U doba pandemije koristimo digitalne alate i uređaje više, nego ikad prije. No, kako to izgleda s druge strane kod onih koji tu tehnologiju razvijaju? Razgovaramo s Amirom Afganom, direktorom prodaje tvrtke Huawei Tehchnologies koju mnogi poznaju po Huawei mobitelima, ali je u međuvremenu ta tvrtka i u Hrvatskoj proširila svoje poslovanje i na druge gadgete poput pametnih satova i sve boljih laptopa.
Koronakriza je u 2020. donijela pad u gospodarstvu, a odrazila se i u manjoj osobnoj potrošnji građana. Kako je to utjecalo na prodaju Huawei uređaja u Hrvatskoj?
- Naša prodaja je prema zacrtanim planovima. U segmentu smartphonea naš tržišni udio je bio u nekim mjesecima i blizu 30%. Također imamo značajan rast prodaje pametnih satova, tableta, laptopa i svih ostalih proizvoda. U prodaji pametnih satova smo po tržišnom udjelu ove godine postali vodeći brand u Hrvatskoj što nam daje samopouzdanje da i s proizvodima koji nisu smartphone možemo ostvariti značajne tržišne rezultate u Hrvatskoj.
Kakvu 2021. godinu očekujete, prvo na tržištu u Hrvatskoj, a potom i globalno?
- Pandemija je donijela nove izazove. No, mi se svakako znamo nositi s izazovima. Uvijek je neka nova situacija, no mi smo vrlo fleksibilni i predani. Ove smo godine ostvarili nekoliko važnih ciljeva. Osim visokog tržišnog udjela u segmentu smartphonea koji sam spomenuo te povećane prodaje pametnih satova, slušalica, tableta i ostalih uređaja, još smo dva važna i teška posla započeli. Prvi je svakako prodaja laptopa gdje također očekujemo slične rezultate kao s pametnim satovima. Drugo što valja izdvojiti je izgradnja ekosustava dostupnosti aplikacija kako bi korisniku osigurali neometano korištenje svega što želi te vrhunsko korisničko iskustvo.
Hoće li Huawei otvarati svoje dućane u Hrvatskoj?
- Što se dućana tiče, nadamo se da ćemo uskoro otvoriti flagship store i u Zagrebu, a od zemalja u regiji, prošle godine smo otvorili dućane u Srbiji i Sloveniji.
Osim pandemije, Huawei ima i jedan dodatni izazov koji potiče još iz 2019. godine od kada vaši novi mobiteli više ne dolaze s Googleovim mobilnim servisima. Usporedite nam Huaweijevu prodaju u 2020. godinu u odnosu na ranija razdoblja.
- Naš udio na tržištu se nije puno promijenio u 2020. godini te smo i dalje drugi brend po tržišnom udjelu u Hrvatskoj. Mi smo od 2017. do 2020. došli sa 7 posto tržišnog udjela na gotovo 30. Izazovi nas motiviraju. Nedostatak predinstaliranih Google aplikacija ne mijenja puno na stvari. Gmailu, mapama i slično se može pristupiti. Možda iskustvo korištenja nije identično, možda nije ni isto, no svakako nije neki faktor koji nam je jako naštetio. Ove smo godine u AppGallery, koji je naša službena distribucijska platforma aplikacija, u Hrvatskoj dodali sve bitne aplikacije. Tu i tamo možda netko nema nešto što baš želi.
Za koliko je pala prodaja Huawei mobitela u Hrvatskoj za nove modele koji su stizali u drugoj polovici 2019. i kasnije?
- Pitanje o modelima spada u poslovnu tajnu. Mogu samo ponoviti da je naš udio prodaje u segmentu smartphonea visok, sukladno planovima, te stabilan. To znači da smo i dalje u Hrvatskoj drugi najznačajniji proizvođač pametnih telefona. Bez značajnijeg pada ili rasta. Što se tiče ukupnog tržišta, da, ono je doživjelo određenu korekciju uslijed pandemije i promjena u ponašanju potrošača.
Koji je lani bio vaš najprodavaniji uređaj u Hrvatskoj?
