Sve više izvoze

Agencije specijalizirane za digitalni marketing postaju globalne

digitalni marketing
30.06.2017.
u 13:42

Bez digitalnog marketinga danas je gotovo nemoguće poslovati, stoga prepustite posao stručnjacima jer oni vladaju alatima i kanalima na dobrobit vašeg brenda

Imate li neki svoj proizvod ili pak nudite uslugu, vjerojatno ste već odavno spoznali da bez marketinga i oglašavanja nećete uspjeti ostvariti željene rezultate. Niti će potencijalni kupci i klijenti doznati da postojite a samim time i svaki planirani prihod će izostati. Kada se povede priča o digitalnom marketingu, neki još uvijek nisu sto posto sigurni da znaju o čemu se radi, no stvar je vrlo jednostavna, radi se i dalje o marketingu, ali uz moderne alate današnjice i na kanalima koji se nalaze u online svijetu. A bez online priče i prepoznatljivosti u tom svijetu nijedan biznis ne može računati na uspjeh. Dakle, svrha ulaganja je uvijek ista, vidljivost proizvoda i usluge, doseg do ciljane publike odnosno kupaca, pozicioniranje brenda i tvrtke i, na kraju priče, svakako profit. Iz kuta vlasnika brenda sve je ostalo isto, no iz kuta marketingaša dogodio se cijeli novi niz mogućnosti. U ovom tekstu dakle, nećemo se baviti onima koji ne znaju čemu služi digitalni marketing, već onima koji se upravo njime bave.

Globalno širenje kao izazov

I kako stvari stoje, njima u Hrvatskoj, barem našim sugovornicima, uopće nije loše. Posla ima, svi zaposleni u toj branši zapravo su konkurentni na tržištu, ono što im je tu i tamo problem jest kao i kod svih u IT sektoru, nedostatak stručnih ljudi, ponekad ih još uvijek muče nedovoljno upućeni i educirani klijenti, no sve u svemu većih žalopojki nema.

O tržištu, popularnim kanalima, poslu, kadru, razgovarali smo s Ilijom Brajkovićem iz agencije Kontra, Mariom Frančeševićem, direktorom SeekAndHit agencije, Idom Pandur koja je osnovala ENTG digitalnu agenciju, te Petrom Ignjatović, marketingašicom i PR menadžericom Degordiana.

Svi oni ne smišljaju načine preživljavanja, već rade kontinuirano na strategijama izvoza svojih proizvoda i usluga na globalno tržište.

Njihov je cilj globalno širenje poslovanja. Slažu se da postoji velika prilika za hrvatske stručnjake. Zašto? Jer nude kvalitetu uz pristojne cijene.

- Kada se radi o vanjskim klijentima, vjerujem da nas prije svega doživljavaju kao pouzdane partnere. Dogovoreni posao je uvijek isporučen na vrijeme. Kvalitetom uopće ne zaostajemo od zapadnjaka, dok je cijena pristojna. Nismo preskupi. Takav status uz nas imaju možda još Srbi, Rumunji i Ukrajinici. Stoga vjerujem da digitalne agencije doista imaju priliku - kaže Ilija Brajković, član uprave digitalne agencije Kontra.

- Kontra je sljednik agencije Akcija i startupa FenixApps. Objedinili smo te dvije tvrtke u jednu upravo zato što se želimo posvetiti izvozu. A primjerice FenixApps već je radio aplikacije i igre za klijente poput Walt Disneya, Discovery Channela, Renaulta, Microsofta i mnogih drugih i već tada smo znali da svojom kvalitetom možemo konkurirati na svjetskom tržištu. Objedinjeni, nudimo cijeli set digitalnih usluga, od social media marketinga, internetskog oglašavanja do izrade mobilnih i web aplikacija - dodaje Brajković, koji je iz Splita preselio sjedište u Zagreb jer mu je dosta putovanja. Koliko god izgledalo da se sve odvija online, dogovori su fizički i važno je biti u središtu zbivanja i lakšeg povezivanja.

