Tko visoko leti, osvaja vrhunce. Tako bi se najkraće mogla opisati poslovna priča trojice Osječana, Jurice Baraća i dvojice bratića Igora i Andreja Mlinarevića, koji su prije šest godina pokrenuli projekt Highlander. Za zamisao je zaslužan Igor, koji se hobistički bavio planinarenjem, a trojac je potom zajednički to samo spojio sa svojim osnovnim poslom, već uhodanom organizacijom događanja. Pojačanje je bio i Ivan Vrdoljak, koji je ojačao tim i pomogao u sastavljanju globalnog biznisa.
Ukratko vrijeme nastao je brend koji jamči nezaboravnu planinarsko-pješačku avanturu, a samo ove godine, unatoč koroni, okuplja zaljubljenike u planinarenje i druženje u 13 zemalja. Hrvatski Highlander odavno je uočila i konkurencija pa i najveći svjetski brendovi u organizaciji sličnih događanja koja od sudionika traže sportski duh i fizičku izdržljivost. Prije više mjeseci Highlander je zapeo za oko i američkoj kompaniji Spartan Race, koja spada među tri najveća svjetska brenda u organizaciji evenata na kojima se sudionici bave intenzivnim sportskim aktivnostima u desetak disciplina. Zanimanje je ovih dana formalizirano i sporazumom koji će hrvatski Highlander vinuti na nove vrhunce.
Pregovarali pola godine
Između Spartana i hrvatske tvrtke potpisan je ugovor o investiciji i globalnom strateškom partnerstvu. Koju svotu američki investitor unosi u partnerstvo, nije poznato, taj se podatak čuva kao poslovna tajna, a glavni izvršni direktor Highlandera Jurica Barać ne krije zadovoljstvo.
– Prodali smo udio u firmi, širit ćemo posao i zapošljavati, ali nije sve u novcu. Spartan Race je globalna kompanija koja godišnje u 45 zemalja organizira više od 750 različitih sportskih događanja u trčanju, biciklizmu, pješačenju... Mi se savršeno uklapamo, jer oni u svojoj ponudi dosad nisu imali planinarenje, a mi ovim partnerstvom dobivamo njihova znanja i ulazimo svugdje gdje su oni prisutni. A brojke su fascinantne, Spartan Race ima bazu od čak 25 milijuna sudionika, koji će sada svakako čuti i za Highlander. Ovo je za nas prekretnica, najbolja moguća stvar koja nam se mogla dogoditi – kaže Barać i otkriva da su pregovori s predstavnicima svjetskog lidera u sportovima izdržljivosti trajali nešto dulje od pola godine.
I za drugu stranu je strateško partnerstvo dviju tvrtki, koje osim organizacije sportskih evenata spaja i slična životna filozofija okrenuta prirodi, sportskim izazovima i izlasku iz zone komfora, pun pogodak. Američki znalci u organizaciji sportskih događanja u kojima se testira granice fizičke izdržljivosti do mjere da je stvoren i novi pojam “Tough Fitness” poručuju da im je cilj podržati daljnji rast Highlandera te, dakako, širenje vlastitog portfelja novim proizvodom.
– Ulaganje u partnerstvo s Highlanderom omogućuje nam da izazovemo još više ljudi diljem svijeta da se okušaju u fizičkim izazovima za koje su možda mislili da nisu sposobni – riječi su utemeljitelja i glavnog direktora Spartana Joea De Sene.
Širenje u 10 novih država
Predstavnici domaće i američke tvrtke uvjereni su da je njihovo partnerstvo veliki korak prema prepoznavanju potencijala planinarenja na globalnoj razini i popularizaciji psihofizičkih dobrobiti od zajedničkog višednevnog pješačenja na najpoznatijim svjetskim lokacijama. Inače, Highlander od svojih početaka spaja ljubitelje pješačenja u 13 zemalja, a već sad vlada veliko uzbuđenje oko skorih planinarsko-pješačkih evenata u Maroku, Grčkoj, Egiptu i Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Dosad je na Highlanderovim događanjima bilo oko 6000 ljudi, a veliki odaziv se očekuje i na preostalima do kraja godine. Sa Spartanom za leđima sada je sve jednostavnije. Za 2022. tako je u najavi širenje u deset novih država, među kojima i na mega tržišta poput SAD-a, UK ili Kine.
– Naravno da smo sretni zbog ovakvog razvoja događaja iz osobnih razloga. Ali naši su motivi i inspiracija uvijek bili širi od toga. Željeli smo pokazati da je sve moguće ako imaš dobar projekt, ako ulažeš znanje, energiju i ustraješ u tome. Htjeli smo dokazati da se s onim u čemu si dobar, uz godine rada i truda, može stići i na vrh svijeta. Pa, recimo, i razviti svjetsku event seriju u planinarenju iz Slavonije. Ako imaš pravu ideju i upornost ibexa (planinska koza, op. a.), Hrvatska jest zemlja mogućnosti – zaključuje Jurica Barać.
>> Pogledajte i ovaj video: Uskoro kreće popis stanovništva, evo što trebate znati
Daklem, da bi pješačio iza tebe mora stajati neki brand. Što da radim, kud da krenem, sam u tminu... il' da platim nekom... da me vodi putem mrklim mrakom.