Europska komisija odredila je u srijedu da četiri kompanije iz automobilske industrije zbog tajnog udruživanja u kartele moraju platiti ukupno 546 milijuna eura (673 milijuna dolara) kazni.
Riječ je o kartelima u brodskom prijevozu novih vozila, te u proizvodnji svjećica i kočionih sustava. Takvi nezakoniti tajni sporazumi podižu cijene vozila i štete industriji, stoji u obrazloženju EK.
"Karteli su u konačnici naštetili europskim potrošačima i negativno utjecali na konkurentnost europskog automobilskog sektora, u kojem je u EU zaposleno oko 12 milijuna radnika", kazala je povjerenica EK za tržišno natjecanje Margrethe Vestager.
U sektoru transporta automobila, kamiona, traktora i ostalih velikih vozila kažnjeni su čileanski brodar CSAV, japanski prijevoznici "K" Line, MOL i NYK, te norveško-švedsko prijevozničko poduzeće WWL-EUKOR, i to ukupnim iznosom kazni od 395 milijuna eura, zbog kartelskog udruživanja u razdoblju od 2006. do 2012. godine.
Te su kompanije transportirale gotovo polovinu vozila u razmjeni EU-a s ostalim dijelovima svijeta u 2016. godini, napominju u Komisiji.
Koordinirale su prodajne taktike na sastancima u uredima i na mjestima poput barova i restorana, dodaje se u priopćenju.
Njemački proizvođač Bosch i japanske tvrtke Denso i NKG dogovarali su pak podjelu tržišta svjećica i usuglašavali prodajne taktike. Denso je obavijestio EK o takvim tajnim aktivnostima pa je pošteđen plaćanja globe, dok su druge dvije kompanije dobile kaznu od ukupno 76 milijuna eura.
Komisija je dobila informaciju o još dva kartela na tržištu sustava za kočenje, u razdoblju od 2007. do 2011. godine, u čijim su aktivnostima sudjelovale njemačke tvrtke Bosch i Continental, kao i TRW, nekadašnja američka tvrtka koja je sada također u njemačkom vlasništvu. Kažnjeni su s ukupno 75 milijuna eura.
Pogledajte kakve skupocjene automobile voze hrvatski nogometaši!
Zašto se ne kazni i OPEC kada dogovara proizvodnju i cijenu nafte ?