute 4. generacije hibridnog sistema, to je druga premijera koju Toyota predstavlja na novom Yarisu. Torziona krutost povećana je 35 posto, šasija je 20 kg lakša. Nova platforma omogućila je stvaranje kompaktnog i agilnog automobila. Neuobičajeno, Yaris je u novoj generaciji malo kraći od prethodnika te je jedini automobil u klasi koji je kraći od četiri metra. U odnosu na prethodnika, pet je milimetara kraći, također 40 mm niži. Istovremeno mu je međuosovinski razmak 50 mm veći i upravo taj detalj trebao bi omogućiti lakše manevriranje u skućenim gradskim uvjetima, a da pri tome ne trpi prostranost kabine. Zbog te kombinacije kompaktne vanjštine i prostrane kabine Yaris u Toyoti nazivaju ‘velikim malim’. U novom Yarisu sjedi se niže nego u prethodnom (za 36 mm), volan je 77 mm bliže vozaču. Težište automobila 15 je mm niže, a težina je između prednjeg i stražnjeg dijela Yarisa raspoređena u omjeru 60:40.
Iz Toyote napominju i da je novi Yaris najsigurniji kompaktni automobil u svijetu. Serijski donosi Toyota Safety Sense sustav, koji objedinjuje mnoge sigurnosne sustave. Unutrašnjost je minimalistički uređena, naglasak je na pristupu “ruke na volan, oči na cestu”. Donosi digitalne instrumente i visoko postavljen centralni ekran, a napredna tehnologija začinjena je kvalitetnim materijalima ugodnim na dodir. Premijerno otkrivanje nove generacije Yarisa odvija se upravo u godini u kojoj model Yaris slavi svoj 20. rođendan. Razvoj nove generacije ukupno je trajao pet i pol godina.