Mario Frančešević , direktor SeekAndHit digitalne agencije, ipak je ostao sa svojih 26 zaposlenih u Splitu. Slaže se da je fizički kontakt bitan, no nije se toliko zasitio putovanja. Kada se radi o izvozu usluga njegove digitalne agencije, primjerice, rade i za rusko tržište. Kako tvrdi, vole istaknuti prije svega da su premier partner Googlea, ali i da nude razvoj softverskih rješenja za oglasnu industriju. Na tržištu su devet godina, a kada se radi o potencijalnom manjku kvalitetnog kadra, tvrde, rješavaju to tražeći zaposlenike već na fakultetima.

Ida Pandur, vlasnica agencije ENTG, koja je tvrtku pokrenula prije tri godine, zadovoljna je poslom, a i tvrtku je koncipirala tako da može klijentima nuditi od početne marketinške strategije i konzultanstkih usluga do svih aspekata praćenja projekta bilo digitalnog oglašavanja ili onog tradicionalnog.

Degordian, prije poznat kao iStudio, od 2014. najveća je digitalna agencija među tvrtkama naših sugovornika. Ima oko 130 zaposlenih i urede u Mostaru i Beogradu te najduži staž, desetak godina, ili od procvata Facebooka, kada su osnivači Daniel Ackermann i Tomislav Grubišić otkrili koliko je važno imati stranicu na Facebooku i baviti se oglašavanjem na društvenim mrežama.

– U međuvremenu smo izrasli u punokrvnu full-service digitalnu agenciju što znači da klijenti kod nas mogu dobiti sve što im treba iz domene digitalnog marketinga. To je jedan od razloga zašto nas sve češće traže i klijenti izvan regije odnosno sa Zapada. Oni nam čine već i više od polovice prihoda što dokazuje veliki potencijal izvoza ovih usluga - kaže Petra Ignjatović.

Kada se govori o digitalnom marketingu, kaže se na jednom edukativnom blogu: najbolji stručnjaci su oni koji svoj set vještina i znanja ne mogu strpati u samo jednu ladicu ili jedan sektor.

Najbolji imaju miks vještina

Prije svega, moraju baratati osnovama marketinga i procesima koji se odvijaju u klasičnom marketingu, kao i u digitalnom marketingu. Istodobno, stalno moraju učiti, otkrivati i testirati nove kanale, mreže, tehnike i metode. Suštinsko razumijevanje interneta i svih pratećih oglasnih platforma, kao što su Google, YouTube i Facebook, neophodno je znanje svih stručnjaka za digitalni marketing. Poznavanje internetskih tehnologija je nužno. Na internetu se moraju “osjećati kao kod kuće” više od bilo koga. I uvijek biti barem korak ispred’. Ne moraju biti programeri, ali moraju znati što oni mogu, moraju biti pismeni i znati pisati blogove.

Radi se o nizu vještina ili miksu, stoga nije čudno da u agencijama osim konkurentnosti na tržištu vlada i konkurencija među zaposlenicima. Ono što još nedostaje je balans cijena koji se postiže za neke poslove i rad. Ipak, upravo u dijelu digitalnog marketinga stvaraju se poslovi budućnosti.

Kada se radi o kanalima koji su najzastupljeniji po oglašavanju ili plasiranju sadržaja, neprikosnoveni vladari su Facebook i Google. S time se svi slažu, uz iznimke pojedinih industrija koje možda imaju i svoje niše ili nisu pogodne baš za svaki biznis, no u velikoj većini jesu. Kada se radi o ostalim kanalima, u velikom uzletu je Instagram, dok su sve ostale društvene mreže manje zastupljene. Kako tvrde naši sugovornici, Twitter u Hrvatskoj po korištenju nije jak kao primjerice u Sjedinjenim Državama. Dok Snapchat kao mreža za mlade nije još toliko popularan u našim krajevima. A LinkedIn je u pravilu preskup, iako plasiranje sadržaja za pojedine niše i industrije itekako ima smisla. Ocjena je to naših sugovornika, koji se u većini toga slažu.

Napredovalo je to da klijenti, za razliku od prije četiri-pet godina, sada znaju što traže i što mogu dobiti. Cilj im je, naravno, povećanje prodaje, no većina uspijeva shvatiti i da se tu ne radi o direktnoj vezi već da klik ili samo dovođenje kupaca na njihove stranice ili pravodobno pozicioniranje i praćenje kriznih situacija, te usmjereno oglašavanje itekako ima velik indirektan učinak na sve segmente poslovanja, od ugleda tvrtke do podizanja svijesti o brendu i na kraju prodaje proizvoda i usluga.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije