Cijene goriva rastu i približavaju se granici od dva eura za litru. Ovo je još jedan savjet za štedljivu vožnju. Što je veća brzina, veći je i otpor zraka, a to je ključni faktor u potrošnji goriva automobila.
VEZANI ČLANCI:
Otpor zraka raste kvadratno na brzinu – a ne linearno. Dakle, čak i ako idete samo malo brže, otpor će se povećati mnogo više od vašeg ritma vožnje, a s tim i potrošnja, piše Revija HAK.
Pri brzinama od oko 140 km/h, automobil troši natprosječnu količinu goriva. Na primjer, Njemački autoklub (ADAC) je izračunao za automobile srednje klase da pri vožnji od 160 km/h troše do dvije trećine više goriva nego pri 100 km/h. Mnogi vozači i na hrvatskim autocestama vole brže voziti, a to nije ekonomično (a ni sigurno).
Koja je brzina idealna? Ubrzajte energično, prebacite u najviši mogući stupanj prijenosa i vozite brzinom između 60 i 90 km/h. To je najekonomičnije. Naravno, to nije praktično na autocesti. Idealna brzina ovdje je konstantnih 100 do 130 km/h u najvišoj brzini brzini.
Video: Znate li što znače ove lampice u automobilima? Zbog nekih morate odmah ugasiti vozilo!
Ne bih baš rekao, x puta sam vozio različitim automobilima tako "ekonomično" u 5(6) brzini na otvorenoj cesti ne brže od 90 km na sat i potrošnja mi nimalo nije bila niža nego na autocesti konstantno između 110 i 120 na sat. Treba voziti u rasponu najvećeg okretnog momenta, a ne najnižih okretaja, to je ekonomično.