- Pandemija je utjecala na potrošače te se manje prodaju najskuplji uređaji, a u ukupnoj prodaji uvijek dominiraju uređaji srednjih i nižih cjenovnih razreda. Tu bih svakako istaknuo P40 Lite kao jedan od naših najprodavanijih modela zahvaljujući izvrsnom omjeru uloženog i dobivenog. To je uređaj koji je definitivno best buy izbor na tržištu zahvaljujući vrhunskoj kameri, memoriji i cijeni.
Što danas poručujete korisnicima u Hrvatskoj i potencijalnim novim kupcima, zašto da biraju Huawei mobitele jer dojam je da neki manje razmatraju mogućnost kupovine vašeg uređaja nego što je to bilo prije?
- Hvala na pitanju jer mi omogućuje da ispravim teze koje se netočno postavljaju već neko vrijeme. Vaš dojam i pretpostavka nisu točni. Ljudi i dalje, već godinu i pol dana od početka te priče, jednako razmatraju mogućnost kupovine našeg uređaja. Taj podatak nam daju naša istraživanja. No, ono što je još važnije je da nakon razmatranja i dalje ostaju s nama, odnosno odluče se na kupnju. A nakon kupnje telefone ne vraćaju i imaju pozitivno korisničko iskustvo. Za nas je priča jednostavna, objasnimo im transparentno realnost. Većinu najbitnijih aplikacija, posebno onih koje su nezamjenjive, možete koristiti.
Nudite li mogućnost povratka uređaja, ako kupac procijeni da mu ipak nedostaju Googleovi servisi na mobitelu?
- To je pitanje za distributera. Distributeri imaju svoje uvjete prodaje.
Kakva je vaša politika u slučaju razbijenog ekrana mobitela, što je mnogim korisnicima preskupa stavka?
- Zašto mislite da bi mehaničko oštećenje trebalo biti pokriveno? Svima ponekad ispadne telefon iz ruke, to je prenosivi uređaj. Moj je savjet korisnicima da koriste zaštitnu masku. Ono što mi radimo je osiguravamo kvalitetne i dostupne servise te povremenim servisnim akcijama nastojimo izaći u susret korisnicima da, kada se tako nešto i dogodi, mogu ipak nešto povoljnije popraviti uređaj u ovlaštenom servisnom centru. U dva navrata smo tijekom pandemije svim korisnicima čije je jamstvo na uređaju istjecalo u vrijeme lockdowna, produžili tvorničko jamstvo za 3 mjeseca, osigurali smo besplatnu uslugu dostave pokvarenog uređaja od vrata do vrata, osigurali čišćenje i dezinfekciju uređaja kao i niz drugih pogodnosti koje ćemo svakako osiguravati i dalje.
Koliko je AppGallery dućan aplikacija downloadiran u Hrvatskoj?
- Ne dijelimo brojke, no naša istraživanja govore da je AppGallery već druga najkorištenija platforma u Hrvatskoj. Puno smo pažnje posvetili projektu. Radimo cijelu godinu predano da osiguramo sve bitne aplikacije u storeu.
Koliko hrvatskih aplikacija se može pronaći unutar AppGalleryja?
- Rekao bih da se u AppGalleryju mogu pronaći gotovo sve bitne domaće aplikacije. Ono što je užasno bitno je da su i developeri sami shvatili da na naš tržišni udio ako žele adresirati sve na tržištu ne mogu ne imati app na AppGalleryju. U AppGalleryju možete pronaći mobilno bankarstvo PBZ, Zabe, OTP, Erste, RBA, HPB, aplikacije HT-a, A1, Tele2, Optima telekoma, aplikacije Njuškalo, Multiplus Card, mPretinac, Pošte, Cammeo taxi…svih medija. Nemoguće ih je ovako ukratko prebrojati.
Je li moguće na Huawei mobitelima instalirati hrvatsku Covid aplikaciju?
- Ne. Nije moguće. U kontaktu smo s odgovornom institucijom, no to je pitanje za njih. Svaki vlasnik aplikacije dodaje aplikaciju samostalno na naš AppGallery. Mi smo tu da pomognemo.