Overseas Express 20. obljetnicu poslovanja proslavit će ulaskom u paketnu distribuciju na kioscima, tržišnu nišu koju je dosad dominantno držao Tisak putem svoje mreže kioska. Od sljedećeg mjeseca na većini od 300 kioska iNovina korisnici će moći predati paket, koji će Overseas isporučiti za najviše dva radna dana na drugi kiosk ili adresu primatelja. Pošiljatelji mogu poslati do pet kutija s jedinstvenom cijenom bez obzira na masu pošiljke, prenosi Poslovni dnevnik.
Pripreme za širenje dostavne mreže trajale su godinu dana, otkriva predsjednik uprave Overseasa Boris Brković.
- Cilj nam je bio ponuditi poslovnim korisnicima fleksibilnu uslugu te pridobiti privatne korisnike. Specifičnost je naše usluge i to što će naručitelj paketa moći platiti i pouzećem - kaže Brković.
Usluga je namijenjena ponajprije internetskim trgovinama koje svojim kupcima žele pružiti jeftiniju i fleksibilniju uslugu dostave paketa te privatnim osobama koje trguju putem interneta.
Kako se u internetskoj trgovini zna dogoditi da naručitelj, primjerice, mobitela, dobije na kućnu adresu paket s komadom drveta, Overseasova usluga uključuje i besplatnu zaštitu od prijevare.
SMS-om do termina
- Naša će usluga imati i sustav zaštite kako se ne bi dogodilo da naručitelj ne dobije proizvod koji je naručio. U slučaju spornih transakcija prodavatelj će se morati propisno identificirati. Ako se to ne dogodi, kupcu vraćamo novac. Sve u svemu, očekujem da će nam nova usluga donijeti rast u privatnom segmentu - uvjeren je Brković.
Osim dostave na kioske, polovicom godine tvrtka će privatnim korisnicima ponuditi unaprijeđenu uslugu dostave, koja će se naslanjati na mrežu kioska.
- Putem SMS-a korisnici će dobiti poruku u koje vrijeme mogu očekivati dostavu, a ako im termin ne odgovara, bit će im ponuđena opcija dostave na drugu adresu. Usto, moći će izabrati da im se paket preusmjeri i dostavi na najbliži kiosk - najavio je Brković.
Rastom u tom segmentu tvrtka bi trebala zadržati pozitivan trend u poslovanju. Prihod je lani povećan za 10 posto, na 99,4 milijuna kuna, a bruto dobit zaustavila se na 5,5 milijuna kuna, 42 posto više nego godinu ranije. Posebno je uočljiv skok međunarodnog prometa od 91 posto. Što se tiče ove godine, Brković je optimističan, ali i oprezan.
Cjenovni rat
Overseas je u vlasništvu Austrijske pošte, koja je snažno prisutna u regiji. Carsten Wallmann, direktor za središnju i istočnu Europu u Austrijskoj pošti, kaže kako u regiji vidi izazove za poslovanje, ali i prilike. - Veliki pokretač je rast e-trgovine, ali je na ovim tržištima i vrlo jaka konkurencija. Već se dugo vodi cjenovni rat među pružateljima usluga paketne distribucije, a regulacija nije uvijek striktna. Ipak, zadovoljni smo rezultatima - kaže Wallmann.
>> Međunarodne poštanske usluge strancima, Hrvatska pošta otpala