U Nurembergu je otvoren je 30. međunarodni sajam Bifach koji će trajati do 16. veljače, a očekuje se oko 50 tisuća posjetitelja. Među 2 900 izlagača na najvećem svjetskom sajmu ekoloških proizvoda i ove godine našli su se proizvodi deset hrvatskih tvrtki - Bobica, Bogadi, Ekopatent plus, Exploria, Galleria Internazionale, Jan Spider, Nutrimedica, PIP, Protect Pharma, Vegeteriana.
Tvrtki Bobica ovo je treći nastup na Biofach sajmu u organizaciji Hrvatske gospodarske komore. Na sajmu će predstaviti svoje proizvode poput zelene pšenica u prahu, kapsula od lavande, čaja od aronije. ''Dosadašnja iskustva sa Biofacha su pozitivna. Prilikom nastupa na sajmu sklopili smo poslove s tvrtkama iz EU, kao i iz trećih zemalja. Upravo nas je Biofach spojio s većinom predstavnika tih tvrtki'' kaže Hrvoje Opuhač, direktor Bobice koja se već devet godina bavi ekološkom proizvodnjom, a danas izvoze 15 posto proizvodnje. Opuhač dodaje kako su ulaganja u ekološku poljoprivredu znatno veću u odnosu na konvencionalnu, no buđenjem svijesti o zdravoj prehrani svakodnevno raste broj korisnika naših proizvoda što im svakako ide u prilog.
Izračuni Međunarodne organizacije za ekološku poljoprivredu – IFOAM pokazuju da promet ekološkim prehrambenim proizvodima raste u EU na godišnjoj razini po stopi od čak 12%, a vrijednost maloprodaje procjenjuje se na preko 30 milijardi eura.
''Današnji potrošači žele živjeti duže, živjeti zdravije, konzumirati sigurnu hranu primjerenu svojoj dobi i svome životnom stilu, a s druge strane povećava se i svijest potrošača o potrebi očuvanja okoliša i prirodnih bogatstava, bioraznolikosti i dobrobiti životinja. Zbog toga je sve veća potražnja za hranom koja je ekološki proizvedena i minimalno procesirana tijekom prerade, odnosno hrane u čijem se uzgoju ne koriste zagađivači okoliša kao što su pesticidi ili tvari s anaboličkim učinkom. Hrvatska ima dobre pretpostavke za razvoj ekološke proizvodnje koja na godišnjoj razini i u ratarstvu i stočarstvu bilježi dvoznamenkasti rast. Veliki prostor za marketing postoji i u specijaliziranoj turističkoj ponudi. Za bolju zastupljenost u turističkoj ponudi bit će potrebno snažnije udruživanje proizvođača, stvaranje distribucijskih kanala i u suradnji s turističkim kapacitetima, kratkih lanaca nabave“ rekao je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević.
Udio vrijednosti maloprodaje ekoloških prehrambenih proizvoda u ukupnoj maloprodaji u Hrvatskoj je oko 2,5%, a u EU oko 5%. Prosječna vrijednost potrošnje ekološke hrane po stanovniku u Hrvatskoj 3 puta je manja od prosječne potrošnje u EU, koja iznosi preko 60 EUR.
''Ekološki proizvod zahtjeva visoke standarde uzgoja i nabave sirovina te proizvodnje. U cijelome svijetu ekološka proizvodnja je vrlo cijenjena te unatoč nešto skupljem proizvodu, pronalazi put do velikog broja kupaca i konzumenata takvih proizvoda. Vrijednost eko proizvoda je prepoznata u Hrvatskoj, a to je vidljivo iz sve većeg broj specijaliziranih trgovina s bio ili eko proizvoda, kao i pokretanja eko uzgoja i proizvodnje. No, hrvatsko tržište je još uvijek u određenom začetku nasuprot npr. njemačkog tržišta koje već desetljećima uspješno razvija takav vid proizvodnje u svim segmentima potrošnje. Nadalje ljepota i zdravlje su postali imperativ današnjeg društva te su eko proizvodi sastavni dio shoping lista, jer se pazi što se konzumira i kroz sastav, ali i kroz etičnost u proizvodnji. rekao je Domagoj Bračić direktor Pipa koji na sajmu nastupa prvi put kako bi predstavili liniju eko meda i Eko mednih pripravaka.
''U razvoju mednih pripravaka vodimo računa da dodaci ni na koji načine ne naruše matični proizvod, već da svojim visokim nutritivnim vrijednostima dodatno oplemene med te s time nastojimo biti u korak sa svjetskim saznanjima iz područja prehrambene biotehnologije '' rekao je Bračić.
Budući da mala ekološka poljoprivredna proizvodnja može doći do izražaja jedino putem zajedničkih aktivnosti te organiziranih nastupa na događanjima kakvo je BIOFACH, Hrvatska gospodarska komora organizira nastup na Biofachu 11. godinu za redom i pritom sufinancira 50 posto troškova izlagačima.